مجله استایل, مجله مارسین, مجله هنر

راهنمای انتخاب مانتو مناسب

راهنمای انتخاب مانتو مناسب

یکی از لباس های ضروری برای خانم های ایرانی مانتو است،  که تاثیر زیادی روی زیبایی استایل آن ها دارد. از این رو باید درست انتخاب شود. اگر مانتو به درستی انتخاب شود علاوه بر زیبا تر ساختن استایل شما می تواند معایب موجود در فرم اندام شما را بپوشاند.

انتخاب مانتو بر  اساس فرم بدن

مانتو های مناسب خانم های قد کوتاه

اولین نکته ای که باید در انتخاب مانتو به آن توجه کنید، قد مانتو است. بلندی مانتو با قد شما رابطهٔ عکس دارد، خانم های قد کوتاه  بهتر است از مانتوهای خیلی کوتاه دوری کنید، سعی  کنید از مانتو هایی که قد آن ها تا زانو است استفاده کنید، استفاده از مانتو های خیلی بلند هم برای شما مناسب نیست! استفاده از مانتو های پیلی و چین دار هم به شما توصیه می شود.

مانتو مناسب افراد کوتاه

مانتو های مناسب خانم های قد بلند

مانتو های خیلی کوتاه و خیلی بلند نپوشید، استفاده از مانتو هایی که بلندی آن ها تا زانوی شماست برایتان مناسب تر است، سعی کنید از مانتو و شلوار همرنگ هم استفاده نکنید زیرا باعث می  شود قد شما بلند تر نشان داده شود. از مانتو های خیلی گشاد هم استفاده نکنید، استفاده از مانتو های کمر دار تنگ به شما توصیه می شود.

مانتو مناسب افراد قد بلند

مانتو های مناسب خانم هایی با شانه های پهن

خانم هایی که دارای شانه های پهن هستند بهتر است مانتو هایی با کمربند ظریف بپوشند، که باعث ایجاد تناسب  بین شانه ها و پایین تنه شان می شود. استفاده از مانتو هایی با آستین های ساده یا حتی مانتوهای بدون آستین سارافونی هم به آن ها پیشنهاد می شود زیراشانه های شما را باریکتر نشان می‌دهند.

مانتو های مناسب خانم هایی با شانه های پهن

مانتو مناسب خانم های درشت اندام

این دسته از خانم ها بهتر است مانتوهایی با برش راسته با قدی تا زیر زانو و با طرح های عمودی و ترکیب رنگهایی که تیره در آن غالب باشد، انتخاب کنند. در این صورت لاغر تر بنظر خواهند رسید. پوشیدن مانتو های خیلی تنگ و خیلی گشاد هم برای این افراد توصیه نمی شود.

مانتو مناسب خانم های لاغر

بهتر است از مانتو هایی با پارچه های طرح دار استفاده کنید. مدل مانتو های چین دار و پیلی باعث می شود اندام شما حجم بگیرد. استفاده از مانتو های یک رنگ و ساده به شما توصیه نمی شود.

انتخاب مدل مانتو

مانتو هایی متناسب با اندام خود انتخاب کنید، مثلا خانم هایی با قد کوتاه مدل مانتو هایی با طرح راه راه عمودی استفاده کنند یا خانم هایی که بالا تنه چاق دارند از مانتو های راسته استفاده کنند. اگر اندام معمولی دارید می توانید از همه مدل  ها استفاده کنید. تقریبا مانتو هایی که تا زانو  هستند برای همه خانم ها مناسب است  و استایل آن  ها  را  زیبا تر نشان می دهد.

انتخاب رنگ مانتو

انتخاب رنگ مانتو یک موضوع کاملا سلیقه  ای  است  اما شما می توانید  رنگ مانتو را متناسب  با  تناژ رنگ پوست خود انتخاب کنید:

آموزش انتخاب رنگ لباس با  توجه به رنگ پوست

و یا این که رنگ مانتوی خود را با  توجه به رنگ سایر لباس هایتان انتخاب کنید  و  آن را با سایر لباس  هایتان ست کنید:

آموزش ست کردن رنگ لباس ها

در پایان

مجموعه مارسین با فعالیت در حوزه مد و استایل و همچنین خرید و فروش صنایع دستی ،سعی دارد با دادن اطلاعات به مخاطبان خود تصمیم گیری را برای آنها راحت تر کند.


مارسین-فروشگاه صنایع دستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *