مجله مارسین, مجله هنر

روانشناسی رنگ زرد

روانشناسی رنگ زرد

روانشناسی رنگ زرد

رنگ زرد یکی از رنگ های اصلی در نقاشی و جزو رنگ های گرم طبقه بندی می شود. زرد رنگی است که برای توصیف روشنایی و دوست داشتن به کار می رود، مکمل رنگ زرد رنگ بنفش است.

شاید در ذهن اکثر افراد این‌گونه جا افتاده است که رنگ زرد نشانه تنفر و عدم علاقه است و اگر معشوقه یا فرد دیگری به آن‌ها هدیه یا گلی با رنگ زرد بدهد نماد خوبی نیست اما در اصل این‌طور نیست و از نظر روانشناسی رنگ، رنگ زرد دنیای جذابی دارد و طبق بررسی‌های انجام شده رنگ مورد علاقه اکثر افراد است.

معمولاً هر چقدر که رنگ زرد روشن تر باشد چشم را بیشتر می زند و هر چه تیره تر باشد گرمای بیشتری از آن ساطع می شود.رنگ زرد می‌تواند بسیار درخشان و قوی باشد و احتمالا به همین دلیل است که به طرز قوی احساسات را برمی‌انگیزد. زرد می‌‌تواند به سرعت توجه را به خود جلب کند. اما اگر بیش از حد از آن استفاده شود به همان اندازه هم می‌تواند اذیت کننده باشد.

زرد روانشناسی در دکوراسیون خانه

در فضای آشپزخانه از رنگ زرد که معمولاً زرد تند می باشد استفاده می کنند، زیرا اشتها را تحریک می کند. اما اگر این رنگ برای فضای اتاق بیش از حد به کار برده شود فضای اتاقتان را متشنج و عصبی می کند به همین دلیل است که در اتاق خواب کمتر از رنگ زرد استفاده می کنند.

اگر توجه کرده باشید در تبلیغات ها از طراحی های با رنگ زرد استفاده می کنند. دلیلش هم جذب بیشتر نگاه مخاطب می باشد.قابل رؤیت بودن فوق‌العاده رنگ زرد همچنین باعث بالا بردن سرعت و تفکر باز می‌شود. زمینه زرد همراه با تایپ سیاه خواناترین ترکیب برای موارد چاپ و باقی ماندن در حافظه می‌شود. رنگ زرد سر زندگی را به سایر رنگ‌ها اضافه می‌کند.

انواع طیف های رنگ زرد

زرد روشن، زرد لیمویی، طلایی، کرم و زرد تیره به عنوان طیف های مختلف رنگ زرد شناخته می شوند.

طیف رنگی زرد

شخصیت شناسی رنگ زرد

افرادی که رنگ زرد را دوست دارند، خیلی خوب ارتباطات برقرار می کنند و به راحتی با دیگران دوست می شوند، این افراد زندگی را سخت نمی گیرند و ارتباطشان با دیگران بسیار گرم و صمیمانه است.

افراد علاقمند به رنگ زرد منطقی و درون گرا بوده و می توانند افراد برجسته ای در جامعه شوند. رنگ زرد به عنوان نمادی از عقل و خرد شناخته شده و قدرت تحریک توانایی های ذهنی را دارد.علاقمندان به رنگ زرد معمولاً افرادی شاد هستند که لبخند را روی لبانشان حفظ کرده و سعی در خنداندن دیگران نیز دارند.

رنگ زرد و روانشناسی آن

اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی دارند و بیشتر با عقل و منطق تصمیم می گیرند نه احساساتاین افراد بسیار پویا و محاسبه گر هستند و می توانند حسابداران خوبی شوند.افرادی که به رنگ زرد علاقه دارند به راحتی می خندند و با کار های خود دیگران را سرگرم می کنند (خودمانی بگوییم آن ها دلقک های واقعی زندگی هستند)

برای مطالعه روانشناسی رنگ هایی ار جمله آبی ، قرمز و سبز با مارسین همراه باشید .

در پایان

مجموعه مارسین با فعالیت در زمینه انواع مسائل هنری مانند مد و استایل،فروش صنایع دستی سعی دارد با دادن اطلاعات مناسب به مشتریانش انتخاب و تصمیم گیری را برای آنها راحت تر کند.


مارسین-فروشگاه صنایع دستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *