خوشتیپ ترین فوتبالیستهای جهان در عرصه مد و فشن
فوتبال محبوبترین ورزش جهان است. فوتبال که دیگر از قالبها و چارچوبهای یک ورزش خارج شده، سالها است که بهعنوان یک صنعت نیز شناخته میشود.
صنعتی که در آن گروههای مختلفی درآمدزایی میکند و حجم پول تولیدشده در آن، گاه از بودجه برخی از کشورها نیز بیشتر میشود!
اما فوتبال اگر مخاطب نداشته باشد دیگر پولسازترین ورزش دنیا نیست و این مشتری است که برای هر کسبوکار یا صنعتی منبع مالی فراهم میکند و در فوتبال نیز این دوستداران، فوتبال دوستان و مخاطبان هستند که مشتری فوتبال میشوند.
ارکان اصلی صنعت فوتبال بازیکنان فوتبال هستند با توجه به محبوبیت فوتبال، میزان تبلیغات و حجم رسانههایی که در این عرصه فعالیت میکنند؛ طبیعی است که رفتار و هرگونه فعالیت ستارههای فوتبال تأثیرگذار باشد و در فضای مجازی و رسانهها بازتاب زیادی داشته باشد.
یکی از عرصههایی که سلبریتیها و افراد مشهور جهان در هر رشته و جایگاهی همواره به آن توجه میکنند، عرصه مد و فشن است.
با توجه به جایگاه رسانهای که فوتبالیستها دارند معمولاً انتخاب مناسبی برای همکاری با برندهای لباس هستند.
در این مقاله تلاش شده به معرفی برخی از چهرههای فوتبالی که در حال حاضر نقش بسزایی در صنعت مد و فشن ایفا میکنند بپردازیم.
استایل دیوید بکهام در لباس پوشیدن
مگر میشود نام مد و فشن و خوشپوشی به میان بیاید و اسمی از دیوید بکهام در میان نباشد ستاره ۴۵ ساله بریتانیایی به عقیده بسیاری خوشپوشترین و خوشتیپترین فوتبالیست و حتی سلبریتی جهان است!
دیوید بکهام از همان جوانی که ستاره اول تیم منچستریونایتد بود همواره بر صنعت مد و فشن تأثیرگذار بوده است اما توجه رسانهها به دیوید بکهام، بعد از ازدواجش با ویکتوریا آدامز خواننده بریتانیایی بیشازپیش معطوف شد تا جایی که او را به چهره نخست صنعت فشن در میان ورزشکاران تبدیل کرد.
دیوید بکهام درزمانی که فوتبال بازی میکرد و هنوز بازنشسته نشده بود معمولاً در استایلهای کژوال پیشرو و در آن زمان مخصوصاً در مدل موهای خود تغییرات زیادی ایجاد میکرد که این تغییرات معمولاً ناگهانی بود و همگان را شگفتزده میکرد.
این تغییرات باعث شده بود تا دیوید بکهام پای ثابت ژورنالها در آرایشگاهها باشد.
دیوید بکهام سرانجام برند شخصی خود در تولید لباس، اکسسوری و عینک را تاسیس کرد. او با غول پوشاک دنیا یعنی آدیداس در قراردادی مادامالعمر به سر میبرد و سفیر این برند است.
همچنین علاقه دیوید بکهام به سریال محبوب پیکی بلایندرز باعث شده تا او به تولید و طراحی لباس، کفش و کلاه به سبک این سریال روی بیاورد.
کریستیانو رونالدو از خوشتیب ترین فوتبالیست های دنیا!
شاید فعالترین ورزشکار جهان در صنعت تبلیغات، مد و فشن کریستیانو رونالدو باشد. کریستیانو رونالدو بیشتر در تولید لباس و مدلینگ فعالیت میکند. او که محبوب ترین ورزشکار جهان (بر اساس دنبال کنندگان در شبکههای اجتماعی) توانسته در صنعت مد و فشن جهان بسیار تأثیرگذار باشد.
رونالدو که به تولید محصولات و پوشاک خود با نام CR7 مشغول است و برای برندهای معتبر دنیا نیز بهعنوان سفیر فعالیت میکند. فعالیت برند CR7 رونالدو در عرصه پوشاک مردانه، لباس زیر مردانه، عطر و ادکلن و گرمکن ورزشی در حال گسترش است.
یکی دیگر از تأثیرات رونالدو در عرصه مد و فشن درزمینهٔ کفش بهخصوص کفش اسپرت، کتانی و استوک دار است و رونالدو با شرکت آمریکایی نایکی در قرارداد است و کالکشنهای CR7 او همه فصل در زمره کالکشنهای جذاب و محبوب برند نایکی قرار میگیرد.
همچنین محبوبیت او در ایران باعث شده برخی از استایلهایش مانند مدل مو و یا استایل کژوال، پسوند رونالدویی بگیرد مثلاً مدل موی رونالدویی!
رونالدو در حال حاضر پردرآمدترین ورزشکار جهان است و بخش زیادی از درآمد او را تبلیغاتی که او انجام میدهد، شامل میشود که البته بخش عمدهای از این تبلیغات نیز به صنعت مد و فشن اختصاص دارد.
استایل نیمار جونیور
ستاره برزیلی جهان فوتبال، دیگر فوتبالیست تأثیرگذار در صنعت مد است نیمار که هرچند مانند رونالدو یا دیوید بکهام تولیدکننده لباس یا اکسسوری نیست اما استایلهای او همواره صنعت مد را تحت تأثیر قرار داده است.
نیمار که با استایلهای خاص خود که شاید در نگاه اول شبیه به استایل خوانندگان رپ باشد، الگوی بسیاری از جوانان است.
استایلهای نیمار درواقع استایلهای خاصی است که شاید بخش عمدهای از جامعه آن را نپسندد اما حقیقت آن است که استایل نیمار طرفداران زیادی دارد.
علاقه نیمار صرفاً به لباسهای گشاد با رنگهای غیرمتعارف محدود نمیشود و درزمینهٔ استفاده از زیورآلات مانند انگشتر یا گردنبند نیز شناختهشده است.
مدل موی نیمار که معمولاً با تغییر رنگهای ناگهانی همراه است، نیز ویژگی است که باید در استایلها و شخصیت نیمار به آن توجه شود. او که سالها در قرارداد با کمپانی نایکی بود بهتازگی قراردادی گرانقیمت با کمپانی پوما را به امضا رسانده که از لباسهای ورزشی و کژوال این برند نیز استفاده میکند و بهنوعی سفیر این برند است.
پل پوگبا
ستاره فرانسوی دنیای فوتبال که در ابتدای ظهورش بهعنوان یک فوتبالیست، نوید یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فرانسه را میداد اما نتوانست انتظارات را برآورده کند و بیشتر از فوتبال تمرکز خود را روی موی سرش گذاشت!
ستاره فرانسوی فوتبال این روزها با مدلهای موی عجیبش شناخته میشود. پل پوگبا که با فرانسه موفق به قهرمانی جهان شد و در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تقریباً در هر هفته دو مدل موی جدید را تجربه کرد!
این آمار بسیار عجیب است.
علاقه او به مدل موهای غیرمتعارف باعث شده که او پیشروترین ورزشکار جهان درزمینهٔ مدل مو باشد. پوگبا معمولاً در مدل موهای خود از طرحها و نقشهای متنوع با رنگهای مختلف استفاده میکند.
آرایشگران اختصاصی پوگبا حتی در سفرها و اردوهای تیمی همراه او هستند که گاهی حتی اعتراض مربیان را هم در برداشته که معتقدند تمرکز پوگبا با توجه به حضور آرایشگران، ممکن است از فوتبال و زمین بازی معطوف به مسائل دیگری شود.
همچنین او استایلهای خاصی در کلاه، لباس و کفش دارد، پوششهایی که معمولاً با سلیقهی جامعهای که در آن زندگی میکند نیز متفاوت است.
خوشتیب ترین فوتبالیست بعدی هکتور بیرین
فوتبالیست معمولی اسپانیایی که در میان ستارگان انبوه فوتبال اسپانیا کمتر نام او به گوش رسیده اما او خاصترین ورزشکار جهان در صنعت فشن است. او که ۲۵ سال دارد با استایلهای آوانگارد خود در انتخاب لباس و مدل مو شناخته میشود؛ استایلهایی که گاهی از بهترین و بهروزترین هفتههای مد و مزونهای معتبر اروپا نیز جلوتر بوده است.
استایلهای بیرین همیشه به مذاق همگان خوش نمیآید و بسیار پیشآمده که حتی او مورد تمسخر قرار گیرد اما حقیقت این است که او راه خود را میرود و چهبسا از این تمسخرها نیز خوشحال شود.
درواقع واکنشها به استایلهای او باعث مطرحشدن او میشود. بیرین با بسیاری از برندهای معتبر دنیا که بهصورت تخصصی روی لباسهای مردانه تمرکز دارند، همکاری میکند و انتخاب او در لباسها خود شاهد آن است که سلیقه بیرین در انتخاب لباس و پوشش بسیار خاص است و میتوان او را صاحب سبک دانست.
همچنین مدل موهای او نیز بسیار موردتوجه است و باعث شده او را فراتر از زمین فوتبال حتی بهعنوان یک مدل با او کار کنند.
در پایان
مجموعه مارسین با فعالیت در حوزه مد و استایل،حوزه های مختلف هنری و همچنین فروش صنایع دستی سعی دارد با بررسی مسائل مختلف و بالابردن اطلاعات مخاطبان خود،گامی جهت افزایش آگاهی آنان بردارد.