مجله مارسین

تفاوت بین عطر، ادکلن ، ادوپرفیوم و ادوتویلت چیست؟

تفاوت بین عطر، ادکلن ، ادوپرفیوم و ادوتویلت چیست؟

تفاوت هایی بین انواع عطرها از جمله پرفیوم ، ادو پرفیوم و ادو تویلیت ها وجود دارد که دانستن آنها میتواند در انتخاب شما تاثیر گذار باشد. هنگام خرید یک عطر، ممکن است فاکتور های زیادی برای انتخاب شما وجود داشته باشد. مثل رایحه ، قیمت ، ماندگاری و برند. اما مورد دیگری که وجود دارد نوع آن عطر میباشد که بسیار مهم است.

احتمالا خیلی از شما عزیزان نیز اسم هایی مانند عطر ، ادکلن ، ادو پرفیوم و ادو تویلت به گوشتان خورده است. اما این اسم ها به چه معنا هستن؟ چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ کدام یک دارای ماندگاری بیشتری هستند؟

احادیثی درباره ی عطر زدن

تفاوت عطر ها در غلظت

برای شروع، باید بدانید که تفاوت بین این عطر ها و ادکلن ها هیچ ربطی به جنسیت نداشته و در واقع  به غلظت روغن عطر در الکل و آب مربوط می شود. به طور خلاصه، غلظت عطر بالا به این معنی است که درصد بیشتری از روغن‌ های عطر و الکل کمتری وجود دارد.

یافتن عطری با غلظت مناسب به اندازه انتخاب یک عطر عالی مهم است. اگر خیلی سبک باشد، خیلی زود محو می شود و اگر خیلی قوی باشد، شما و حتی اطرافیان شما را اذیت می کند، که همین موضوع راهی سریع برای از بین بردن عطر مورد علاقه شما میباشد.

ماندگاری عطر چقدر است؟

نه تنها غلظت عطر بر شدت آن تأثیر می گذارد، بلکه بر مدت زمان ماندگاری آن نیز تأثیر می گذارد. درواقع غلظت عطر تعیین می‌کند که عطر چقدر روی پوست شما بمان. اگرچه نوع پوست و نوع عطرها نیز می‌توانند در این امر نقش داشته باشند.

عطر و ادکلن چگونه ساخته میشوند

عطر ها چگونه ساخته میشوند؟

تولید کنندگان روغن های طبیعی و مصنوعی را که به عطرها رایحه می بخشد با حاملی مانند الکل ترکیب می کنند. الکل عطر را تثبیت  و روغن‌ها را رقیق می‌کند تا بویی را روی پوست شما ایجاد کند.

چرا عطر با الکل مخلوط می شود؟

الکل وسیله ای عالی برای حمل و نقل مواد عطری است، اسپری کردن کل محصول را آسان می کند، به سرعت تبخیر می شود و اجزای معطر را به خوبی روی پوست یا لباس پخش می کند. علاوه بر این، بوی نسبتا کمی از خود دارد و یک اثر خنک کننده با طراوت می دهد. الکل نیز به اندازه روغن مهم است زیرا غلظت عطر و مدت ماندگاری آن را کنترل می کند.

5 دسته‌ رایج زیر که انواع عطر ها را در بر می گیرد، به شما کمک میکنند که به غلظت روغن‌ هر یک و همچنین میزان ماندگاری هر یک از آن ها پی ببرید. با مارسین همراه باشید تا به بررسی انواع عطر ها بپردازیم.

عطر یا پرفیوم  (Parfum)

پرفیوم که با نام های اکستریت د پرفیوم ، عطر خالص یا گاهی اوقات به سادگی عطر نیز شناخته می شود ، بیشترین غلظت و نیز گران ترین قیمت را میان انواع عطر های مختلف موجود در بازار دارد.

پرفیوم ها حاوی 20% تا 40% درصد عصاره روغنی میباشند و از آنجایی که حاوی غلظت کمی از الکل هستند، گزینه خوبی برای انواع پوست های حساس میباشند زیرا کمتر احتمال دارد که پوست شما را خشک کنند.

یک بار استفاده از این عطر ها می تواند تا 24 ساعت ماندگاری  را در طول روز برای شما به همراه داشته باشد. وقتی شما کسی را در آغوش بگیرید که از پرفیوم استفاده کرده است، این احتمال وجود دارد که حتی ساعت ها بعد همچنان بوی او را حس کنید.

ناسوماتو بلک افغانو
عطر ناسوماتو بلک افغانو

ادو پرفیوم (Eau de Parfum )

ادو پرفیوم ها دارای غلظت روغنی بین 15% تا 20%  هستند و از رایج ترین و پرفروش ترین نوع عطر ها به حساب می آیند. درواقع ادو پرفیوم ها دارای غلظت کمتر نسبت به پرفیوم ها، و غلظت بیشتر نسبت به ادو تویلت ها هستند.

ادو پرفیوم ها میتوانند ماندگاری خود را از صبح تا غروب حفظ کنند و در تمام طول روز روی پوست باقی بمانند و نیز طوری ساخته شده اند که نه باعث سر درد اطرافیان شما میشوند و نه با آغوش گرفتن به شخص دیگری منتقل میشوند.

Jacsaf-Night-Wish
ادو پرفیوم زنانه ژک ساف نایت ویش
ادو پرفیوم مردانه ژک‌ ساف کژوال مدل ff
ادو پرفیوم مردانه ژک‌ ساف کژوال مدل FF

ادو تویلت (Eau de Toilette)

ادو تویلت ها دارای غلظتی بین 4% تا 15%  هستند و دارای فرمول سبک تری نسبت به ادو پرفیوم ها بوده و از طرفی قیمت مناسب تری نیز دارند.

آنها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که معمولا تا آخر شب ماندگاری ندارند و برخی معتقدند که ادو تویلت ها برای استفاده در روز ساخته می شوند در حالی که ادو پرفیوم ها برای شب ساخته می شوند اما در نهایت همه چیز به شما، سلیقه و معیارهایتان بستگی دارد.

اگرچه بسیاری از عطرهای موفق در ابتدا به عنوان ادو پرفیوم شروع به کار می کنند و سپس در نسخه‌های سبک‌تر و ادو تویلت عرضه می‌شوند، اما ممکن است همیشه نت‌های مشابهی با همتایان عطری خود نداشته باشند. مثلا برخی از نت‌های سنگین‌تر مانند چوب و نعناع هندی را می‌توان حذف کرد تا عطر را سبک‌تر کند.

ادو تویلت زنانه ورساچه مدل برایت کریستال | Versace Bright Crystal حجم 90 میلی لیتر
ادو تویلت زنانه ورساچه مدل برایت کریستال
hugo boss man ادو تویلت مردانه هوگو باس من
ادو تویلت مردانه هوگو باس من

ادکلن (Eau de Cologne)

شاید شما هم فکر کنید که ادکلن ها  دارای غلظت بالایی بوده و ماندگاری زیادی دارند، اما در واقع این یک تصور اشتباه بین عموم میباشد.  ادکلن ها دارای غلظت بسیار سبک معمولاً بین 2% تا 5% هستند که با الکل بیشتری ساخته میشوند و فقط برای چند ساعت ماندگاری دارند و برای استفاده در طول روز و ماندگاری بالا مناسب نیستند.

Selective Encre Noire
ادکلن مردانه سلکتیو مدل لالیک انکر نویر

اوفرش (Eau Fraiche)

مانند ادکلن ها، اوفرش ها  نیز دارای غلظت بسیار کمی بین %1 تا 3% هستند . تفاوتی که وجود دارد این است که ادکلن ها مانند بقیه عطر ها  با الکل ساخته می شوند اما اوفرش ها عمدتا با آب مخلوط می شود و به عنوان یک طراوت دهنده سریع بدون رایحه ماندگار عمل می کند.

در پایان

مجموعه مارسین با فعالیت در زمینه انواع مسائل هنری مانند مد و استایل،فروش صنایع دستی سعی دارد با دادن اطلاعات مناسب به مشتریانش انتخاب و تصمیم گیری را برای آنها راحت تر کند.

مارسین – فروشگاه آنلاین صنایع دستی

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *