مجله استایل, مجله مارسین

نحوه استفاده از عطر

نحوه استفاده از عطر

شاید از نظر شما نیز نحوه استفاده از عطر بسیار آسان باشد

بسیاری از ما هر روز از عطرها استفاده می‌کنیم چرا که عطرها به ما شخصیت بخشیده و اعتماد به نفس را را نیز افزایش می دهند . است که همه ما از بوی خوش و خوشبو بودن لذت می بریم.

از طرفی استفاده از عطر و ادکلن در طول روز برای ما کار ساده ای به نظر می آید اما جالب است بدانید که در نحوه استفاده از آنها بیشتر از آنچه فکرش را می کنید نکاتی وجود دارد.

مثلاً اینکه عطر  را به کجای بدن خود اسپری کنید؟ چقدر اسپری کنید؟ آن را در کجا نگهداری کنیم؟

در این مقاله قصد داریم راهکارهایی ساده و البته مهم را در رابطه با نحوه استفاده از عطر و ادکلن ها برای شما توضیح دهیم. پس همواره با مارسین همراه باشید . امیدواریم از این مقاله نهایت لذت را ببرید.

.

خودداری از مالیدن عطر بر روی پوست

برخی از عادت هایی که شما نیز ممکن است داشته باشید، مالیدن عطر خود بر روی پوستتان می باشد. اما این کار در واقع یک عادت اشتباه است که شما نیز ممکن است تا به حال آن را انجام داده و یا افرادی را دیده باشید که این کار را انجام می‌دهند و تصور می‌کنند که با این کار می تواند ماندگاری عطر و ادکلن خود را افزایش دهند.

در صورتی که این کار باعث می شود نت های بالایی  قبل از اینکه روی پوست شما بشیند کاملاً از بین برود. در واقع شما با این کار باعث شده اید که نت هایی که بوی  رایحه را با آن شروع می کنید هرگز به طور واقعی بر روی پوست شما منتقل نشود.

همچنین مالیدن عطر بر روی پوست شما باعث ایجاد اصطکاک می‌شود و این نیز خود باعث تولید گرما شده و میتواند به کل رایحه عطر شما را تغییر دهد .

نکته اصلی آن است که باید اجازه دهید تا عطر شما به آرامی با روغن های طبیعی که بر روی  پوست شما وجود دارد ترکیب شود و این دقیقا همان چیزی است که باعث ماندگاری بوی عطر شما می شود و آن را منحصر به فرد میکند. اسپری کردن عطر بر روی نقاطی از بدن که نبض دارد از بهترین گزینه ها می باشد.

اسپری کردن عطر بر روی نقاط نبض

سوالی که در ابتدا پیش می آید آن است که نقاط نبض بدن کجا هستند؟ نقاط نبض بدن در جاهایی مانند آرنج داخلی،  قسمت داخلی مچ دست،  پشت لاله گوش و زانوها هستند.

اسپری کردن عطر بر روی نقاط نبض شما باعث می‌شود که این نقاط گرم بر روی بدن شما گرمای اضافی بدن را پراکنده کرده و در نتیجه به به پخش طبیعی ان کمک کنند.

برای این کار عطر را به آرامی بر روی نقاط نبض خود اسپری کنید و توجه داشته باشید که از مالش عطر بر روی پوست خود خودداری کنید تا عطر شما در تمام طول روز باقی مانده و بتوانید با بوی خوش به شخصیت خود نیز بیافزایید.

محل نگهداری عطر

تنها خرید یک عطر گران قیمت و استفاده از آن ملاک نمی باشد. بلکه نحوه و مکان نگهداری از آن نیز حائز اهمیت است. برای مثال حمام اصلا مکان مناسب برای نگهداری عطر شما نمی باشد.

چرا که روزانه با بخار های موجود در حمام سر و کار دارد. این در صورتی است که آب، رطوبت،  نور و مخصوصاً نور خورشید  و حتی تغییر شدید دما می تواند ترکیب اصلی عطر شما را تغییر داده و همچنین عمر مفیده آن را نیز کوتاه کند.

سوالی که پیش می آید این است که پس عطر خود را کجا نگهداری کنیم؟ پاسخ به این سوال آن‌ است که با نگهداری عطرهای خود در مکان هایی سرد، تاریک و خشک می توانید عمر طولانی تری به عطر و ادکلن های خود ببخشید.

اسپری کردن عطر در هوا

بوی خوش برای همه افراد لذت بخش است اما وقتی از حد خود بگذرد می‌تواند نتیجه عکس داشته و برای مخاطب زننده باشد. نکته اصلی برای خوشایند نگه داشتن بوی عطر و جلوگیری از افراط آن این است که عطر را در همه جای بدن پخش کنید و آن را فقط بر روی یک نقطه متمرکز نکنید.  با این کار می‌توانید رایحه طبیعی عطر خود را تقویت کنید.

به جای اسپری کردن عطر در سرتاسر بدن خود، آن را روی نقاط نبض خود بزنید و سپس مقداری از آن را در هوا  اسپری کرده ، مستقیماً داخل آن بروید و سپس به عقب بازگردید.

با این کار یک لایه سبک از عطر روی لباس شما  ایجاد شده و بوی خوشی را برای شما فراهم می کند، بدون آنکه زیاده روی در آن به وجود آمده و زننده باشد.

اسپری کردن روی لباس

اسپری کردن عطر بر روی لباس می‌تواند راهکاری عالی برای برای حفظ بوی عطر شما در طول روز باشد. با اسپری کردن عطر بر روی لباس و پارچه بوی سبک و کمی متفاوت تر از زمانی خواهید داشت که آن را بر روی پوست خود اسپری می کنید.

در این روش نیز می توانید مقداری از عطر را در هوا پخش‌ کرده و لباس خود را در آن بچرخانید. یا‌میتوانید به قسمت داخلی لباس خود عطر بزنید که این کار باعث میشود  عطر ملایم و مورد علاقه شما ما هر کجا که بروید با شما همراه باشد.

هنگام‌ استفاده از عطر توجه کنید که لباس خود را لک‌نکنید. هنگام اسپری کردن عطر بر روی لباس می توانید راه کارهایی را انجام دهید که از لک شدن لباس خود پیشگیری‌کنید. اما اگر باز لباس شما  لک شد، میتوانید در این مقاله تکنیک هایی را برای از بین بردن لکه عطر از‌ روی لباس خود بیابید.

مجموعه مارسین با فعالیت در زمینه انواع مسائل هنری مانند مد و استایل، فروش صنایع دستی سعی دارد با دادن اطلاعات مناسب به مشتریانش انتخاب و تصمیم گیری را برای آنها راحت تر کند.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *