مجله استایل, مجله مارسین

تکنیک های پاک کردن لکه عطر و ادکلن از روی لباس

روش های پاک کردن لکه عطر

پاک کردن لکه عطر از روی لباس

استفاده از عطر و ادکلن و خوشبو بودن شما همواره تاثیر مثبتی در اعتماد به نفس و شخصیت شما می گذارد چرا که همه از بوی خوش لذت میبرند.

به همین علت افراد  همواره از عطرهای متفاوت استفاده می‌کنند و بعضاً بدون استفاده از عطر پای خود را از خانه بیرون نمی گذارند.

اما با وجود تمام این حس های خوب گاهی این ترکیبات خوشبو برای ما مشکلاتی را به وجود می آورند.

اما چطور؟

هنگام استفاده از عطرها ممکن است لکه ای بر روی لباس شما ایجاد شود و هیچ چیز بدتر از پوشیدن لباس مورد علاقه شما نیست وقتی که به طور ناگهانی متوجه لکه‌هایی بر روی آن می‌شود که اصلا  ظاهر خوشایندی برای شما ندارد.

این به این علت است که عطر ها اغلب دارای الکل و نیز روغن هستند که ممکن است بر روی لباس شما لکه هایی را ایجاد کند.

مطلب پیشنهادی: روش های تشخیص عطر اصل از عطر تقلبی

پاک کردن لکه عطر روی لباس
لکه عطر روی لباس

 

چاره چیست؟ باید از عطر محبوب خود دست بکشیم؟

جواب خیر است چنانچه لباس شما با عطر و ادکلن لک گرفت نگران نباشید چون برای از بین بردن لکه ها از روی لباس روش های متفاوتی وجود دارد که با توجه به جنس لباس و پارچه شما می تواند متفاوت باشد و فقط کافیست راهکارها و تکنیک های از بین بردن لکه عطر از روی لباس را یاد بگیرید .

پیشگیری کردن بهتر است …

قبل از بیان راه حل های رفع لک به این موضوع اشاره کنیم که همیشه پیشگیری کردن بهتر است .  پس اگر با عطر زدن بر روی بدن خود مشکلی ندارید ، این کار را انجام داده و عطر خود را بر روی بدن خود اسپری کنید .  یا  به طور غیر مستقیم عطر خود را بر روی لباستان بزنید . برای این کار یک دستمال را مقابل لباس خود گرفته و بعد عطر را بزنید تا با این کار لباس شما معطر شود اما لکی بر روی لباس شما نیفتد .

حال اگر باز هم لکه ای وجود داشت جای نگرانی وجود ندارد زیرا در ادامه این مقاله قصد داریم  به چند تکنیک برای از بین بردن لکه عطر از روی لباس بپردازیم پس همواره با “مارسین” همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: رایحه های مختلف در انواع عطر و ادکلن

 

استفاده از آب برای از بین بردن لکه عطر از روی لباس

اگر لکه ی ایجاد شده بر روی لباس شما تازه است استفاده از آب میتواند به راحتی لکه مورد نظر شما را به خود جذب کرده و آن را حذف کند. برای اینکار کافیست تا پارچه ای را با آب  نم دار کنید و به صورت ضربه ای و آرام روی لکه و به سمت بیرونی لباس بکشید تا لکه به صورت کامل حذف شود.

برای لکه های قدیمی تر نیز می توانید ابتدا با این روش به سست شدن لکه کمک کرده و سپس از سایر روش های ارائه شده برای از بین بردن آن استفاده کنید.

 

استفاده از آبلیمو برای از بین بردن لکه عطر از روی لباس

یکی از روش های از بین بردن لکه استفاده از آبلیمو است. این روش از راه حل های ساده برای رفع لکه می باشد چرا که در اکثر خانه ها همیشه مقداری آب لیمو وجود دارد.

از آنجایی که گفتیم عطر ها دارای ترکیبات الکل و روغن هستند آبلیمو می‌تواند به دلیل اسیدی که دارد روغن به کار گرفته شده در عطر را از بین ببرد.

برای از بین بردن لکه کافیست که آن قسمت از لباس را که لک شده در داخل آب لیمو قرار دهید تا لباس شما به طور کامل خیس شود سپس آن را حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه مقابل نور طبیعی خورشید قرار دهید تا خشک شود و در آخر آن را با آب سرد بشویید.

همچنین ریختن مقداری نمک روی لکه نیز باعث می شود که آب لیمو بهتر و بیشتر جذب لباس شود و به رفع هرچه زودتر آن کمک کند.

مطلب پیشنهادی: تفاوت بین عطر، ادکلن ، ادوپرفیوم و ادوتویلت چیست؟

 

استفاده از الکل برای از بین بردن لکه عطر از روی لباس

 همانطور که گفتیم ، عطرها معمولاً ترکیبی از روغن را دارا هستند و استفاده از آب نمی تواند لکه را از بین ببرد .اما ما می‌توانیم از الکل استفاده کنیم که چرا که الکل ،  حلال روغن است.

برای این کار پنبه را به مقداری الکل آغشته کرده و آن را بر روی لکه مورد نظر بکشید و سپس آن را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی لکه رها کنید.  پس از آن بررسی کنید و در این مرحله اگر چربی و لکه به پنبه منتقل شده باشد یعنی شما موفق به رفع لکه شده اید . در نهایت لباس را با آب سرد بشویید.

توجه داشته‌باشید برای شستن لباس اصلاً از آب گرم استفاده نکنید چرا که می‌تواند نتیجه کاملاً عکس را برای شما به همراه داشته باشد و باعث تشدید اثر لکه بر روی لباس شود.

مطلب پیشنهادی: به کجای بدن عطر بزنیم ؟

 

استفاده از سرکه برای از بین بردن لکه عطر از روی لباس

روش ساده دیگری که وجود دارد استفاده از سرکه می باشد. زیرا سرکه نیز در همه خانه ها پیدا میشود و مصارف گوناگون را با خود به همراه دارد.

برای از بین بردن لکه با استفاده از سرکه، کافیست مقداری سرکه سفید و آب را با یکدیگر ترکیب کرده و لکه مورد نظر خود را در آن خیس کنید.

در قدم آخر نیز لباس خود را با آب سرد و مواد شوینده بشویید تا کاملاً تمیز شود.

 

استفاده از آب و جوش شیرین برای از بین بردن لکه عطر از روی لباس

برای از بین بردن لکه های قدیمی تر و مقاوم تر می توان از جوش شیرین استفاده کرد.

برای انجام این کار مقداری جوش شیرین و آب را با یکدیگر ترکیب کرده و حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آن را در داخل محلول قرار داده و سپس لباس خود را با آب سرد بشویید.

مطلب پیشنهادی: نحوه استفاده از عطر

 

استفاده از آرد ذرت برای از بین بردن لکه عطر از روی لباس های چرم و جیر

برای از بین بردن لکه از روی لباس هایی از جنس چرم و یا جیر باید ابتدا مقداری آرد ذرت را بر روی لکه مورد نظر خود پاشیده و سپس روی لکه را با آرد پوشش دهید‌.

سپس بعد از گذشت حدود ۳۰ دقیقه لکه های لباس شما به دانه های آرد ذرت انتقال پیدا کرده و کاملاً پاک می شوند .  توجه داشته باشید برای از بین بردن لکه عطر از روی لباس های جیر و چرم از آب استفاده نکنید زیرا استفاده از آب لکه مورد نظر شما را بر روی این جنس لباس ها مقاوم تر کرده و تشدید می‌کند.

جمع بندی

در این مقاله به ارائه تکنیک ها و روش هایی برای از بین بردن لکه عطر و ادکلن از روی لباس پرداختیم. چرا که ما از عطر و ادکلن برای خوشبو شدن و حتی بالا بردن اعتماد به نفس خود استفاده میکنیم‌ و ممکن است هر یک از‌ ما ها لباس های مورد علاقه خود را بصورت ناخواسته پس از استفاده از عطر دچار لکه هایی کنیم.

پس لازم است به منظور پیشگیری و یا حتی رفع این مشکل ، چاره ها و راه حل هایی را برای خود پیدا کنیم.

در پایان

مجموعه مارسین با فعالیت در زمینه انواع مسائل هنری مانند مد و استایل،فروش صنایع دستی سعی دارد با دادن اطلاعات مناسب به مشتریانش انتخاب و تصمیم گیری را برای آنها راحت تر کند.

مارسین-فروشگاه صنایع دستی

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *