مجله گردشگری, مجله مارسین

جالب‌ترین آداب ‌و رسوم کشورهای مختلف جهان در سال نو میلادی ۲۰۲۱

جالب‌ترین آداب ‌و رسوم کشورهای مختلف جهان در سال نو میلادی ۲۰۲۱


چیزی به پایان سال پردردسر و پرحاشیۀ ۲۰۲۰ باقی نمانده است. اتفاقات سالی که گذشت، جهان را تکان داد اما کسی در این موضوع تردید ندارد که مهم‌‎ترین این اتفاقات، شیوع کرونا بود. بااین‌حال، زندگی همچنان ادامه دارد و مردم جهان امیدوارند تا سال نو میلادی ۲۰۲۱ بتواند نوید روزهای بهتر را بدهد.

شاید هم به همین دلیل باشد که آداب‌ورسوم سال نو در این زمان حتی اهمیت بیشتری هم پیدا کرده است.

در این مطلب، مارسین به جالب‌ترین سنت‌‌های آغاز سال نوی میلادی در کشورهای مختلف جهان می‌پردازد. پس با ما همراه باشید.

آداب جالب سال نو، پیش از کرونا!

سالی که گذشت، زندگی اکثر افراد با تغییرات فراوانی همراه شد. همه‌گیری کرونا، بارها ما را به قرنطینه فرستاد و با رفع ممنوعیت‌ها نیز همچنان ما را از خانواده، دوستان و آشنایان دور نگه داشت.

با وجود اینکه بسیاری از مردم جهان سال نو میلادی ۲۰۲۱ را تنها سپری می‌کنند اما رسم و رسومات مختلفی هستند که همچنان می‌توانند به آن‌ها پایبند باشند و درعین‌حال پروتکل‌های بهداشتی را هم رعایت کنند؛ رسوماتی که از قضا می‌توانند حال همه را بهتر کنند تا امید بیشتری به تغییر داشته باشیم.

چنین سنت‌هایی در نقاط مختلف جهان برقرار است و شاید حالا باوجود شرایط پیش‌آمده، اهمیت بیشتری هم پیداکرده باشد.

شکستن بشقاب‌، رسم دانمارکی‌ها در آستانۀ سال نو میلادی ۲۰۲۱!

اگر در خانه بشقابی را بشکنید، احتمالاً والدینتان شما را سرزنش می‌کنند اما همین کار در دانمارک یک رسم در آستانۀ سال نو میلادی است!

در حقیقت اگر چند بشقاب را در آستانۀ سال نو میلادی ۲۰۲۱ بشکنید، به رسم و رسومات عمل کرده‌اید. به این صورت که در دانمارک، نیمه‌شب جلوی در خانۀ دوستان و همسایه‌ها بشقاب‌هایشان را می‌شکنند!

جالب اینجاست که هرچه بشقاب‌های بیشتری بشکنید به این معناست که در سال آینده دوستان بیشتری پیدا می‌کنید.

در اسپانیا ۱۲ دانۀ انگور بخورید!

پیش از آغاز سال نو میلادی ۲۰۲۱ هم مثل هرسال، اسپانیایی‎‌ها درست قبل از نیمه‌شب باید ظرف ۱۲ ثانیه، ۱۲ دانۀ انگور بخورند!

در سنت‌های اسپانیایی آمده است که هر دانۀ انگور نماد یک ماه است و خوردن آن‌ها به این نیت انجام می‌شود تا سال پیش رو سرشار از شادی باشد.

از روی موج‌های برزیلی بپرید!

اگر آغاز سال نو میلادی ۲۰۲۱ را با وجود شرایط همه‌گیری کرونا در سواحل برزیل بگذرانید، مردمی را خواهید دید که از روی موج‌ها می‌پرند!

این رسم برزیلی‌ها است که در آستانۀ سال جدید، باید از روی ۷ موج بپرند و آرزو کنند که سال خوبی پیش رو داشته باشند.

این، باوری است که ریشه در افسانه‌های اقوام بومی آفریقایی – برزیلی دارد. عدد هفت نیز در باورهای این قوم مقدس است و به آن‌ها توان روبه‌رو شدن با مشکلات را در سال آینده می‌دهد.

در ژاپن، نودل‌ها را هورت بکشید!

زمانی که پای غذا در جشن‌های مختلف جهانی در میان باشد، ژاپنی‌ها حرف اول را می‌زنند!

توشیکوشی سوبا، غذایی است که مردم ژاپن در سال نو تهیه می‌کنند. خوردن این غذا که با رشته‌های آرد گندم پخته می‌شود، از دید ژاپنی‌ها نعمت و فراوانی به همراه می‌آورد. کلمۀ «توشیکوشی» در زبان ژاپنی به معنای پریدن از سال قدیمی به سال جدید است؛ اما نکته اینجاست که باید آن را در زمان خوردن هورت بکشید تا به سال نو میلادی ۲۰۲۱ خوشامد بگویید!

انرژی‌های منفی را با آب در پورتوریکو دور بریزید!

این رسم اهالی پورتوریکو است که نیمه‌شب و پیش از سال نو میلادی، برای اینکه سال جدید را جشن بگیرند، از پنجره مقداری آب بیرون می‌ریزند!

در این منطقه، باور عمومی این است این کار انرژی‌های منفی را از خانه بیرون می‌راند و همه‌چیز را برای شروع سال نو میلادی ۲۰۲۱ محیا می‌سازد.

در جمهوری چک، یک سیب را نصف کنید!

همۀ خواص سیب را فراموش کنید؛ در جمهوری چک، علاوه بر همۀ این‌ها می‌توانید آینده را هم در نیمۀ یک سیب ببینید!

کافی است آن را از وسط به دو نیم ببرید و به شکلی که در مرکز آن وجود دارد، توجه کنید. در افسانه‌های چک آمده که اگر مرکز سیب به شکل یک ستاره باشد، شادی و سلامتی در آینده پیش ‌رو خواهد بود و اگر در مرکز سیب یک حفره ایجاد شده باشد، به معنای بیماری در سال جدید است.

عروسک‌ها را در اکوادور به آتش بکشید!

زمانی در گذشته، مردم اکوادور نزدیک سال جدید در نقاط مختلف کشور تجمع کردند و عروسک‌های سیاستمداران و هنرمندانی را که در آن سال خبرساز شده بودند، به آتش کشیدند. بعدازآن، چنین کاری به یک رسم پیش از سال نو تبدیل شد تا برای شروع سال نو میلادی ۲۰۲۱ هم مردم اکوادور چنین کاری را انجام بدهند.

این عروسک‌ها را معمولاً از پارچه می‌سازند و داخل آن‌ها را از پارچه، کاغذ و لباس‌های قدیمی پر می‌کنند.

در ایتالیا، برای سال نو لباس‌زیر قرمز می‌پوشند!

اگر برای سال نو میلادی در ایتالیا باشید، تنها یک‌چیز هست که برای آغاز سال نو نیاز دارد: لباس‌زیر قرمز!

طبق رسم و رسومات ایتالیایی‌ها، پوشیدن لباس‌زیر قرمز، انرژی‌های منفی را دور می‌کند و برای افراد در سال جدید شادی به همراه می‌آورد!

آداب‌ورسوم، با فرهنگ پیوندی نزدیک دارد و آن را زنده و پویا نگه می‌دارد.

در این مطلب، از جالب‌ترین آداب‌ورسوم کشورهای مختلف جهان در سال نو میلادی ۲۰۲۱ گفتیم و رسوماتی را به شما معرفی کردم که عجیب و حتی خنده‌دار بودند!


مارسین-سازه هایی از جنس هنر و تجربه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *