مجله مارسین, مجله هنر

ایوان آیوازوفسکی کیست بیوگرافی آیوازوفسکی و هنرمند

بیوگرافی ایوان آیوازوفسکی

ایوان آیوازوفسکی کیست بیوگرافی آیوازوفسکی و هنرمند

 آیوازوفسکی به دنیا آمد. در 17 ژوئیه سال 1817 ، یک کشیش کلیسای ارمنی شهر فئودوسیا ضبط کرد که “یوهانس پسر گواگور آویازین” در کنستانتین (گورگور) آیوازوفسکی و همسرش هریپسیم متولد شد. اجداد آویازوفسکی از ارمنیان گالیسی بودند که در قرن 18 از ترکمنستان به گالیسیا نقل مکان کردند.معلوم است که خویشاوندان وی دارای مالکیت اراضی بزرگ در منطقه Lviv بودند ، با این حال هیچ سندی با شرح دقیق منشأ Aivazovsky حفظ نشد. پدرش کنستانتین (گورگور) ، و پس از عزیمت به فئودوسیا ، یک نام خانوادگی را به لهستانی نوشت: “گایواوزوفسکی” (نام خانوادگی همانند پولونیزه شده با نام ارمنی ایوز آویازین است). خود آیوازوفسکی در زندگی نامه خود درباره پدرش می گوید که به دلیل نزاع با برادرانش در جوانی ، وی از گالیسیا به سمت اصول دانوب (مولداوی ، والاچیا) نقل مکان کرد و در آنجا به تجارت مشغول شد ، از آنجا به فئودوسیا؛ او چندین زبان را می دانست.

بیشتر منابع فقط به اصالت ارمنی آویازوفسکی نسبت می دهند. انتشارات intravital اختصاص داده شده به Aivazovsky از سخنان او افسانه خانوادگی را منتقل می کند که در میان اجداد او ترکان بودند. مطابق با این نشریات ، پدر فقید این هنرمند به او گفت که پدربزرگ این هنرمند (طبق گفته بولدووا – از طرف زن) پسر یك فرمانده نظامی ترکیه است و كودك بودن ، در سال 1696 به اسارت سربازان روسی از آزوف درآمد و توسط بعضی از ارمنی ها كه وی را تعمید می دادند به دست گرفتند. پذیرفته شده (گزینه – سربازی). پس از درگذشت این هنرمند (در سال 1901) ، زندگینامه نگار N. N. Kuzmin همان داستان را در کتاب خود گفت ، اما درباره پدر این هنرمند ، با مراجعه به سندی بی نام در بایگانی آیوازوفسکی

زندگینامه

کودکی و مطالعه

پدر این هنرمند ، کنستانتین گریگوریویچ آیوازوفسکی (1841-1771) پس از عزیمت به فئودوسیا ، با یک ارمنی محلی محلی هریپسیمه (1784-1860) ازدواج کرد و از این ازدواج سه دختر و دو پسر – هوهانس (ایوان) و ساریس (بعداً به عنوان راهب) به دنیا آمد. – گابریل). در ابتدا ، تجارت Aivazovsky موفقیت آمیز بود ، اما در طاعون 1812 ورشکست شد.

ایوان آیوازوفسکی از زمان کودکی توانایی های هنری و موسیقی را کشف کرد. به طور خاص ، او به طور مستقل یادگیری ویلن را یاد گرفت. معمار تئودوسی – کوخ یاکوف کریستیانوویچ ، اولین کسی که به توانایی های هنری پسر توجه داشت ، اولین درس های تسلط را به وی داد. یاکوف کریستیانوویچ همچنین از هر نظر به آوازوفسکی جوان کمک کرد و به طور دوره ای به او مداد ، کاغذ و رنگ می داد. وی همچنین توصیه کرد که به استعداد جوان فرماندار شهر تئودوسی توجه شود. وی پس از فارغ التحصیلی در مدرسه ناحیه فئودوسیا ، با کمک شهردار ، که در آن زمان قبلاً هوادار استعدادهای هنرمند آینده بود ، در سالن بدنسازی سیمفروپل ثبت نام کرد. سپس در آکادمی امپریال هنر سن پترزبورگ به حساب عمومی پذیرفته شد. آیوازوفسکی در 28 اوت 1833 وارد سنت پترزبورگ شد. در سال 1835 ، برای مناظر “نمای ساحلی در مجاورت سن پترزبورگ” و “مطالعه هوا بر روی دریا” ، وی مدال نقره گرفت و به عنوان دستیار نقاش منظره فرانسوی فیلیپ تانر تصمیم گرفت. آوازوفسکی ضمن تحصیل با تانر ، علی رغم ممنوعیت دوم برای مستقل کار کردن ، به نقاشی مناظر ادامه داد و در نمایشگاه پاییزی آکادمی هنرهای 1836 ، پنج نقاشی را به نمایش گذاشت. آثار آیوازوفسکی نقدهای مطلوبی از منتقدین دریافت کرد. تانر از آویازوفسکی از نیکلاس اول شکایت کرد و به دستور تزار ، تمام نقاشی های آویازوفسکی از نمایشگاه حذف شد. این هنرمند تنها شش ماه بعد مورد بخشش قرار گرفت و به خاطر نقاشی نظامی دریایی به استاد الكساندر ایوانوویچ ساویدید به کلاس نقاشی نبرد واگذار شد. پس از تحصیل در کلاس Sauerweid تنها چند ماه ، در سپتامبر سال 1837 Aivazovsky مدال طلای بزرگ برای نقاشی “آرام” دریافت کرد. این حق را به وی داد تا یک سفر دو ساله به کریمه و اروپا داشته باشد.

کریمه و اروپا (1838-1838)

در بهار سال 1838 ، این هنرمند به کریمه رفت و در آنجا دو تابستان را گذراند. او نه تنها مناظر دریایی را نقاشی کرد ، بلکه به نقاشی نبرد نیز مشغول بود و حتی در جنگ در سواحل چرکسیا شرکت می کرد ، جایی که با تماشای ساحل برای یک حمله دوزیستان در دره رودخانه شاه ، وی اسکچ هایی برای نقاشی “سربازان سرباز در دره سوباشی” (سپس محافظان) ساخت. این مکان نامیده می شود) ، که بعداً به دعوت ژنرال خط ساحلی قفقاز ، ژنرال رائوسکی نوشته شده است. این نقاشی توسط نیکلاس اول به دست آمد و در اواخر تابستان سال 1839 او به پترزبورگ بازگشت ، جایی که در 23 سپتامبر گواهی فارغ التحصیلی از آکادمی ، درجه اول و اشراف شخصی خود را دریافت کرد.

در همان زمان ، او به دایره کارل بریلوف و میخائیل گلینکا نزدیک شد.

در ژوئیه سال 1840 ، آیوازوفسکی و همکلاسی وی ، کلاس واسیلی استرنبرگ به روم رفتند. در راه ، آنها در ونیز و فلورانس متوقف شدند. در ونیز ، ایوان کنستانتینویچ با گوگول ملاقات کرد و همچنین از جزیره سنت بازدید کرد. لازاروس ، جایی که با برادرش جبرئیل ملاقات کرد. این هنرمند مدت طولانی در جنوب ایتالیا ، به ویژه در سورنتو کار کرد و سبکی از کار را تدوین کرد که شامل این واقعیت است که او فقط برای مدت کوتاهی در خارج از منزل کار می کرد ، و منظره را در کارگاه ترمیم کرد و زمینه گسترده ای را برای بداهه سازی فراهم کرد. نقاشی “هرج و مرج” توسط پاپ گرگوری شانزدهم خریداری شد ، که وی همچنین به آوازوفسکی مدال طلا داد. به طور کلی ، کار آیوازوفسکی در ایتالیا با موفقیت همراه بود ، هم منتقدان (به ویژه ویلیام ترنر از کارهای او بسیار ستایش کردند) و هم از نظر تجاری. وی برای نقاشی های خود مدال طلای آکادمی هنر پاریس را دریافت کرد.

در آغاز سال 1842 ، آیوازوفسکی از طریق سوئیس و دره راین به هلند سفر کرد ، از آنجا به انگلستان رفت و بعد از آن به پاریس ، پرتغال و اسپانیا سفر کرد. در خلیج بیسکای ، کشتی ای که این هنرمند روی آن قایقرانی کرد ، در طوفان قرار گرفت و تقریباً غرق شد ، بنابراین گزارش هایی از درگذشت وی در روزنامه های پاریسی ظاهر شد. این سفر به طور کلی چهار سال به طول انجامید. در پاییز 1844 او به روسیه بازگشت.

شغل بعدی

در سال 1844 نقاشی در مقر اصلی نیروی دریایی (بدون مزایای نقدی) ، و از سال 1847 – استاد در آکادمی هنر سنت پترزبورگ. وی همچنین در آکادمی های اروپا حضور داشت: رم ، پاریس ، فلورانس ، آمستردام و اشتوتگارت.

ایوان کنستانتینوویچ آیوازوفسکی عمدتا مناظر دریایی را نقاشی می کرد. مجموعه ای از پرتره از شهرهای ساحلی کریمه را ایجاد کرد. حرفه او بسیار موفق بود. وی به بسیاری از سفارشات اعطا شد و عنوان عقب دریاسالار را دریافت کرد. درمجموع این هنرمند بیش از 6 هزار اثر نوشت.

از سال 1845 در Feodosia زندگی کرد و در آنجا با پول بدست آمده یک مدرسه هنری افتتاح کرد که بعدها به یکی از مراکز هنری نووروسیا بدل شد و یک گالری (1880) که بنیانگذار مدرسه نقاشی Cimmerian شد ، شروع به کار ساخت راه آهن Feodosia-Dzhankoy کرد ، که در سال 1892 ساخته شد. مشارکت فعال در امور شهر ، بهبود آن ، باعث رونق و پیشرفت شد. وی به باستان شناسی علاقه مند بود و به حفاظت از بناهای تاریخی کریمه می پرداخت ، در مطالعه بیش از 80 مایل مشرف بود (برخی از موارد یافت شده در شیرینگاه های هرمیتاژ ذخیره می شود).

وی با هزینه شخصی خود ساختمان جدیدی را برای موزه آثار باستانی Feodosia با یادبود P. S. Kotlyarevsky بنا کرد. برای خدمات به باستان شناسی ، وی به عنوان عضو كامل در انجمن تاریخ و آثار باستانی اودسا انتخاب شد.

در 12 آوریل 1895 ، نقاش بزرگ دریایی I.K. . این دومین بازدید آوازوفسکی از تاگانروگ بود – اولین بازدید در سال 1835 هنگام بازدید از کاخ اسکندر اول برای جامعه فلسطین ، که توسط Ippolit Ilyich Tchaikovsky (برادر آهنگساز بزرگ) به رهبری بود ، Aivazovsky نقاشی خود را “قایقرانی روی آب” ، که در آن ارسال شد ، اهدا کرد. نمازخانه

آخرین روزهای زندگی

قبل از مرگ ، آیوازوفسکی تصویری به نام “خلیج دریا” را نقاشی کرد و در آخرین روز از زندگی وی شروع به نقاشی “انفجار یک کشتی ترکیه” کرد که ناتمام مانده است.

بنابراین روز گذشته را در وب سایت گالری هنر Feodosia شرح دهید. I.K. Aivazovsky:

یک خانواده

در سال 1848 ، ایوان کنستانتینویچ ازدواج کرد. همسر اول آویازوفسکی ، جولیا یاکوفلونا گروز ، یک زن انگلیسی ، دختر یک پزشک کارمندی که در خدمت روسیه بود. آنها چهار دختر داشتند: النا ، ماریا ، الکساندرا و ژان. به دلیل عدم تمایل آویازوفسکی برای زندگی در پایتخت ، جولیا یاکوولونا پس از 12 سال همسر خود را ترک کرد. با این حال ، این ازدواج تنها در سال 1877 منحل شد.

همسر دوم آنا نیکیتیچنا سارکیسوا است.
آوازوفسکی در سال 1882 آنا نیکییتچنا را در مراسم خاکسپاری همسرش بازرگان معروف تئودوسیان دید. زیبایی بیوه جوان ایوان کنستانتینویچ را شگفت زده کرد. یک سال بعد آنها ازدواج کردند. این گالری حاوی پرتره ای از آنا نیکیتیچنا است که توسط آویازوفسکی نقاشی شده است.

  1. جولیا یاکوفولنا گریوز
    1. النا + پلوپید لاتری
      1. لاتری ، میخائیل پلوپیدوویچ ، هنرمند
      2. الكساندر لاتری (با بركت نیكلاس دوم ، یكی از نوه ها اجازه تحمل نام نقاش بزرگ را دریافت كرد).
      3. سوفیا لاتری + (1) نوووسلسکی + (2) شاهزاده ایوریکو میکلداز
        1. Olga Novoselskaya + استفان اسفورد سنفورد. پسر: هنری سانفورد
        2. گایان میکلداده
    2. ماریا (مریم) + ویلهلم ال هانسن
      1. گانسن ، الکسی واسیلیویچ “” ، هنرمند ، نقاش دریایی. + المپیک
    3. الکساندرا + مایکل لمپسی. خانواده در Feodosia زندگی می کردند و در سمت راست خانه Aivazovsky را اشغال کردند.
      1. نیکلاس لمپسی + لیدیا سولومس. از سال 1907 تا 1909 – مدیر گالری هنر در Feodosia. کودکان: میخائیل ، ایرینا ، تاتیانا
      2. ایوان لمپسی
    4. ژانا ، با آرتسولووا ازدواج کرد
      1. کنستانتین آرتسولوف ، خلبان و تصویرگر روسی.
  2. آنا نیکیتیچنا سارکیسوا

طبق برخی گزارش ها ، آیوازوفسکی یک دختر نامشروع داشت.

خواهر و برادر ، شاید گریگوری کنستانتینویچ آیوازوفسکی ، ارزیاب کالج از سال 1853 ، کاپیتان بندر قرنطینه Feodosia (برای 1858 ، حقوق ، غذا و آپارتمان – 798 روبل).

آلبوم عکس

خانه آویازوفسکی ، بعداً یک گالری هنری ، شخصاً توسط آوازوفسکی در سال 1845 طراحی شد و در سال 1880 این هنرمند سالن نمایشگاه خود را افتتاح کرد. ایوان کنستانتینویچ نقاشی های خود را در او به نمایش گذاشت ، که قرار بود تئودوسیوس را ترک کند. امسال به طور رسمی سال ایجاد گالری در نظر گرفته شده است.

بنا به وصیت وی ، این گالری هنری به تئودوسیوس اهدا شد. گالری هنری تئودوسیان ، که توسط او تأسیس شده و اکنون نام او را نیز بر عهده دارد ، کاملاً نمایانگر کار استاد بزرگ است. بایگانی اسناد آویازوفسکی در بایگانی ادبیات و هنر روسی ، کتابخانه عمومی دولتی ذخیره می شود. M. E. Saltykov-Shchedrin (سن پترزبورگ) ، گالری ترتیاکوف ایالتی ، موزه تئاتر. A.A. Bakhrushin.

ایجاد

آیوازوفسکی مخصوصاً نه تنها در روسیه بلکه در ترکیه نیز مشهور بود. آشنایی وی با امپراتوری عثمانی از سال 1845 آغاز شد. سفر جغرافیایی مدیترانه به رهبری F.P. Litke ، که شامل ایوان کنستانتینویچ بود ، به سواحل ترکیه و آسیای صغیر رفت. سپس استانبول هنرمند را فتح کرد. پس از سفر او تعداد زیادی اثر نوشت ، از جمله آثار با نمای پایتخت امپراتوری عثمانی.

پس از پایان جنگ در سال 1856 ، در راه فرانسه ، جایی که آثار او در یک نمایشگاه بین المللی به نمایش گذاشته می شود ، آیوازوفسکی برای دومین بار به استانبول سفر کرد. وی مورد استقبال گرمی از سوی دیارهای محلی ارمنی قرار گرفت و همچنین با حمایت و سرپرستی معمار دربار سرکیس بالیان توسط سلطان عبدالمجید اول پذیرفته شد. در آن زمان قبلاً یک نقاشی توسط آویازوفسکی در مجموعه سلطان وجود داشت. به عنوان نشانه تحسین از کار خود ، سلطان به ایوان کنستانتینویچ احکام نیشان علی ، درجه چهار را اعطا کرد.

ای.ک. آیوازوفسکی با دعوت دیار ارمنی سومین سفر خود را به استانبول در سال 1874 انجام می دهد. در آن زمان بسیاری از هنرمندان استانبول تحت تأثیر کار ایوان کنستانتینویچ قرار گرفتند. این امر به ویژه در مارینیزه M. Jivanyan مشهود است. برادران گورورك و واگن عبدالهی ، ملكوپ تلماكیو ، هاوسپ سامنجیان ، مكرسیچ ملكیستیكیان بعداً به یاد آوردند كه آوازوفسكی نیز تأثیر چشمگیری در كار آنها داشته است. یکی از نقاشی های آیزازوفسکی توسط سارکیس بیگ (سارکیس بالیان) به سلطان عبدالعزیز اهدا شد. سلطان نقاشی را آنقدر دوست داشت که بلافاصله 10 نقاشی با نماهای استانبول و بسفر را سفارش داد. آوازوفسکی ضمن کار بر روی این دستور ، مرتباً از کاخ سلطان بازدید می کرد ، با او دوست می شد ، در نتیجه او نه 10 ، بلکه حدود 30 نقاشی مختلف نوشت. پیش از عزیمت ایوان کنستانتینویچ ، به افتخار اعطای دستور عثمانیا ، درجه دو ، پذیرایی رسمی برای پدیشاه ترتیب داده شد.

یک سال بعد ، آیوازوفسکی دوباره به سلطان می رود و دو نقاشی به او می بخشد: “نمای سن پترزبورگ از پل تثلیث مقدس” و “زمستان در مسکو” (این نقاشی ها هم اکنون در مجموعه موزه کاخ دولماباهچه قرار دارند).

جنگ دیگری با ترکیه در سال 1878 پایان یافت. پیمان صلح سان استفانو در این سالن به امضا رسید که دیوارهای آن با نقاشی های یک هنرمند روسی تزئین شده است. این نمادی از روابط خوب آتی بین ترکیه و روسیه بود.

عکسهای I.K. Aivazovsky ، که در ترکیه بودند ، بارها و بارها در نمایشگاه های مختلف به نمایش گذاشته می شدند. در سال 1880 ، نمایشگاهی از نقاشی های این هنرمند در ساختمان سفارت روسیه برگزار شد. در پایان ، سلطان عبدالحمید دوم مدال الماس را به I.K. Aivazovsky تقدیم کرد.

در سال 1881 ، صاحب فروشگاه هنر اولمان گروباخ نمایشگاهی از آثار هنرمندان مشهور برگزار کرد: ون دیک ، رامبراند ، برویگل ، آویازوفسکی ، جروم. در سال 1882 ، یک نمایشگاه هنری از I.K. Aivazovsky و هنرمند ترکیه ای اسکان افندی در اینجا برگزار شد. نمایشگاه ها موفقیت بزرگی بود.

در سال 1888 ، نمایشگاه دیگری در استانبول برپا شد که توسط لوون مازیروف (برادرزاده I.K. Aivazovsky) برگزار شد و 24 اثر از این هنرمند به نمایش گذاشت. نیمی از هزینه های وی به امور خیریه رفت. درست همین سالها ، اولین فارغ التحصیل فرهنگستان هنر عثمانی است. سبک نویسندگی آویازوفسکی در آثار فارغ التحصیلان آکادمی ردیابی می شود: “مرگ کشتی اورتگروول در خلیج توکیو” توسط هنرمند عثمان نوری پاشا ، نقاشی “کشتی” از علی دژمال ، برخی از مارینا های تفلیس تاخسین.

در سال 1890 آخرین مورد بود

یک نقاش برجسته ، نقاش دریایی ایوان کنستانتینویچ آیوازوفسکی ، همانطور که می دانید فئودوسیا در یک خانواده ارمنی به همراه کنستانتین و هریپسیم آویازوفسکی در 29 ژوئیه 1817 به دنیا آمد ، اگر نام خانوادگی دقیق تر به زبان ارمنی مانند آیوازینان گرچه در زندگی روزمره و در اسناد ، نام خانوادگی پدر می توانست صدا کند ، گایازوفسکی.

از اوایل کودکی ، آیوازوفسکی جوان تمایلاتی به هنر نشان داد ، به عنوان یک مرد خودآموز یاد گرفت که ویولن را بازی کند و البته بسیار به نقاشی کشیده شد. معمار کوخ ای.خ. به استعدادهای استعدادی جوان توجه داشت که پسر را به برخی اصول اولیه نقاشی و نقاشی روشن می کرد.

استعداد نقاشی توسط فرماندار وقت تائوریس ، A. Treasurers A.I. ، که مراقبت از ثبت نام استعداد جوان را در سال 1831 در سالن ورزشی Tauride به عهده گرفته بود ، مشاهده نشد.

موفقیت در ترسیم آویازوفسکی بیشتر و بیشتر نشان داد ، شایعات مربوط به یک استعداد جوان به شهردار تئودوسیوس رسید ، که به ترتیب ترتیب دادن جوانی که فارغ التحصیل از مدرسه ولسوالی ها بود ، در یک مؤسسه معتبرتر در یک ژیمناستیک در شهر سیمفروپل کمک کرد. پس از مدتی تحصیل با موفقیت در این موسسه ، با کمک معلم نقاشی ، یک هنرمند آلمانی I.L. و گروس ، که از استعداد جوانی در آیوازوفسکی قدردانی می کند ، او را به آکادمی هنرها به سن پترزبورگ می فرستد و در آنجا یک هنرمند جوان در سال 1833 در مطالعات خود ثبت نام می کند ، جایی که کارهای او توسط هنرمند K. P. Bryullov قدردانی می شود ، نویسنده A. S. Pushkin در مورد این هنرمند بسیار تمسخر آمیز صحبت کرد. .

در آکادمی ، آیوازوفسکی سرسختانه مهارت های خود را توسعه می داد و در سال 1835 کار با نقاشی نمای ساحلی در نزدیکی سن پترزبورگ و هوا بر روی دریا به پایان رسید ، برای این نخستین آثار به این هنرمند مدال نقره تعلق گرفت. برای توسعه بیشتر ، نقاش دریایی جوان به هنرمند مشهور فرانسوی F. Tanner ارسال می شود.

وی پس از فارغ التحصیلی در آکادمی با یک مدال طلای بزرگ ، وی حق مسافرت به کریمه بومی خود را گرفت ، جایی که کار مثمر ثمر می کند ، مطالعات مربوط به Feodosia ، Yalta ، Sevastopol ، Gurzuf را می نویسد. برای ادامه کار خود ، آیوازوفسکی به همراه سایر هنرمندان آکادمی در سال 1840 به رم ایتالیا رفت و از ونیز ، فلورانس و ناپل بازدید کرد. با هنرهای اروپایی در موزه های مختلف اروپا آشنا شد و مثمر ثمر بود.

پس از مدتی ، آیوازوفسکی به یک نقاش دریایی بسیار معروف در اروپا بدل شد. وی به عنوان آکادمیک آکادمی هنرهای رومی ، آمستردام و پاریس اعطا شد. با بازگشت به میهن خود در سال 1844 ، یک استاد شناخته شده در 27 سال ، به عنوان دانشگاهی در روسیه تعلق گرفت.

شخصیت تنر ساده و دقیق نبود ، تدریس آوازوفسکی برخی از اسرار کارهای هنری ، او را از هرگونه آزاداندیشی در خلق آثار خارج از منع منع کرد ، با این وجود آیوازوفسکی به موضوع نقاشی های خود کشیده شد و مخفیانه از یک معلم سخت 5 اثر را در سال 1837 و با جسورانه خلق می کند. آنها را در آکادمی هنرهای زیبا که بررسیهای مثبتی دریافت کرده اند ، در معرض نمایش قرار می دهد.

برای نافرمانی ، هنرمند فیلیپ تانر با شکایت از شاگردش به تزار نیکلاس 1 متوسل می شود ، به ترتیب ، پادشاه با احترام به تانر ، دستور می دهد نقاشی های آیزازوفسکی از نمایشگاه خارج شود و این هنرمند مجازات شود. این لحظه مطمئناً برای نقاش دریایی جوان خوشایند نبود ، شش ماه طول کشید که این اتفاق فریبنده رخ داد ، وقتی همه چیز فراموش شد ، وی سرانجام بخاطر رفتارهای غیر آکادمیک گذشته خود مورد بخشش قرار گرفت و به بخش نقاشی نبرد نزدیکتر به آوازوفسکی فرستاده شد ، این نقاشی دریایی با نظامی است. موضوع به سرپرستی استاد A. I. Sauerweid.

در این کلاس ، هنرمند خود را با موفقیت حتی بزرگتر نشان می دهد تا سال 1837 او نقاشی خود را با نام “آرام” به پایان رساند ، تصویر بررسی های بسیاری را دریافت می کند ، با نگاهی به این در آکادمی ، به ایوان آیوازوفسکی مدال طلای بزرگ اعطا می شود ، این رویای همه دانشجویان آکادمی بود. وی علاوه بر مدال ، حق بازدید از کریمه بومی خود و سفر به اروپا را نیز به دست آورد.

در کریمه ، آیوازوفسکی همچنان به خلاقیت خود مشغول است ، تعدادی از مناظر مورد علاقه خود را می نویسد ، از او دعوت می شود تا در دشمنی ها شرکت کند ، جایی که این هنرمند شاهد فرود در رودخانه شاه در Cherkessia است و طرح هایی را برای نقاشی آینده یک حزب فرود لشکر در دره Subashi ، که بعدا توسط تزار خریداری شده است ، مشاهده می کند. در سال 1839 ، آیوازوفسکی تحصیلات خود را در آکادمی هنر به پایان رساند و عنوان نجیب زاده را دریافت کرد.

در بیوگرافی گسترده این هنرمند ، بسیاری از کشورها با ترکیه مرتبط هستند ، جایی که استعداد نادر آویازوفسکی بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

در سال 1845 ، آیوازوفسکی به عنوان بخشی از یک سفر جغرافیایی به سرپرستی Litke F.P به ترکیه سفر کرد ، این هنرمند از استانبول بازدید کرد ، که این هنرمند را با زیبایی غیرمعمول خود تحت تأثیر قرار داد. این هنرمند بار دیگر در سال 1856 از این شهر بازدید کرد و به عنوان میهمان عزیز توسط سلطان عبدالمجید اول خود که از تحسین استعدادهای این هنرمند بود که اثر ایوان کنستانتینویچ را در گالری هنری خود داشت ، پذیرفته می شود. با الهام از پذیرایی ، سلطان حكم افتخاری نیشان علی را به این هنرمند اعطا كرد.

آیوازوفسکی در حرفه خود نقاشی های زیادی با مضامین ترکی خلق کرد ، هنرمندان ترک در آثار او تحصیل کردند ، اقتدار این هنرمند در ترکیه بسیار زیاد بود ، یکی از آثار به عنوان هدیه از دوستان به سلطان عبدالعزیز اهدا شد ، وی تحت تأثیر نقاشی دستور تجاری خوبی به این هنرمند داد. با ده عکس نقاشی منظره با چشم اندازهای دیدنی از بسفر و استانبول بنویسید. سلطان به سادگی در این استاد چشم انداز روح را گرامی نمی داشت ، اغلب او را به کاخ دعوت می کرد و متعاقباً این هنرمند حدود 20 اثر اضافی نیز نوشت. پادشاه ترکی خود به او جایزه گران قیمت ترکیه ای – دستور عثمانیا درجه 2 را اعطا کرد. یک سال بعد ، آیوازوفسکی آثار جدید چشم انداز را به عنوان هدیه با مضامین روسی آماده می کند زمستان در مسکو و نمای نقاشی سن پترزبورگ از پل Trinity Holy.

همانطور که می دانید ، روسیه غالباً با ترکیه جنگید ، اما در این مرحله در سال 1878 ، جنگ متوقف شد و پیمان صلح به امضا رسید ، نقاشی های ایوان آیوازوفسکی در سالن های کاخ ترکیه آویزان شد ، این نمایشگاه سودمندانه به روح روابط صلح آمیز بین دو طرف کمک می کرد. همچنین به افتخار صلح و دوستی ، نقاشی های متعلق به کلکسیونرهای ترکیه در روسیه به نمایش گذاشته شد و این بار به سلطان عبدالحمید دوم مدال الماس اهدا شد. و در سال 1847 به او افتخار استاد در آکادمی هنر سنت پترزبورگ اهدا شد. می توان یکی از آثار آن دوره را در سال 1848 ، نبرد چزم با نبرد دریایی مشخص کرد. اما مضمون نظامی این اثر گاه توسط بوم های متن ترانه های عناصر دریایی سال 1849 جایگزین می شد. طوفان در دریا در شب

در سال 1950 ، این هنرمند بار دیگر با یک شاهکار بعدی غیر منتظره ، موج نهم ، معاصر را غافلگیر کرد ، این اثر هیچ کس را بی تفاوت نگذاشت ، برخی از مورخان و زندگینامه ها آن را با طوفان آویازوفسکی که وی دید ، مقایسه کردند و از آنجا توانست موفق به فرار زنده و سالم شود. اگرچه روزنامه های مربوط به درگذشت این نقاش دریایی قبلاً در پایتخت و مطبوعات اروپا منتشر شده بود ، اما همه چیز خوب شد و استاد عناصر زیبا دریا همچنان با شاهکارهای خود به ایجاد و خوشحال کردن مخاطب ادامه می داد. در سال 1853 ، نقاشی هایی از زیر برس نقاشی بیرون آمد: نقاشی آویازوفسکی شب مهتاب. حمام در Feodosia ، با یک دریا غروب بسیار زیبا. خلیج کوکتل

دهه 60 و 70 قرن 19 با اطمینان می توان گل کامل آوازوفسکی را نام برد. وفور نقاشی های مربوط به دریا از جمله این آثار قابل توجه است: سیل ، شب مهتاب در قسطنطنیه 1862 ، نمای اودسا از دریا 1865 ، منظره دریا 1867 ، در طوفان 1872 ، رنگین کمان 1873 ، شب. موج آبی سال 1876 و آثار دیگر.

در اوایل دهه 80 ، این هنرمند تعدادی نقاشی را خلق می کند که از میان آنها یکی از قابل توجه ترین نقاشی هایش دریای سیاه است. با وجود این واقعیت که این تصویر با رنگهای محدود نقاشی شده است و دریا در یک روز ابری منعکس شده است ، با این وجود ، این تصویر بررسی های مثبت بسیاری را دریافت کرد. کرمسکوی خود این عکس را به عنوان جاه طلبانه ترین در کار این هنرمند ذکر کرد. یکی از زیباترین آثار اقیانوس آرام در سال 1885

کار تا پایان قرن نوزدهم ، هنرمند آیوازوفسکی هرگز از تعجب عموم آن زمان با آثار جدید در دهه 90 متوقف نمی شود ، استعداد وی در این دوره ضعیف نمی شود ، نقاشی های طوفان 1897 ، اثری گسترده در بین موج های 1898 و نقاشی در طوفان 1899

در سال 1900 ، در بهار ماه آوریل ، این هنرمند نقاشی دیگری به نام “انفجار کشتی” ایجاد کرد ، اما این نقاشی هرگز به پایان نرسید ، در 19 آوریل 1900 ، این هنرمند در کارگاه خود درگذشت. اکنون کارگاه وی در فئودوسیا خانه موزه آوازوفسکی است

آوازوفسکی در طول تاریخ خلاقیت خود بیش از شش هزار نقاشی خلق کرد ، بسیاری از نقاشی ها توسط نیکوکاران روسی خریداری شد ، کلکسیونرهای مختلفی از بسیاری از کشورهای جهان. بوم های وی امروز به فروش می رسد و ارزش زیادی دارند ، همه اینها صحبت از استعداد بی نظیر یک نقاش منظره است که هنوز هیچ مساوی با این روز ندارد.

نقاشی های مشهور ایوان آیوازوفسکی:

نبرد نیروی دریایی در Navarino 1827
نمای ساحل در مجاورت سن پترزبورگ 1835
شب قاچاقچیان 1836
آسیاب بادی کنار دریا 1837
ساحل دریا 1840
خلیج ناپل 1841
ساحل آمالفی 1841
ونیز 1842
Gondolier در دریا در شب 1843
کشتی کشتی سال 1843
مختاریست ها در جزیره سنت لازاروس 1843
نمایی از Feodosia 1845
نمای دریا از نمازخانه 1845
فرار از کشتی 1844
صومعه سنت جورج. کیپ Fiolent 1846
نبرد نیروی دریایی در Revel (9 مه 1790) 1846
برج. کشتی کشتی سال 1847
نبرد چزم 1848
نهمین رمپارت 1850
طوفان 1850
نبرد سینوپ 1853
طوفان بیش از Evpatoria 1861
سیل 1864
دریای سیاه در شب 1870
در طوفان سال 1872
دریای سیاه 1881
گشت و گذار 1895
طوفان در ساحل اودسا 1898

بیوگرافی ، داستان زندگی Aivazovsky ایوان کنستانتینویچ

آیوازوفسکی ایوان کنستانتینویچ – هنرمند روسی.

کودکی و جوانی

ایوان آیوازوفسکی در 17 ژوئیه (29 ژوئیه طبق روایتی جدید) در فئودوسیا در خانواده بازرگان کنستانتین گریگوریویچ و همسرش ریپسیمه ارمنی متولد شد. در بدو تولد ، پسرش نام جوهانس را دریافت كرد – او اندكی بعد ایوان شد.

ایوان کوچک اوایل شروع به آشکار کردن توانایی های خلاقانه خود کرد. بنابراین ، پسر كاملاً مستقل یادگیری نواختن ویولن را آموخت و با حمایت جكوب كوچ ، معمار محلی كه استعدادی در ایوان دید ، هنر نقاشی را به دست آورد. پس از فارغ التحصیل شدن  آموز سالن بدنسازی سیمفروپل شد. برای رسیدن به این مؤسسه آموزشی ، از ایكسان الكساندر كازناچیف ، شهردار فئودوسیا ، اولین هوادار آوازوفسكی ، به یك موسسه آموزشی كمك كرد. اندکی بعد ، ایوان به آکادمی امپریال هنر سن پترزبورگ منتقل شد ، جایی که از همان روزهای اول اقامت وی \u200b\u200bمنحصر به فرد بودن هدیه خود را ثابت کرد.

آموزش ، موفقیت های اول

ایوان آیوازوفسکی در حالی که هنوز در آکادمی حضور داشت ، به عنوان دستیار نقاش منظر فرانسوی فیلیپ تانر شغل گرفت. فیلیپ به شدت دستیار خود را از کار مستقل منع کرد ، اما اشتیاق به نقاشی از ترس عصبانیت معلم قوی تر بود. وی در سال 1836 در نمایشگاه آکادمی هنر 5 نمونه از مناظر خود را به نمایش گذاشت که در دل منتقدان یک مداحی یافت.تانر ، اگرچه استعداد ایوان را به رسمیت شناخت ، اما از این رفتار خشمگین شد و باعث شد نقاشی های آیوازوفسکی از نمایشگاه حذف شود.

شش ماه پس از حادثه ناخوشایند در این نمایشگاه ، آیوازوفسکی به کلاس نقاشی نبرد به الکساندر ساوروید ، استاد که تدریس مهارت نقاشی نظامی نیروی دریایی را بر عهده داشت ، واگذار شد. چند ماه بعد ، آیوازوفسکی به خاطر نقاشی “آرام” مدال طلای بزرگ را دریافت کرد. با توجه به توانایی های باورنکردنی آواازوفسکی ، به دلیل دید ویژه وی به جهان ، به دلیل استعداد نادر وی ، رهبری آکادمی تصمیم گرفت دانشجو را دو سال پیش از برنامه آزاد کند و او را برای کار مستقل به کریمه بفرستد.

ادامه دارد در زیر

روش خلاقدر بهار سال 1838 ، ایوان آیوازوفسکی به کریمه رفت ، جایی که تقریباً دو سال به نوشتن مناظر دریایی و نقاشی نبرد مشغول بود. در تابستان سال 1839 آوازوفسکی به سن پترزبورگ بازگشت ، گواهی اتمام فرهنگستان هنر ، درجه اول و اشراف شخصی را دریافت کرد.

در تابستان سال 1840 ، ایوان آیوازوفسکی و همکارش واسیلی استرنبرگ عازم رم شدند و در این راه توقف هایی در فلورانس و ونیز انجام دادند. در طول سفر ، ایوان کنستانتینویچ موفق شد برادرش گابریل را که زندگی خود را وقف این صومعه در جزیره سنت لازاروس کرده است ، ببیند.

مدتی آویازوفسکی در جنوب ایتالیا کار کرد. نقاشی های وی موفقیت آمیز بود ، آنها توسط افراد نجیب خریداری می شدند. ایوان کنستانتینویچ برای کار خود نه تنها ستایش و حمایت مالی را به دست آورد ، بلکه انواع جوایز افتخاری از جمله مدال طلای آکادمی هنر پاریس را نیز به دست آورد.

در سال 1842 ، ایوان آیوازوفسکی از طریق سوئیس به هلند ، از آنجا به انگلستان ، سپس به فرانسه ، پرتغال ، اسپانیا رفت … در سال 1844 ، این هنرمند به روسیه بازگشت ، جایی که نقاش دفتر مرکزی نیروی دریایی روسیه شد. سه سال بعد ، آیوازوفسکی ضمن مشارکت در زندگی سایر آکادمی ها – پاریس ، روم ، آمستردام و غیره – مقام استاد آکادمی هنر سن پترزبورگ را به دست گرفت.

در سال 1845 ، او شروع به ساختن خانه ای روی خاکریزی در Feodosia کرد. نقاش با مشارکت فعال در زندگی شهر ، هرچه ممکن بود ، در پیشرفت و شکوفایی او نقش داشت. تئودوسیوس به لطف تلاش هایش به یکی از مراکز فرهنگ تصویری در جنوب روسیه بدل شد. علاوه بر این ، ایوان کنستانتینویچ زندگی عمومی فعال را به عهده گرفت – او از بناهای کریمه محافظت می کرد ، کاوش های باستان شناسی را سازماندهی می کرد ، آغازگر ساخت راه آهن Feodosiya-Dzhankoy ، یک سالن کنسرت شهری و یک کتابخانه محلی بود ، و از گسترش بندر Feodosia حمایت می کرد و حتی از آب متعلق به شهر نیز تقسیم می کرد. او بهار Subash در طول خشکسالی. ایوان آیوازوسکی کارهای بسیار خوبی را برای تئودوشیا ، توسعه آن و خوشبختی ساکنان آن انجام داد ، به همین دلیل او به عنوان اولین شهروند افتخاری در این شهر در تاریخ بدست آمد.

آیوازوفسکی نقاش دریایی واقعی بود. دریا همان شور و شوق هنری واقعی او بود. با کمال تعجب ، او روش خاصی برای نوشتن دریا داشت. او هرگز نقاشی های خود را از طبیعت نقاشی نکرد – او کمی به منظره نگاه کرد ، آن را مورد مطالعه قرار داد ، و سپس آن را از حافظه ترمیم کرد ، تنها با استفاده از نقاشی های طراحی شده. یکی از مشهورترین نقاشی های آیزازوفسکی موج نهم (1850) است. در کل ، ایوان آیوازوفسکی بیش از 6 هزار نقاشی خلق کرد و بیش از 120 نمایشگاه انفرادی برپا کرد.

همسران و کودکان

همسر اول ایوان کنستانتینویچ ، جولیا گروز ، دختر یک پزشک انگلیسی انگلیسی بود. ایوان و جولیا در سال 1848 ازدواج کردند. در این ازدواج چهار دختر متولد شدند – النا ، ماریا ، الکساندرا و ژان. در سال 1860 ، جولیا همسر خود را ترک کرد و نتوانست زندگی را در پایتخت تحمل کند. قابل توجه است که رسماً ازدواج آنها فقط در سال 1877 منحل شد.

همسر دوم آوازوفسکی آنا سارکیسوا-برنازیان ، یک ارمنی ، بیوه تاجر تئودوسی بود. در واقع ، در مراسم خاکسپاری تاجر ، آیوازوفسکی مجذوب بیوه زیبا شد. یک سال پس از اولین ملاقات ، در سال 1883 ، عاشقان با هم ازدواج کردند.

مرگ

در 2 مه 1900 ، ایوان آیوازوفسکی شروع به کار روی نقاشی “انفجار یک کشتی ترکی” کرد. بوم ناتمام ماند – در همان روز هنرمند درگذشت. پیکر آویازوفسکی در حیاط کلیسای قرون وسطایی ارمنی سنت سارکیس به خاک سپرده شد. در سال 1903 ، سنگ قبر مرمر بر روی قبر ظاهر شد ، که بر روی آن به زبان ارمنی باستان نوشته شده است: “متولد فانی ، یک خاطره جاودانه به جای خود گذاشت”.

ارتباط با طبیعت تجربیات دلپذیر زیادی را به فرد می دهد. یونانیان باستان می گفتند: “با نگاه کردن به زیبا و گوش دادن به زیبایی ، فرد بهبود می یابد.”

هنرمند عاشقانه ایوان کنستانتینویچ آیوازوفسکی برای درک طبیعت هدیه خاصی را در اختیار داشت. دریا برای او یکی از شگفت انگیزترین شگفتی های طبیعت بود. مارینا نوعی مستقل از نقاشی منظره است. کلمه “marina” (از کلمه فرانسوی “marine”) به معنای تصویری است که نمای دریا را به تصویر می کشد. نقاش دریایی هنرمندی است که دریا را به تصویر می کشد.

آشنایی با دنیای رمانتیسم – هنر شور ، بیان قدرت نیروهای طبیعی و اراده انسانی ، به ظهور تجربیات زیبایی شناختی در کودکان ، شکل گیری احساسات اخلاقی کمک می کند. والدین می توانند فرزندان از سن مدرسه را برای دعوت به سفر دریایی با هنرمند-نقاشی دریایی I.K. Aivazovsky دعوت کنند ، با مناظر دریایی عاشقانه او آشنا شوند تا به آنها آموزش دهند تا در طبیعت رنگ ها ، صداها ، شکل ها ، تحولات زیادی را بشنوند و ببینند.

درس اول “نقاش دریایی روسیه I.K. Aivazovsky: خلاقیت و زندگی نامه برای کودکان است”.

ایوان Konstantinovich Aivazovsky – استاد چشم انداز دریا.

این هنرمند در سال 1817 در Feodosia متولد شد. دوران کودکی او در دریای سیاه گذشت. این خانواده از مولداوی به کریمه نقل مکان کردند. پدر گواگور گیاوازیان – تاجر صنفی 3 ، مادر آگرافن (هریپسیم) به عنوان گلدوزی کار می کرد. از زمان کودکی ، ایوان به بازی کردن ویولن و نقاشی علاقه داشت.

به همین ترتیب اتفاق افتاد كه الكسی ایوانوویچ كازنچایف ، فرماندار شهر ، كه نقش مهمی در زندگی این هنرمند داشت ، از توانایی های شگفت انگیز پسر مطلع شد. در سال 1830 ، A. I. Kaznacheev به عنوان فرماندار تاوریا منصوب شد و در سیمفروپل به خدمت منتقل شد. او پسری با استعداد را در ورزشگاه سیمفروپل شناسایی کرد. در سال 1833 ، پس از فارغ التحصیلی از سالن بدنسازی ، آوازوفسکی برای تحصیل در آکادمی هنرهای سن پترزبورگ اعزام شد و در آنجا با آموختن دروس نقاشی از استاد M.N. Vorobyov ، با تکنیک نقاشی K. Bryullov و S. Shchedrin آشنا شد.

در سال 1834 ، آیوازوفسکی به عنوان دستیار به نقاش فرانسوی F. Tanner منتقل شد. خیلی زود مشخص شد که دانش آموز از معلم خود فراتر رفته است. در نمایشگاه آکادمیک ، نقاشی “اتود بالای ابرها” Aivazovsky به طور گسترده ای شناخته شد. به زودی F. Tanner ، با پیروزی دستیار خود شکست خورد ، هر کاری کرد تا شاه خود را در برابر او بازگرداند. این هنرمند جوان در معرض خطر بود. فقط شفاعت استاد A. I. Sauerweid کمک کرد.

وی با کسب مدال طلا از آکادمی فارغ التحصیل شد ، I.K. Aivazovsky به عنوان سوار در آکادمی هنر در خارج از کشور می رود ، سفرهایی به آلمان ، فرانسه ، اسپانیا ، هلند و پرتغال انجام می دهد. نقاشی های وی در نمایشگاه های بزرگ اروپا به نمایش گذاشته می شود. در سال 1844 به این هنرمند عنوان گونه آکادمیک در گونه های دریایی اعطا شد. به مناسبت دهمین سالگرد آفرینش هنری ، او اولین نمایشگاه شخصی را در میهن خود ، در فئودوزیا افتتاح می کند.

در سال 1857 ، آیوازوفسکی لژیون افتخار را از دولت فرانسه دریافت کرد. در سال 1865 ، در Feodosia در کارگاه خود “کارگاه هنری عمومی” افتتاح می شود. از سال 1868 تا 1869 مشکلات در مورد راه آهن به Feodosia. در سال 1876 ، وی به عنوان عضو آکادمی هنر فلورانس انتخاب شد. وی در سال 1880 در خانه خود گالری هنری را در میهن گشود. آیوازوفسکی در طول زندگی خلاقانه خود ، حدود 6000 نقاشی را نقاشی کرد که امروز زینت بخش نگارخانه های برجسته جهان است.

ایوان (هوهانس) کنستانتینوویچ آیوازوفسکی از بدو تولد نام گایازازسکی را به دنیا آورد. در سال 1840 ، به همراه برادرش گابریل ، هجی نام خانوادگی خود را تغییر داد و آیوازوفسکی شد.

آوازوفسکی دوست داشت بداهه نوازی کند ، ویولن را به زیبایی اجرا کرد.

این هنرمند مناظر را به موسیقی نقاشی کرد که به او کمک کرد تا ریتم کار را پیدا کند. او می توانست در یک ساعت چند عکس را بکشد.

خیلی اوقات ، هنرمند شروع به نقاشی منظره با تصویر آسمان می کند ، نه دریا. آسمان او را برپا کرد و توطئه های سفرهای دریا را برانگیخت.

آیوازوفسکی شاهدان عینی در تمرینات نظامی ناوگان دریای سیاه بود ، بنابراین او برخی از نقاشی های خود را به بهره برداری از دریانوردان روسی اختصاص داد (“نبرد چمنسکی” (1848) ، “نبرد ناوارینسکی” (1848) …)

در آثار خود ، این هنرمند کشتی هایی را نشان می دهد که با امواج مبارزه می کنند ، حرکت امواج و نور ، حالات مختلفی از عنصر دریا …

موج نهم (1850)

این نقاشی به طوفان اختصاص داده شده است ، که در یکی از سفرهای خود هنرمند دیده و تجربه شده است. این طوفان در سال 1844 در خلیج بیسکای رخ داد. سپس روزنامه های اروپایی و سن پترزبورگ از خراب شدن کشتی و درگذشت یک نقاش دریایی جوان خبر دادند.

اندازه بوم (221×332) این احساس را به بیننده می دهد که در میان امواج دریایی عظیم و سنگین قرار دارد.

درمحل خرابکاری دکل ، مردم به سختی پشتیبانی نمی شوند ، پس از ترک کشتی. چند ثانیه دیگر و موج نهم بر آنها غلبه خواهد کرد.

یکی از بازماندگان ساحل را می بیند و یک دستمال قرمز را امتحان می کند که درخواست رستگاری می کند. و بعد صبح فرا می رسد طلوع آفتاب ، که آسمان را روشن می کند و با تابش نور خورشید موج می زند ، امید نجات را به قربانیان می بخشد.

این همان چیزی است که نقاش جوان درباره این واقعه نوشت: “ترس توانایی درک و حفظ در حافظه من را تحت تأثیر قرار نداد و تصوری که از طوفان به من داده شد ، مانند یک تصویر زنده شگفت انگیز است.”

از تصورات خود در مورد تصویر به فرزندتان بگویید. سؤالات زیر را از او بپرسید:

  • دریا مانند چیست؟
  • چه احساساتی برانگیخته می شود؟
  • چه ساعتی از روز این هنرمند را نشان داد؟
  • آیا ملوانان ساحل را می بینند؟
  • چرا یکی از ملوانان روسری قرمز می پوشد؟
  • آیا می خواهید در جای قربانیان قرار بگیرید؟
  • آیا فرد همیشه می تواند طبیعت را کنترل کند؟

قبل از ما عنصر دریای خشمگین است. کشتی که از کنار خود می لرزد ، تسلیم امواج بی رحمانه ، خشمگین ، تصادف می شود. ملوانان موفق به انتقال به قایق شدند ، اما امواج آنها را به صخره ها منتقل می کنند. در انتظار خطر ، افراد فراری در حال تلاش برای چرخاندن و از بین بردن ضربات هستند. ملوانان گرفتار در آغوش دریایی تنگ ، درک می کنند که مرگ آنها اجتناب ناپذیر است. با این حال ، همه با سرنوشت تلخ خود آشتی نکردند و با شجاعت به چشم سرنوشت نگاه می کنند.

این هنرمند شخصیت های متفاوتی را ترسیم می کند: رو به جلو ایستاده و سعی می کند صخره ها را بررسی کند تا مکانی کم عمق در بین آنها پیدا کند ، خلیج کوچکی که می توان قایق را به آن هدایت کرد. یک ملوان ، با یک پارچه تمام قد ایستاده ، آماده است تا تا پایان جنگ کند و دقیقاً دستورالعمل های رو به جلو را دنبال کند. قایقران با تمام قوا قایق را هدایت می کند. کسی که کلاه خود را می پوشاند ، از انتهای نزدیک خود استقبال می کند. و ناگهان ، بر فراز دریای حباب زنده ، از طریق امواج و ابرها ، خورشید فرو رفت و با آن تابش درخشنده رنگین کمان ظاهر شد. این رنگین کمان به ملوانان امید رستگاری داد.

تصویر را توصیف کنید. از کودک خود در مورد احساساتی که تجربه می کنید بگویید. چند سوال از او بپرسید:

  • نام این تصویر چیست؟ این تصویر را چه می نامید؟ (“تنها با عناصر” ، “کشتی سازی” …)
  • چرا هنرمند چنین نامی را انتخاب کرد؟ (رنگین کمان نشانه امید بود)
  • چه اتفاقی برای کشتی افتاد؟
  • ملوانان چگونه رفتار می کنند؟ چه خصوصیات شخصیتی دارند؟
  • فکر می کنید ملوان ها نجات پیدا می کنند؟

فراموش نکنید که می توان نتیجه گیری مشترک کرد: این افراد شجاع زنده ماندند زیرا آنها می دانند چگونه با مشکلات کنار بیایند. نام خود به عنوان سرنخ ایفای نقش می کند. امید آخرین بمیرد.

این نقاشی 10 روز قبل از تولد 80 سالگی وی توسط این هنرمند نقاشی شده است.

عنصر دریا در تصویر پرتگاه توسط هنرمند نشان داده می شود ، مشمول ذهن انسان نیست. موجهای غول پیکر در میان خود بازی می کنند و از قدرت غیرقابل تحمل برخوردار هستند. از یک طرف ، هنرمند زیبایی و عظمت عنصر آب را نشان می دهد ، از سوی دیگر – بی رحمی ، قدرت بی بند و باری ، هرج و مرج بدوی.

این هنرمند ، عاشق دریا ، شخصیت و حال و هوای دریا را به ما منتقل می کند و باعث می شود بیننده احساس لذت و احساس ترس از این نیروی ناشناخته را تجربه کند.

به کودکی بخواهید دریا را توصیف کند. سوالات زیر را بپرسید:

  • آیا او دریا را دوست دارد؟ چه اتفاقی می افتد؟ (آرام ، آینه صاف ، هیجان زده ، بی سر و صدا ، خشمگین …)
  • آرامش دریا چیست؟
  • کدام نقاشی های آیوازوفسکی دریا آرام را به تصویر می کشد؟
  • او در مورد سفرهای دریایی چه احساسی دارد؟ چرا خطرناک هستند؟

کار آوازوفسکی می تواند زمینه های زیادی را برای پرورش فرزندان فراهم کند. هنگام ملاقات با نقاشی های هنرمند ، کودک احساس طغیان ، شادی ، لذت می کند. این زیبایی احساسات ، احساسات ، افکار است ، نه تنها توسط ذهن ، بلکه توسط قلب قابل درک است.

برای والدین و فرزندان آرزو می کنم که از برقراری ارتباط با طبیعت ، تجربیات شگفت انگیزی داشته باشند!

در حال حاضر در طول زندگی خود ، شکوه و عظمت هنرمند معروف ایوان آیوازوفسکی به سرعت و به طور گسترده او را با شهرت جهانی واقعی احاطه کرده است. از سال 1846 ، یکصد و بیست نمایشگاه شخصی وی در خارج از کشور و روسیه برپا شده است. ایوازوفسکی ایوان کنستانتینویچ عضو افتخاری آکادمی های هنری اروپا بود: روم ، آمستردام ، پاریس ، فلورانس و دیگران. آکادمی فلورنتین او را برای نوشتن یک عکس سلفی دعوت کرد (پیش از این فقط افتخار Kiprensky را از هنرمندان روسی دریافت می کرد).

مجموعه مارسین با فعالیت در انواع زمینه های هنری و همچنین فروش خرید صنایع دستی سعی دارد بررسی مشاهیر و روش کار آنها باعث افزایش اطلاعات کاربران و مشتریان خود شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *