مجله سبک زندگی, مجله مارسین

نکات مهم در چیدمان منزل

نکات مهم در چیدمان منزل

نکات مهم در چیدمان منزل

چیدمان منزل قوانین و اصول بسیاری دارد که با رعایت آن ها میتوانید منزلی ایده آل و زیبا برای خود بسازید، در ادامه تعدادی از مواردی که می توانند به شما در داشتن منزلی زیبا تر کمک کنند را بیان می کنیم:

*همه اجزای دکوراسیون شما نباید به یک اندازه در دید باشند، یکی از اجزا را طوری بچینید که در مرکز دید باشد و باقی اجزا را دور آن بچینید تا بعد از آن دیده شوند، در حقیقت از یکی از اجزای منزل به عنوان نقطه کانونی استفاده کنید.

نکات مهم در چیدمان منزل - چیدمان گرد

این جز می تواند یک پنجره با چشم اندازی زیبا یا تلویزیون شما باشد، گاهی اوقات می توانید از شومینه هم به عنوان نقطه کانونی استفاده کنید. البته این مورد فقط برای سالن نیست و در اتاق خواب هم می توانید از تخت خواب به عنوان نقطه کانونی استفاده کنید.

*اگر فضای منزل و چیدمان آن سرد و بی روح است می توانید با استفاده از چند گلدان و گیاه های مختلف یک ترکیب زیبا ایجاد کنید و فضای گرم تری ایجاد کنید تا تعادل برقرار شود، علاوه بر این این کار روی زیبایی چیدمان شما تاثیر بسیاری دارد.

نکات مهم در چیدمان منزل - استفاده از گل

*از آثار هنری مناسب استفاده کنید، این کار باعث تکمیل زیبایی منزلتان می شود. ااز آثار هنری با ابعاد کوچک در فضا های بزرگ استفاده نکنید چرا که این کار جذابیت اثر را کم می کند، برای این گونه فضا ها از آثار هنری بزرگ استفاده کنید.

*به جای تمرکز روی همه دیوار ها تنها روی یک دیوار متمرکز شوید، می توانید یکی از دیوار هایی که بیشتر به چشم می آید، مثلا دیوار پشت تلویزیون را کاغذ دیواری کنید. این یک روش جدید و مدرن است که باعث زیبا تر شدن فضای منزل با هزینه کم تر می شود.

*می توانید به جای انتخاب یک رنگ و یک نوع دکوراسیون برای کل منزل، هر یک از اتاق ها را رنگ جداگانه بزنید و ترکیب و چیدمان جدایی برای آن در نظر بگیرید و با این روش تنوع و زیبایی را به منزل خود ببخشید.

*از آینه ها در چیدمان منزل خود استفاده کنید، آینه در چیدمان منزل می تواند نور و فضا را زیبا تر کند. آینه ها به خصوص برای فضا های  کوچک آیتم مناسبی هستند.

علاوه بر این در این گونه فضا ها می توانید آینه را در مقابل پنجره (جهت مخالف آن) قرار دهید تا با افزایش نور فضا بزرگتر به نظر برسد.

*در استفاده از مبلمان توجه کنید که مبل ها را به دیوار نچسبانید زیرا هم زیبایی فضا را کم می کند و هم ممکن است روی دیوار رد بیندازد، علاوه بر آن مبل ها را به طور کامل روی فرش قرار ندهید، می توانید لبه های مبل را خارج از فرش قرار دهید.

*نورپردازی مناسب را فراموش نکنید. فضای سالن شما باید حتما نور کافی داشته باشد، می توانید علاوه بر نورپردازی وسط سقف از دیوارکوب‌ها، نورپردازی‌های نقطه‌ای و آباژورها استفاده کنید.

در پایان

استفاده از انواع دکوری ها متناسب با نوع دکوراسیون می تواند نقش مهمی در چیدمان ایفا کند.استفاده از صنایع دستی حس صمیمت و آرامش را به بیننده القا می کند.در مجموعه مارسین می توانید خرید صنایع دستی در انواع مختلف را تجربه کنید.مثلا خرید ساعت خاتم کاری زیبا و یا یک گلدان میناکاری بی نقص روی میز ، حس و حال خانه را متحول کند.


مارسین-فروشگاه آنلاین صنایع دستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *