مجله مارسین, مجله هنر

روانشناسی رنگ آبی

روانشناسی رنگ آبی

روانشناسی رنگ آبی

در علم روانشناسی خواص و نیروی رنگ ها به اثبات رسیده است. هر رنگی انرژی و طول موج متفاوتی دارد که بر روح و جسم تأثیر می گذارد.آبی احساس آرامش را به ذهن می آورد.

غالباً به عنوان آرام، امن و منظم توصیف می شود. رنگ آبی اغلب به عنوان نشانه ای از ثبات و قابلیت اطمینان دیده می شود. مشاغلی که می خواهند تصویری از امنیت ارائه دهند، معمولاً در تبلیغات و بازاریابی خود از رنگ آبی استفاده می کنند.

آبی نماد وقار، اعتماد و صداقت است. با توجه به روانشناسی رنگ آبی کسی که به آبی علاقه دارد، مهربان، محافظه کار و تکیه گاه است. او قوی است، اما نقاط ضعفش را پنهان می‌کند. آبی در معماری در اتاق خواب برای آرامش و در مساجد برای ایجاد حس روحانیت به کار می‌رود.

اعتماد به نفس و احساس امنیت را تشدید می کند. افرادی که به رنگ آبی علاقه مند هستند، عناصر آب و طبیعت را دوست دارند و بسرعت متوجه اشتباهات دیگران می شوند.رنگ آبی، آرمانگراست و توانایی بیان و برقراری ارتباط برای رفع نیاز‌ها و خواسته‌هایمان را در ما افزایش می‌دهد.

 

روانشناسی رنگ ها - رنگ آبی-min

 

استفاده از رنگ آبی در اتاق 

برای اتاق کار یا مطالعه خواص رنگ آبی بسیار ایده آل است؛ اما بهتر است از رنگ زرد هم به عنوان مکمل استفاده کرد، زیرا رنگ زرد ذهن را تحریک می کند و اثر مطلوبی دارد. برای اتاق خواب رنگ آبی تیره بسیار مناسب است، چون خوابی عمیق و راحت را به دنبال دارد، ولی برای اتاقی که در تمام مدت روز آنجا هستید نباید از خواص رنگ آبی استفاده کنید، زیرا اثرات آرام بخشی این رنگ قوی است و ممکن است تأثیر مطلوبی نداشته باشد و شخص به افسردگی متمایل شود.

شخصیت شناسی رنگ آبی

اگر شما به رنگ آبی علاقه دارید، احتمالا محافظه کار، قابل اعتماد و صادق هستید. اگرچه در ابتدا بسیار محتاط هستید تا زمانیکه به طرف مقابلتان اعتماد کنید. در عین حال، شما نیاز عمیقی به قابل اعتماد بودن دارید. شما مسئولیت پذیر، با اصالت و راستگو هستید همچنین نیاز عمیقی به وجود نظم و هماهنگی در زندگی خود دارید.

شما همیشه قبل از اینکه صحبت کنید و یا رفتاری را انجام دهید فکر می‌کنید. همچنین زمان می‌گذارید و احساساتتان را پردازش می‌کنید و همه چیز را طبق سرعت خودتان پیش می برید‌.شما نسبت به نیاز دیگران حساس هستید و مراقب دوستان نزدیک و خانواده‌تان هستید.

استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون

آبی را می شود در هر اتاقی از خانه بکار برد. از تناژ روشن آبی و سفید گرفته تا آبی نفتی، همه جا می توان از این رنگ استفاده کرد. آبی روشن که رنگ آسمان را تداعی می کند، برای جوانان مناسب تر است زیرا حس خوش بینی را در آنها تقویت می کند، از طرفی آبی تیره نیز رنگی جدی تر است و برای محیط های رسمی مانند پذیرایی مناسب تر خواهد بود.

 

استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون خانه

برای مطالعه روانشناسی رنگ هایی ار جمله زرد ، قرمز و سبز با مارسین همراه باشید .

در پایان

مجموعه مارسین با فعالیت در زمینه انواع مسائل هنری مانند مد و استایل،فروش صنایع دستی سعی دارد با دادن اطلاعات مناسب به مشتریانش انتخاب و تصمیم گیری را برای آنها راحت تر کند.

مارسین-فروشگاه صنایع دستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *