مجله مارسین, مجله هنر

روانشناسی رنگ قرمز

روانشناسی رنگ قرمز

روانشناسی رنگ قرمز

رنگ قرمز  یکی از رنگ های اصلی و جزو رنگ های گرم است . قرمز رنگی است که برای توصیف آتش و خون به کار می رود و مکمل آن، رنگ سبز می باشد . قرمز در کنار رنگ زرد و آبی یکی از سه رنگ اصلی است. قرمز به طیفی از رنگ‌ ها گفته می‌شود که در پایین‌ ترین فرکانس نور، توسط چشم انسان قابل تشخیص باشند.

رنگ قرمز نماد عشق و خون و دوست داشتن است. شما از این رنگ میتوانید برای اتاقها یا رنگ مبل و … استفاده کنید. قرمز دکوراسیون یا چهره شخص را شاد تر می کند.

رنگ قرمز نماد چیست ؟

رنگ قرمز نماد انرژی، جنگ، خطر، قدرت، عزت و بزرگی، میل و اشتیاق و عشق است. رنگ قرمز روشن نماد شادی، شور، حساسیت و عشق است و رنگ قرمز تیره نماد قدرت اراده، خشم، رهبری، شجاعت و اشتیاق است . قرمز نماد زندگی است (رنگ خون که مایه زندگی است).

همچنین نماد عشق است، این رنگ به شدت احساسات را بر می انگیزد و هدایایی که عشاق به یکدیگر هدیه می‌دهند ( گل رز قرمز، قلب ولنتاین ) به رنگ قرمز است.

عشق روانشناسی رنگ قرمز

شخصیت شناسی رنگ قرمز

افرادی که به رنگ قرمز علاقه دارند، بسیار فعال و پر جنب و جوش هستند، زیاد ورزش می کنند و به تناسب اندام خود اهمیت می دهند، این افراد بسیار جاه طلب و خودخواه هستند، سریع تصمیم می گیرند و به نظرات دیگران اهمیت نمی دهند.

کسانی که رنگ قرمز را دوست دارند، عاشق سفر کردن و کشف ناشناخته ها هستند، همیشه دوست دارند که در مرکز توجه باشند و اغلب به دلیل شور و شوقی که دارند، همه ی توجه ها را به خود جلب می کنند

رنگ قرمز از جهاتی نیز نشان دهنده پرخاشگری و عصبانیت در افراد است که در شخصیت علاقه مندان به این رنگ دیده می شود.

رنگ شخصیت قرمز حاکی از اراده قوی، جاه‌ طلبی و انرژی است..

افرادی که به طیف‌های قرمز علاقه دارند، عموما خوشبین، برون‌گرا، مرفه و مشتاق به زندگی هستند.

انواع طیف های رنگ قرمز

زرشکی، عنابی، شرابی و… به عنوان طیف های مختلف رنگ قرمز شناخته می شوند، این رنگ از طیف کم رنگ تا پر رنگ دارای تنوع رنگی بسیار است، که رنگ های پر رنگ و قوی آن نشان دهنده جذابیت شخصیتی در فرد می باشد.

طیف رنگی قرمز

تاثیر رنگ قرمز در دکوراسیون

این رنگ باعث تشدید ضربان قلب می شود و در ضمن قدرت بسیار بالایی در اشتها آوری دارد و به همین علت در هایپرمارکت های مختلف و یا رستوران ها از این رنگ برای خوشبوکردن آن ها استفاده می شود.

استفاده از رنگ قرمز در بسیاری از نقاط منزل توصیه نمی شود و با یک استفاده هوشمندانه می توانید به راحتی از نقاط مثبت این رنگ استفاده کنید. همناطور که اشاره شد رنگ قرمز باعث افزایش اشتها می شود و اگر قصد تغییر دکور آشپرخانه تان را دارید می توانید این بار کمی از رنگ قرمز نیز در دکور آن استفاده کنید.

با استفاده از رنگ قرمز، محیط بسته تر دیده می شود. قرمز رنگ مناسبی برای اتاق خواب نیست، چون مقدار تنفس را زیاد کرده و خواب و آرامش را کاهش می دهد. در مکان های تجاری استفاده از مبلمان چرمی قرمز در یک فضای کاملا سفید همراه با آویزهای قرمز به حدی جاذب است که هر کس را وادار به نشستن می کند. از قرمز در سالن های آرایش و اتاق پرو نیز می توان استفاده کرد. برای تعدیل حرارت، قرمز را با سفید همراه کنید و تضاد شادی ایجاد کنید، که ثابت شده جلب توجه می کند.

استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون خانه

برای مطالعه روانشناسی رنگ هایی ار جمله زرد ، آبی و سبز با مارسین همراه باشید .

در پایان

مجموعه مارسین با فعالیت در زمینه انواع مسائل هنری مانند مد و استایل،فروش صنایع دستی سعی دارد با دادن اطلاعات مناسب به مشتریانش انتخاب و تصمیم گیری را برای آنها راحت تر کند.

مارسین-فروشگاه صنایع دستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *