مجله استایل, مجله مارسین

انتخاب شال و روسری با رنگ مناسب

انتخاب شال و روسری با رنگ مناسب

مقدمه

شاید شما نیز جزو آن دسته افراد باشید که تاکنون رنگ شال و روسری خود را با اکسسوری های دیگری مانند کیف، کفش و یا همچنین لباس‌های دیگر هماهنگ می‌کردید. اما بهتر است از این به بعد نظرتان را تغییر دهید. و رنگی را برای شال و روسری خود انتخاب کنید که با رنگ پوست شما هماهنگی داشته باشد و به صورتتان بیاید.

حتماً در زمان خرید شال و روسری  به این موضوع دقت کرده‌اید که رنگ بعضی از روسری‌ها پوست صورتتان را شفاف می‌دهد و رنگ بعضی دیگر پوستتان را تیره‌تر جلوه می‌دهد. شال و روسری جزو لباس‌هایی محسوب می‌شوند که کمترین فاصله را با صورت شما دارند. در نتیجه باید در انتخاب آنها بسیار دقت کنید. زیرا بازتاب رنگ آن‌ها می‌تواند به زیباتر نشان دادن پوست شما بسیار کمک کند. و تأثیر زیادی بر روی آن بگذارد.

 گرم و سرد بودن پوست خود را بشناسید.

یک قانون کلی برای خرید شال و روسری متناسب با رنگ پوست وجود دارد. و آن این است که قبل از هر چیزی باید بدانید که رنگ پوست شما در دسته گرم قرار دارد و یا سرد. اگر شما نمی‌دانید که رنگ پوستتان در کدام دسته قرار دارد. می‌توانید از آزمایش دستبند طلایی برای فهمیدن آن استفاده کنید. در این آزمایش شما یک دستبند طلایی رنگ را روی مچ یکی از دستان خود و یک دستبند نقره‌ای رنگ را بر روی مچ دیگر خود قرار دهید.

سپس ببینید که کدام دستبند باعث می‌شود که رنگ پوستتان شفاف‌تر و سرحال‌تر نشان داده شود. اگر دستبند طلایی باعث این موضوع شود رنگ پوست شما گرم و اگر دستبند نقره‌ای باعث آن شود رنگ پوست شما سرد است. درست است که رنگ‌های خنثی برای هر نوع پوستی مناسب هستند. اما درک و شناسایی تناژ اصلی رنگ پوست خود می‌تواند به شما کمک کند که روسری را انتخاب کنید که باعث شود اعتماد به نفستان بالاتر رفته و شما را بسیار زیباتر نشان دهد.

 انتخاب روسری برای پوست‌های روشن (سفید)

بهترین رنگ شال و روسری برای چنین پوست‌هایی شامل رنگ‌های قوی مانند رنگ‌های سبز آبی و قرمز می‌شود. اگر رنگ پوست صورت شما روشن و یا سفید است. بهتر است که از شال و روسری که دارای رنگ‌های روشن و یا بیش از اندازه کم رنگ هستند استفاده نکنید. چون این رنگ‌ها ممکن است که رنگ پوست شما را بی حال و بی روح نشان دهند.

اگر تمایل دارید که از رنگهای روشن مانند سفید و یا شیری برای شال و روسری خود استفاده کنید. بهتر است که مدل‌های طرح دار آن را انتخاب کنید. زیرا یک شال و روسری سفید ساده و بدون طرح برای پوست‌های سفید و روشن اصلاً انتخاب مناسبی نمی‌باشد.

 

 انتخاب روسری مناسب برای پوست‌های سبزه و گندمی (متوسط)

برای افرادی که رنگ پوست صورت آنها سبزه و گندمی است. انتخاب رنگ شال و روسری با محدودیت مواجه نیست. به عنوان مثال این افراد به راحتی می‌توانند به سراغ رنگ‌هایی مانند آجری روشن و یا سبز بروند. و همچنین می‌توانند از شال و روسری با پارچه‌های براق با رنگ‌های سرمه‌ای یا زرشکی انتخاب کنند. که بسیار به رنگ پوست آن‌ها می‌آید.

 شال و روسری با رنگ‌های روشن می‌توانند پوست سبزه و گندمی را روشن‌تر جلوه دهد. این در حالی است که استفاده از رنگ‌های تیره باعث تیره‌تر نشان داده شدن رنگ پوست می‌شوند. البته این نکته نیز قابل ذکر است که رنگ‌های مشکی و سفید نیز قادر هستند پوست‌های سبزه و گندمی را بسیار زیبا جلوه دهند. به طور کلی اگر شما دارای پوستی گندمی و یا سبز هستید می‌توانید به صورت آزادانه و متناسب با سلیقه و آرایش صورت خود روسری مورد نظرتان را انتخاب کنید.

کدام مدل شال و روسری با فرم صورت شما هماهنگ است؟

شال و روسری را باید طوری ببندید که بهترین فرم صورت تان را نشان دهد. اگر صورت تان بیضی یا کشیده است، استفاده از روسری که نوک آن تیز می‌ایستد، بدترین انتخاب برای شماست. اما اگر گوشه های آن را به سمت داخل ببرید و قسمت بالای پیشانی‌تان را گرد کنید، از کشیدگی صورت تان کم می‌شود و به فرم صورت گرد نزدیک تر می‌شوید.

 روسری متناسب با پوست‌های تیره

افرادی که دارای پوست‌های تیره هستند. نباید به هیچ وجه شال و روسری با رنگ کدر و مات برای خود انتخاب کنند. زیرا اینگونه رنگ‌ها موجب می‌شوند که درخشش طبیعی پوست این افراد از بین برود. به عنوان مثال این افراد بهتر است که به جای انتخاب رنگ طوسی برای شال و روسری خود بهتر است از رنگ موشی کنند. همچنین رنگ‌هایی مانند زرد روشن و آبی کاربنی نیز می‌توانند انتخاب‌های فوق‌العاده‌ای برای روسری محسوب شوند.

افراد دارای پوست‌های تیره بهتر است برای رنگ شال و روسری خود از رنگ‌هایی که نزدیک به رنگ خاکی هستند و همچنین رنگ‌های ارغوانی و بنفش استفاده کنند. تا زیبایی چهره آنها بیشتر از قبل خود را نشان دهد.

 نتیجه گیری 

بهتر است که در هنگام انتخاب روسری حتماً این نکات را در نظر داشته باشید که شال و روسری یکی از مهمترین و پر اهمیت‌ترین اکسسوری های است که در استایل تان به چشم می‌خورد. در نتیجه بهتر است که شال و روسری‌های با کیفیت و متناسب با رنگ پوست خود را برای بهتر نشان دادن استایل تان انتخاب کنید.مجموعه مارسین با فعالیت در حوزه مد و استایل، فروش صنایع دستی سعی دارد با دادن اطلاعات مناسب به مخاطبان خود انتخاب را برای آنها آسان تر کند.

مارسین-فروشگاه صنایع دستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *