مجله استایل, مجله مارسین

انتخاب روسری مناسب

روسری مناسب

شال یا روسری

انتخاب شال یا روسری برای خانم ها یکی از دشوار ترین انتخاب هاست . اینکه برای هر پوششی چه نوع شال یا روسری انتخاب کنیم و در هر موقعیتی ،چه نوع پوششی مناسب تر است یکی از چالش بر انگیز ترین انتخاب ها برای خانم هاست، قبل از هرچیز این نکته را یادتان باشد که به طور کلی شال نسبت به روسری، بیشتر حالت اسپرت دارد و روسری بیشتر حالت رسمی را نشان می دهد.

البته این نکته می تواند تغییر کند، مثلا اگر شما برای یک مهمانی یک شال ساده و نخی را که معمولاً به مانتوهای تابستانی و اسپرت بیشتر می آید با یک مدل زیبا و مناسب مهمانی روی سرتان ببندید و با یک سنجاق نگین دار زیبا آن را محکم کنید، کاملاً حالت رسمی به شما می دهد.

انتخاب رنگ روسری

شاید بیشتر ما طرح و رنگ شال و روسری را با لباس‌ها، کیف یا کفش ست کنیم، اما باید پیش از آن به این فکر کنیم که آیا رنگی که انتخاب کرده‌ایم به صورتمان می‌آید یا نه ؟

روسری مناسب پوست های گرم

رنگ‌های گرم ، بهترین انتخاب برای رنگ پوست‌های گرم هستند. رنگ‌هایی همچون قرمز، نارنجی، قهوه‌ای و شتری تیره از رنگ‌های جذاب و مناسب برای پوست‌های گرم هستند.

روسری مناسب پوست های سرد

رنگ‌هایی مانند آبی، سبز، بنفش برای این نوع پوست بسیار مناسب است. صورتی لطیف، یکی دیگر از رنگ‌های مناسب برای پوست‌های سرد است. شال و روسری شما می‌تواند ترکیبی از رنگ‌های مختلف باشد اما بهتر است رنگ غالب آن را سرد انتخاب کنید.

روسری های مناسب پوست های خنثی

افرادی که رنگ پوست خنثی دارند در دسته افراد خوش شانس قرار می‌گیرند زیرا در انتخاب رنگ روسری و شال، هیچ گونه محدودیتی ندارند. این افراد می‌توانند بسته به سلیقه خود رنگ شال و روسری خود را از میان تمام طیف‌های رنگی از سرد تا گرم انتخاب کنند.

انواع روسری

 

روسری ساتن

با توجه به جنس براق پارچه ی روسری ساتن، برای مهمانی ها مجالس مناسب است، این نوع روسری با انواع لباس ها ست می شود و در طرح ها و رنگ های بسیار زیبا در بازار موجود است. تنها مشکل روسری ساتن جنس آن است که به دلیل سر خوردن آن روی سر نسبت به روسری های نخی وپنبه ای استفاده از آن را کمی دشوار می کند.

روسری ترکمن

جزء روسری های سنتی به شمار می رود از ویژگی های آن می توان به قواره بزرگ، ریشه دار، نخی و با طرح های گل گلی اشاره کرد. روسری ترکمن سبکی پر طرفداران در ایران محسوب می شود مهم ترین خصوصیت آن این است که از روی سر لیز نمی خورد وشما در هر سنی که باشید می توانید از آن استفاده کنید وممنوعیتی از این لحاظ نخواهد بود .

روسری ابریشم

روسری ابریشم اگر چه از لحاظ ظاهری شباهت زیادی با روسری ساتن دارد ولی از نظر جنس و قیمت و کیفیت برتر از روسری های ساتن است . این مدل روسری برای چهار فصل مناسب بوده کمتر از روسری ساتن چروک می شود. مدل وجنس این روسری سبب شده تا بیشتر در مجالس از آن استفاده شود.

روسری قواره دار

معمولا جنس  روسری های قواره دار از نخ است . این روسری نخی به دلیل آسانی در زمان پوشیدن با بیشتر استایل های دخترانه جور می شود.

روسری حریر

روسری حریر قیمتی بالا تر از روسری های نخی دارد وبهتر است برای مجالس استفاده شوند چون پارچه ای لطیف ، خنك ، سبك ، نازك و لخت دارد واستفاده از روسری حریر بیشتر از شال حریر در بیرون منزل رواج دارد چون پارچه حریر نازک است در روسری به دلیل طرز پوشیدن آن حجاب بیشتری نسبت به شال حریر فرد خواهد داشت.

روسری اسپرت

روسری اسپرت بیشتر در بین بانوان جوان طرفدار دارد طرح های بسیاری دارد که می توان از جمله آن ها به الگوهای نقاشی ، رنگ های شاد و جیغ ، الگوهای چهارخانه و . . . اشاره کرد.

در پایان

مجموعه مارسین با فعالیت در زمینه انواع مسائل هنری مانند مد و استایل،فروش صنایع دستی سعی دارد با دادن اطلاعات مناسب به مشتریانش انتخاب و تصمیم گیری را برای آنها راحت تر کند.


مارسین-فروشگاه صنایع دستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *