مجله استایل, مجله مارسین

نکات مهم در لباس پوشیدن آقایان

نکات مهم لباس پوشیدن آقایان

نکات مهم لباس پوشیدن آقایان

بخش مهمی از خوشتیپی و زیبایی استایل آقایان به نحوه انتخاب لباس آن ها باز می گردد، اگر شما بتوانید لباس های مناسب خود را انتخاب کرده و استفاده کنید می توانید علاوه بر زیبا تر ساختن استایلتان، ایراد هایی که ممکن است در فرم بدنتان وجود دارد را بپوشانید. بنابراین نحوه انتخاب لباس اهمیت بالایی دارد.

بعضی از اشتباهات در انتخاب لباس، بسیار آشکار هستند و حتی افرادی که از دنیای مد و لباس اطلاعاتی ندارند هم به آن ها واکنش منفی نشان می دهند. از این رو تعدادی از باید و نباید ها در انتخاب لباس مناسب را برایتان بازگو می کنیم.

نکات لباس پوشیدن آقایان

 

از کت های فیت تن خود استفاده کنید

دقت کنید باید کت را فیت تن خود انتخاب کنید و کت های بزرگ تر یا کوچک تر از تن شما هرگز برایتان مناسب نیستند، حتی اگر تفاوت اندازه مقدار کمی باشد، برای تشخیص اینکه کت فیت تن شماست یا خیر، به سرشانه لباس دقت کنید. درزهای سرشانه باید با استخوانهای شانه هم تراز و هم اندازه باشد و آستین ها باید دقیقا از جایی که بازوها به شانه متصل می شوند آغاز شود. اگر درز شانه بالاتر از استخوان شانه و یا پایین تر از سرشانه باشد یعنی کت اندازه شما نیست.

دکمه های کت

اولین موردی که باید بدانید این است که یک اصل کلی برای بستن دکمه های کت وجود دارد، به این صورت که دکمه بالایی کت اختیاری است و شما می توانید آن را به دلخواه خود ببندید یا باز بگذارید، دکمه وسطی همیشه باید بسته باشد، این کار باعث می شود کت در تن شما بنشیند و خودش را بهتر نمایش دهد، دکمه پایینی کت هرگز نباید بسته شود، بستن این دکمه باعث بدقواره نشان دادن کت و فرم بدن شما می شود.

شلوار های بیش از اندازه بلند استفاده نکنید

استفاده از شلوار های گشاد با قدی بلند و چند لایه چین در ناحیه دم‌پای شلوار باعث می‌شوند شلخته و کوتاه‌قد به نظر برسید. بهترین اندازه برای قد شلوار، حالتی است که دم‌پای آن کمی بالاتر از کفش می‌ایستد.

اندازه مناسب آستین کت

اندازۀ مناسب برای آستین کت، بالای استخوان مچ دست است. آستین باید طوری روی دست قرار بگیرد که حدود ۳ سانتی‌متر (۱٫۲ اینچ) از آستین پیراهن زیر کت را نمایان کند.

تعداد زیادی از دکمه های پیراهن را باز نگذارید

اگر از کراوات استفاده نمی‌کنید، بستن دکمه‌های پیراهن تا زیر گلو اصلا فکر خوبی نیست. اما باز گذاشتن دکمه‌های متعدد هم فکر چندان بهتری نخواهد بود. باز گذاشتن بیش از دو دکمه از پیراهن در استایل و تیپ رسمی کار درستی نیست.

از پیراهن گشاد استفاده نکنید

با پیراهن گشاد، چاق به نظر خواهید رسید و وزن‌تان بیشتر از چیزی که هست به نظر می‌رسد. همیشه باید پیراهنی اندازه و مناسب بپوشید. برای اینکه بدانید پیراهن مناسب دقیقا چیست باید به یقه دقت کنید تا طول آن بیش از دو انگشت نباشد.

از پیراهن های بلند استفاده نکنید

قد پیراهن‌ های مردانه را معمولا بلند می‌گیرند تا به‌راحتی داخل شلوار جای بگیرند. اگر دوست دارید پیراهن‌تان را روی شلوار بگذارید، باید به سراغ پیراهن‌هایی با قد کوتاه‌تر بروید. یادتان باشد که گذاشتن پیراهن روی شلوارِ پارچه‌ای رسمی حتی برای پیراهن‌هایی با قد کوتاه هم ایدۀ اشتباه و نامناسبی است.

در نهایت توجه داشته باشید که استایل شخصی و لباس پوشیدن شما کاملا وابسته به خودتان است و طبق سلیقه شما و ما تنها راه هایی برای انتخاب بهتر را به شما پیشنهاد می کنیم.

در پایان

مجموعه مارسین با فعالیت در زمینه انواع مسائل هنری مانند مد و استایل،فروش صنایع دستی سعی دارد با دادن اطلاعات مناسب به مشتریانش انتخاب و تصمیم گیری را برای آنها راحت تر کند.

مارسین-فروشگاه آنلاین صنایع دستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *