مجله سبک زندگی, مجله مارسین

طرز گذاشتن قاب به طور صحیح در دکوراسیون

طرز گذاشتن قاب به طور صحیح در دکوراسیون

توجه به پیام و خالق اثر هنری

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تعدادی از بازدیدکنندگان اثر مونالیزای داوینچی بعد از تماشای تابلو معتقد بودند که این اثر شبیه یک نقاشی معمولی بوده و از قبل انتظار یک تابلوی عجیب و خارق‌العاده را داشتند! البته که در شکوه و ارزش این اثر شکی نیست؛ با این مثال فقط قصد داریم بگوییم که ارزش یک اثر هنری فقط به تصویر ظاهری و نهایی آن نیست. گاهی مفاهیمی مثل داستان آن اثر، زندگی و شرایط نقاش، ظرافت طرح، ایده شکل گیری و عوامل دیگری هستند که ارزش تابلو را مشخص می‌کند. پس توصیه می‌کنیم برای یک خرید کامل و لذت بخش مختصری درباره‌ی پیام و مفهوم اثر یا هنرمند آن هم جستجو کنید.

اصول رعایت چیدمان چند قاب عکس بر روی دیوار

 اگر در نظر دارید از قاب عکس‌های کوچک بر روی یک دیوار بزرگ استفاده کنید سعی کنید تا هماهنگی لازم را با طرح کاغذ دیواری داشته باشد. البته توصیه ما به شما این است که قاب عکس و تابلوها را بر روی دیوارهایی قرار دهید که دارای تک رنگ است. در این شرایط نمای قاب عکس‌ها و تابلوها به خوبی به نمایش درخواهد آمد.

اگر تعدادی قاب را می‌خواهید در كنار هم روی دیوار نصب كنید بهترین راه این است كه آنها را به گونه‌ای در كنار هم قرار دهید تا هم كلیت آنها در فضا به چشم آید و هم تك‌تك آنها به خوبی دیده شوند. برای آنکه در زمان نصب چند تابلو بر روی دیوار دچار سردرگمی نشوید و اشتباه نکنید آنها را بر همان اساسی که می‌خواهید بر روی دیوار نصب کنید بر روی زمین بچینید و به خوبی آن را تماشا کنید. در این شرایط می‌توانید سبک‌های مختلف را امتحان کنید؛ بدون آنکه لازم باشد میخی بر روی دیوار بزنید و خرابی به بار آورید.

لازم به ذکر است بیشتر قاب‌هایی را در مرکز قرار دهید که جلوه بیشتری دارند. در این شرایط چیدمان شما نیز ساده‌تر خواهد شد. اگر فکر می‌کنید با رعایت نکردن یکسری اصول کلیشه‌ای می‌توانید به سبکی متفاوت دست پیدا کنید ریسک کنید و حتما انوع مختلف را در این بخش مورد آزمون و خطا قرار دهید. اما باید بدانید این مدل از قاب عکس‌ها را به گونه‌ای باید چید که در نگاه نخست به صورت یک اثر واحد به نظر آید. همچنین باید آنها را طوری کنار هم بچینید که نزدیکِ هم باشند نه اینکه آنها را در کل فضای دیوار پخش کنید که بیشتر شبیه بازار شام خواهد شد.

ارتفاع سقف تا کف را دقت کنید

علاوه بر این موضوع به ارتفاع دیوار از سقف تا کف نیز توجه کنید. اگر این فاصله، فاصله کوتاهی باشد بهتر است از قاب عکس و تابلوهای کمتر و کوچک‌تری استفاده کنید. همچنین برای آنکه ارتفاع دیوار بیشتر به نمایش گذاشته شود پیشنهاد ما به شما این است که تابلو و قاب عکس‌های عمودی استفاده کنید. این کار به بلند نشان دادن دیوار و فاصله سقف تا کف کمک بسیار خوبی خواهد کرد. البته این نکته فراموش نشود که نصب تابلو باید هم‌راستا با خط دید باشد. در غیر این صورت قاب عکس و تابلو به خوبی دیده نخواهد شد.

یکی از مهمترین نکاتی که بد نیست در زمان نصب تابلو بر روی دیوار به آن توجه کنید نحوه قرار گیری آنها براساس نورپردازی است که برای آن در نظر خواهید گرفت. قرار گرفتن تابلو زیر یک نوری که از بالا به آن تابیده می‌شود یا از پایین می‌تواند جلوه خاص و زیبایی را به آن تابلو ببخشد. بنابراین بد نیست زمان جانمایی قاب عکس و تابلو به این موضوع نیز توجه کنید.

دور قاب را ساده بگیرید

دقت به قابی که دور تابلو و قاب عکس قرار می‌گیرد نیز بسیار مهم است. بهتر است دور قاب نیز براساس رنگ و سبک کلی دکوراسیون خانه‌تان باشد. همچنین طرح ساده قاب عکس برای خانه‌هایی که دارای سبک مدرن هستند مناسب خواهد بود و قاب‌هایی که دارای کنده‌کاری با ترکیب رنگ‌های قهوه‌ای و طلایی‌اند برای خانه‌های مناسب است که دارای سبک کلاسیک یا سنتی هستند. پیشنهاد ما به شما این است تا جایی که امکان دارد از قاب‌های ساده استفاده کنید.

در این شرایط قدرت مانور شما نیز بیشتر خواهد شد و می‌توانید مکان‌های متفاوتی را برای قاب عکس‌های خود در نظر بگیرید. شلوغی بیش از اندازه قاب عکس در کنار طرح‌های شلوغ فضا را شلوغ‌تر خواهد کرد. به ویژه اگر خانه‌ای کوچک داشته باشید این امتیازهای منفی بیشتر نیز خواهد شد. همانطور که از نام آن مشخص است «تابلو» باید کاملا در معرض دید باشد و به چشم آید. پس در زمان انتخاب و نصب حتما به این موضوع توجه کنید تا در نهایت بهترین فضا را برای تابلویی که در نظر دارید انتخاب کنید.

در پایان

در دکوراسیون با خرید صنایع دستی مختلف مانند انواع قاب عکسها و تابلوهای میناکاری و غیره دکوراسیونهای منحصر به فردی ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *