مجله استایل, مجله مارسین

استایل کژوال زنانه و انواع آن

استایل کژوال زنانه و انواع آن

در دنیای روزمره، استایل های مختلفی را یبینیم که هر روز درحال تغییر و پیشرفت هستند. شاید برای پوشش روزمره و مهمانی های رسمی خود دچار تردید شده باشید که از چه استایلی و با چه ترکیبی استفاده کنید و یا حتی با استایل کژوال زنانه تا حدودی آشنا باشید.

استایل کژوال متداول ترین استایل برای بانوان به حساب می آید که با شناخت این استایل و استفاده ی درست از اجزای آن می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. پس در ادامه با این مجله ی مارسین همراه باشید تا استایل کژال بانوان را با هم بررسی کنیم.

استایل کژوال چیست؟

یکی از متداول ترین استایل های روزمره که در اطرافیان خود نیز قطعا مشاهده نموده اید، استایل کژوال است که در بین بانوان نیز طرفداران بسیاری دارد. در این سبک پوشش شما هر آنچه که راحت هستید می پوشید درگیر استاندارد های پوشش های رسمی یا کلاسیک نبوده و تجملات و زیورآلات چشمگیر مورد استفاده قرار نمیگیرد.

در یک تعریف ساده باید گفت استایل کژوال دربند استاندارد یا قوانین خاصی نبوده و شما هر آنچه که احساس خوب، سبک و راحتی داشته باشید را می توانید بپوشید. شاید به همین دلیل است که این سبک پوشش، طرفداران بسیاری دارد.

شما با پوشش استایل کژوال میتوانید به معنی واقعی خودتان باشید. این استایل انواع مختلف زیادی را شامل می شود و تعدا پوشاک زیادی زیرمجموعه ی استایل کژوال قرار میگیرد با این وجود محدودیت زیادی برای شما ایجاد نمیکند و حتی زیوآلات نیز که در گذشته فقط مخصوص بانوان بوده و پوشیدن آن برای آقایان یک تابو محسوب میشد در این استایل مخصوص به بانوان نبوده و آقایان هم در سبک کژوال می توانند از زیورالات مورد علاقه ی خود استفاده نمایند.

همچنین پوشیدن شلوار برای خانم‌ها در دوره‌های گذشته غیرممکن بود، در صورتی که امروزه شلوار به عنوان یکی از قسمت‌های اصلی استایل کژوال برای خانم‌هاست.

لباس‌های کژوال به شما این فرصت را می‌دهد که علاوه بر اینکه در طول روز راحت باشید، بتوانید همچنان با مد روز هم پیش بروید.به عبارتی دیگر سبک کژوال به شما این اجازه را می‌دهد که در انجام فعالیت‌های روزانه، کاری و حرفه‌ای و یا حتی مراسم‌های مهم، راحت‌تر بوده و در عین حال ظاهری بسیار آراسته و شیک داشته باشید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که تمامی توضیحات ما به معنای این نیست که شما میتوانید هربار هر آنچه که مورد نظر خود دارید را بدون درنظر گرفتن تیپ اندامی خود، شناسایی فرم چهره و انتخاب رنگ لباس مناسب برای موقعیت مورد نظر بپوشید و نام استایل خود را کژوال بگذارید.

در استایل کژوال برخی جزئیات مهم وجود دارد که موجب تمایز این استایل نسبت به سایر استایل ها می شود و حتما باید برای انتخاب استایل کژوال بانوان ، آن ها را در نظر بگیرید.

Casual-style-with-jeans

لباس های پایه برای استایل کژوال بانوان

اگر قصد دارید استایل کژوال را برای پوشش خود انتخاب کنید، پیشنهاد میکنیم برخی از لباس ها را همیشه در کمد خود داشته باشید چون این لباس ها پایه‌ی اصلی این استایل هستند و با کمی خلاقیت می توانید استایل منحصر به فرد برای خود بیافرینید.

تیشرت ساده

داشتن یک تیشرت ساده یقه گرد که جنس لطیف و نرمی داشته باشد و اندازه ی هیکل شما بوده و در آن احساس راحتی کنید یکی از اصلی ترین لباسها در استایل کژوال زنانه است.

در نظر داشته باشید که استفاده از رنگ های خنثی برای تیشرت مثل رنگ های سقید، مشکی و طوسی میتواند گسترده ی نهایی تصمیم گیری شما را افزایش دهد.

البته نکته ی دیگری که در انتخاب تی‌شرت مناسب بهتر است درنظر بگیرید این است که پارچه‌ لباس های انتخابی شما باید کمی خاصیت کشی داشته باشد تا روی بدن قرار بگیرد و مانع حرکت راحتِ دست و پا نشوند.

شلوار جین

یکی دیگر از لباس های معمول در استایل کژوال زنانه، شلوار جین است که در رنگ های مختلف به استایل شما کمک خواهد کرد. شلوار جین همانطور که می دانید برای انواع لباس ها مناسب است و در اکثر موقعیت ها قابل استفاده است.

علاوه براین افراد در پوشیدن این شلوار ها، احساس راحتی می کنند و مناسب برای استایلی است که بیشتر روز شما با آن سپری می شود. البته شلوار های جین با الگوهای مختلف و حالت های متفاوتی در بازار موجود هستند بنابراین بهتر است دقت شود که براساس نوع بدن و حالت پاهای خود مناسب ترین شلوار را برای استایل کژوال انتخاب کنید.

کفش ساده یا کتانی

برای کفش هم بهتر است اصل استایل کژوال زنانه را در نظر بگیرید که “راحتی” است. کتانی ها معمولا راحت ترین کفش ها در بین مدل های مختلف کفش های بانوان به حساب می آید. اما بهتر است دقت کنید که از کتانی های ورزشی انتخاب نکنبد تا استایلتان به سمت استایل اسپرت نرود.

کتانی هایی که جنس جیر یا چرم دارند در بین سایر کتانی ها، برای این استایل متناسب ترند. زیرا بیشتر به کفش های روزمره شبیه هستند تا کفش های اسپرت و ورزشی. 

کفش های ساده متناسب با روزمره و حتی برخی از صندل ها، اگر با استایل شما هماهنگ هستند و پوشیدن آن ها برای مدت طولانی، شما را اذیت نمی کند می تواند انتخاب خوبی برای استایل کژوال زنانه به حساب آید.

Jeans-in-casual-style

جواهرات استایل کژوال 

وقتی در خصوص استایل بانوان صحبت می کنیم جز جدایی ناپذیر آن جواهرات است. البته که در استایل کژوال، جواهرات فقط ویژه بانوان نیست و آقایان هم می توانند متناسب با استایل خود از جواهرات استفاده کنند.

در استایل کژوال زنانه بهتر است از جواهرات ساده و مینیمال استفاده کنید. استفاده از جواهرات پر تجمل برای این استایل اصلا توصیه نمی شود . پوشیدن یک گردنبند ساده یا دستبند بدون نگین می تواند بهترین پیشنهاد برای استایل بانوان باشد.

در مقاله ی کدام جواهرات متناسب با استایل شماست؟ در خصوص انواع جواهرات متناسب با استایل های مختلف صحبت کرده ایم و این مقاله ممکن است در انتخاب جواهرات متناسب با استایل کژوال زنانه برایتان مفید باشد .

همچنین مجموعه ی مارسین تولید کننده ی بهترین و مرغوب ترین جواهرات متناسب با سلیقه و استایل شماست. پس اگر جواهرات متناسب با استایل خود را پیدا نکرده اید پیشنهاد میکنیم از محصولات جواهرات مارسین دیدن فرمایید.

انواع استایل کژوال زنانه

استایل کژوال روزمره  زنانه 

پرکاربردترین استایل کژوال زنانه، در استفاده از استایل روزمره است. استایل کژوال به دلیل راحتی و سبکی در فصل های مختلف متناسب ترین استایل به شمار می رود.

برای روزمره بهتر است از لباسهای پایه که قبلا معرفی کردیم استفاده کنید، پوشیدن یک تی شرت ساده با رنگ های خنثی یا هودی و ژاکت های کژوال برای فصل های سرد مناسب هستند و شلوار جین یا کتان انتخابی خوبی هستند.

البته اگر جزء بانوان خوش سلیقه ای هستید که پوشیدن دامن را دوست دارید، استفاده از دامن ها با پارچه های ساده و بدون طرح ؛ همچنین الگوهای ساده و بدون چین برای استایل کژوال زنانه به شما توصیه می شود.

در مجموع باید گفت در استایل کژوال برای روزمره پوششی را انتخاب کنید که برایتان راحت باشد و حتما هنگام انتخاب، هماهنگی رنگ ها و فرم بدن خود را در نظر بگیرید.

استایل کژوال زنانه مناسب محل کار

به طور کلی هدف از یک استایل کژوال زنانه برای محل کار، داشتن ظاهری موجه و در عین حال راحت و حتی تابع مد روز است. فرمِ این استایل کژوال کاملاً به محل کار شما وابسته است.

اگر در مجموعه و سازمانی که در آن مشغول به کار هستید، لباس مشخصی برای کارکنان درنظر گرفته نشده است، پیشنهاد میکنیم برای یک استایل کژوال ار رنگ های روشن و لباس های بدون طرح استفاده کنید.

استفاده از رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده برای مدت طولانی چشم شما را اذیت نخواهد کرد. از مهم ترین نکاتی که در استایل کژوال زنانه برای محل کار باید رعایت کرد، دوری از شلوار های جذب است.

زیرا پوشیدن این نوع از لباس برای محیط کار، به معنای استفاده طولانی مدت در طول روز می باشد، که از نظر بهداشتی استفاده از شلوار های جذب برای مدت طولانی برای خانم ها مضر است، پس شلوارهای پارچه‌ای با گشادی معمولی مناسب ترین گزینه برای محل کار هستند.
یک نمونه‌ی عالی برای این استایل کژوال زنانه، شلوار پارچه‌ای مشکی همراه با یک شومیز ساده‌ی رنگی و یک اکسسوار ساده است، که البته در کشور ما به علت محدودیت هایی که وجود دارد به جای بلوز می‌توان از مانتوهایی ساده و رنگی، با جنسِ پنبه و یا کتان استفاده کرد.

حال اگر برای سازمان یا مجموعه ی خود به دنبال هدیه ی سازمانی و شرکتی میگردید، پیشنهاد می کنیم جذاب ترین پیشنهادات مارسین در این زمینه را در صفحه ی پک هدیه ی سازمانی و تبلیغاتی مشاده فرمایید.

استایل کژوال زنانه مناسب مهمانی‌های خودمانی

وقتی صحبت از مهمانی می شود معمولا الویت افراد شیک بودن استایلشان است، بنابراین در استایل کژوال زنانه برای مهمانی های خودمانی باید نوعی از پوشش را انتخاب کنید که علاوه بر راحت بودن، شیک و منجصر به فرد نیز باشد. استایل  منایب برای مهمانی های خودمانی در واقع همان استایل کژوال روزمره‌ است، ولی کمی شیک‌تر، به طوری که برای یک آخر هفته‌ی عاشقانه هم می‌تواند مناسب باشد.

تفاوت اصلی انتخاب لباس برای مهمانی با روزمره این است که باید لباس شما کمی جلب توجه و شیک بودن نیز به همراه داشته باشد، شاید استفاده از اکسسوری برای این موقعیت بتواند استایل شما را به بهترین شکل کامل کند.

یک دامن زیبا همراه با یک شومیز، یا یک پیراهن کوتاه همراه با اکسسوارهای جذاب مانند جواهرات، بدلیجات، دستمال گردن، همچنین استفاده از صندل یا کفش‌های بدون پاشنه از بهترین انتخاب‌های شما می‌تواند باشد.

در این استایل حتی می‌توانید از انواع شلوار جین مانند مام استایل، جذب و … استفاده کنید اما فراموش نکنید، اگر در این استایل از شلوارهای جین استفاده کردید حتماً همراه با آن‌ها یک تاپ یا یک شومیز لینن و کفش‌های پاشنه بلند بپوشید.

Women's-casual-style-for-party

استایل کژوال زنانه‌ی شیک مناسب مهمانی‌های مهم

احتمالاً انتخاب یک استایل کژوال برای مهمانی‌های خاص، به نظر مشکل می‌آید، ولی واقعیت این است که لباسِ مراسم‌هایی مانند تولد و عروسی هم می‌تواند از سبک کژوال انتخاب شود و شما این اطمینان را داشته باشید که این فکر در ذهن اطرافیانتان ایجاد خواهد شد: “چقدر خوب و جذاب به نظر می رسد!”

انتخاب لباس‌ها و کرست‌های تنگ و یا پارچه‌هایی پر از جزئیات برای این مراسم‌ها اجباری نیست و کاملاً به شما بستگی دارد که بخواهید در مراسم چگونه باشید!

این نوع استایل کژوال زنانه، به خانم‌ها این امکان را می‌دهد که در مراسم‌های خاص هم بسیار شیک باشند و هم در لباس خود احساس خوبی داشته باشند.

به طور مثال یک دامن کوتاه همراه با یک تاپ مجلسی و یک شلوار پارچه‌ای کلاسیک همراه با یک بلوز آف شالدرز (بلوزهایی که یقه آن ها باز است و دور تا دور شانه ها قرار می‌گیرند) برای یک جشن تولد می‌تواند بسیار جذاب باشد.

همچنین پیراهنی حریر و یا یک سرهمی، می‌توانند از بهترین انتخاب‌های استایل کژوال برای جشن‌های عروسی‌ باشند. البته ناخن‌های آراسته همراه با کفش پاشنه بلند را هرگز فراموش نکنید!

نکته‌ی مهمی که باید توجه داشته باشید این است که از شلوار جین در این نوع استایل اصلاً استفاده نکنید!

استایل کژوال زنانه برای مسافرت و تفریح

بهترین استایل برای مسافرت یا تفریح استایل کژوال است چون اگر استایل دیگری را برای این موقعیت ها انتخاب کنید، قطعا به اندازه ی کافی به شما خوش نخواهد گذشت.

این استایل کژوال می‌تواند کمی به استایل کژوال روزمره نزدیک باشد ولی با یک سری تفاوت های کوچک، مانند رنگی تر و با طرح های بیشتر.

برای نمونه، بلوزهای پنبه ای ساده و رنگی، شلوارهای کتانی، پیراهن‌های طرح دار برای یک روز تفریحی به اندازه ی کافی راحت و زیبا هستند. در کل استفاده از رنگ های شاد در این موقعیت یک استایل کژوال زنانه ی فوق العاده برای شما خلق خواهد کرد.

سخن پایانی

اگر جز خانم های ساده پسندی هستید که برایشان استایل بسیار مهم است، بهتر است درباره ی استایل کژوال بیشتر بدانید و براساس موقعیت خود بهترین ترکیب را انتخاب کنید. ما در ای مجله ی مارسین درخصوص سبک استایل کژوال توضیح دادیم، لباس های اصلی در این استایل را معرفی کردیم و برای موقعیت های مختلف پیشنهاد های مختلف و نکات و جزییات مهم را با تصاویر متناسب شرح دادیم.مارسین علاوه بر فعالیت در حوزه خرید و فروش صنایع دستی در مد و لباس نیز فعال است.

با مارسین استایل همیشه بهترین و خوش استایل ترین باشید.

 

مارسین-سازه هایی از جنس هنر و تجربه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *