مجله سبک زندگی, مجله مارسین

ایجاد دکوراسیون شاد در منزل

دکوراسیون منزل

چطور دکوراسیون منزل خود را به فضایی شاد تبدیل کنیم

برای داشتن فضایی شاد و روحیه بخش در منزل خود، می توانید از نکات مختلف چیدمان دکوراسیون استفاده کنید. در این جا چند مورد از نکات مهم برای داشتن دکوراسیونی شاد و روحیه بخش را بیان می کنیم :

مدل دکوراسیون و چیدمان خانه با رنگ های شاد و زیبا

 

استفاده از رنگ های شاد

دیوارهای خانه خود را با رنگ های شاد و نشاط آور رنگ آمیزی کنید. رنگ هایی مثل یاسی، ارغوانی، سفید، سبز روشن، فیروزه ای و صورتی رنگ هایی شاد و دوست داشتنی هستند. این رنگ ها بازتاب دهنده نور، آرامش و شادی هستند و حس جوانی و شادابی را به افراد القا می کنند.

ترکیب رنگ های مناسب

ترکیب رنگ‌های متناسب اهمیت زیادی دارد، مثلا وقتی از ترکیب رنگ زرد و نارنجی در دکوراسیون استفاده می‌کنید باید سراغ تناژ گرمی از رنگ بروید، در غیر این صورت نتیجه چیدمان، به شما حس سردی را القا می‌کند! در عوض وقتی یک کوسن نارنجی را کنار یک کوسن سبز یا قرمز می‌گذارید اولین حسی که در شما ایجاد می‌شود حس دلنشین شادی است!

 

 

از رنگ سفید استفاده کنید

سفید منعکس کننده نور است به همین دلیل، انرژی های مثبت زیادی از خود منعکس می کند. این رنگ ترکیبی از انواع رنگ هاست و شما آن را نمی بینید و همین آن را به منبعی از انواع انرژی ها تبدیل کرده است. برای اتاق های کوچک و تاریک می توانید رنگ سفید را انتخاب کنید تا بزرگ تر، دلبازتر و شادتر دیده شوند.

از رنگ های زرد و نارنجی استفاده کنید

اگر دنبال جاری شدن حس شادی در فضای خانه‌تان هستید نارنجی از رنگ‌هایی است که از همین حالا باید برای حضور آن در خانه برنامه ریزی کنید. آن هم با این استدلال که این رنگ سمبل نشاط و شادمانی است .

در کنار رنگ نارنجی جایی هم برای رنگ زرد باز کنید. این رنگ تمام فعالیت‌های ذهنی را به حرکت درمی آورد و دقیقا به همین دلیل است که برای از بین بردن ناملایمات و حس یأس و ناامیدی توصیه می‌شود. از خصوصیات دیگر این رنگ ایجاد حس خوش بینی در فضاست.

از دیوار های طرح دار استفاده کنید

یکی دیگر از راه های ایجاد فضای شاد در منزل استفاده از دیوار های طرح دار با رنگ های گرم است، یک دیوار با طرح های گل دار یا منحنی شادابی زیادی به فضا می بخشد.

از گل و گیاه استفاده کنید

استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون را دست کم نگیرید، یک یا چند گلدان و سبد گل در منزل شما احساس شادابی و سرزندگی القا می کند، استفاده از گل و گیاه حتی در فضایی که با رنگ های سرد تزئین شده باعث ایجاد گرما و شادابی می شود و برای هر نوع و رنگ فضایی توصیه می شود.

ورودی شاد ایجاد کنید

ورودی شاد در فضای منزل اهمیت زیادی دارد، اگر شما در بدو ورود به منزل با فضایی شاد روبرو شوید، انرژی و شادابی را برای مدت زیادی درونتان تامین می کند، این قسمت را دست کم نگیرید.

از نور طبیعی استفاده کنید

نور طبیعی خورشید مناسب ترین نور برای تامین روشنایی منزل است. نور خورشید با تاثیر بر ملاتونین موجب تنظیم خواب می شود و از کسالت صبحگاهی جلوگیری می کند.

رنگ در کنار نورمعنا پیدا می کند و هر رنگی در برابر نورهای مختلف تغییر می یابد. نور خورشید بهترین جلوه را به رنگهای به کار برده شده در خانه می دهد.همچنین در خانه هایی که از نور طبیعی بر خوردار هستند می توان از گیاهان زیبا برای ورود طبیعت و دلباز کردن خانه استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *