مجله مارسین, مجله هنر

استفاده از میناکاری در چیدمان منزل

میناکاری در دکوراسیون

اهمیت زیبایی چیدمان منزل

چیدمان منزل شما تاثیر بسیاری در روحیه افراد خانواده دارد، شما می توانید میزان آرامش، شور و هیجان افراد خانواده را با چیدمان مناسب منزل افزایش دهید. زمانی که از چیدمان و دکوراسیون منزل صحبت می شود، اغلب ذهن افراد به سمت هزینه های هنگفت و استفاده از وسایل تجملی برای منزل می رود؛ در حالی که شما می توانید تنها با توجه به یک سری جزئیات ظریف و رعایت نکته های کوچک فضای منزلتان را به فضایی شاداب و همچنین آرام تبدیل کنید.

یکی از نکاتی که به زیبایی منزل شما کمک می کند، استفاده از صنایع دستی در چیدمان منزلتان است. استفاده از صنایع دستی، علاوه بر خانه هایی که دکوراسیون کاملا سنتی دارند برای خانه هایی که چیدمان مدرن دارند هم مناسب است؛ چرا که ترکیب هنر های سنتی و مدرن، زیبایی و اصالت ایرانی به فضای منزل می بخشد.با خرید صنایع دستی می توانید سبکی زیبایی در دکوراسیون منزلتان به وجود بیاورید که علاوه بر زیبایی،حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشد.پیوند با پیشینه فرهنگی خود همیشه باعث حسی آرامش بخش در وجود افراد می شود.

میناکاری

میناکاری یکی از هنر های اصیل ایرانی است که زیبایی بسیاری به فضای منزل شما می بخشد. همان طور که می دانید، محصولات میناکاری شده به رنگ های فیروزه ای و آبی هستند که باعث آرامش و تسکین می شوند؛ علاوه بر آن با رنگ های دیگری مثل سبز، قرمز و زرد ترکیب می شوند و شادابی را به فضای منزل شما هدیه می کنند. کافیست یک یا چند تابلو یا ظروف میناکاری شده را در فضای منزل خود قرار دهید تا متوجه تاثیر آن در زیبایی فضای منزل شوید.

 

میناکاری انواع مختلفی دارد که به طور کلی می تواند به سه دسته تقسیم شوند:

1-میناکاری خانه بندی

2-میناکاری حفره ای

3- میناکاری نقاشی

رایج ترین نوع میناکاری، میناکاری نقاشی است که بر روی ظروف مختلفی انجام می شود. چند مورد از معروف ترین ظروف میناکاری شامل:

خرید بشقاب های میناکاری : این ظروف زیبا می توانند به صورت تکی یا حتی قاب شده در اختیار شما قرار بگیرند، میناکاری روی بشقاب در طرح های زیاد و مختلفی وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که بنا به سلیقه شخصی خود بهترین طرح را برای منزلتان انتخاب کنید.

بشقاب میناکاری کار شده

تابلو های میناکاری شده : یکی از موارد مهم در دکوراسیون منزل شما تابلو ها هستند و یکی از بهترین انتخاب ها برای تابلو استفاده از تابلو های میناکاری شده است که باعث ایجاد آرامش، نشاط و صمیمیت در فضای منزل می شود.

تابلو میناکاری

به طور کلی هیچ محدودیتی برای استفاده از میناکاری روی ظروف مختلف وجود ندارد و می توانید تنوع بسیاری را در ظروف و محصولات میناکاری شده  مشاهده کنید مثل میناکاری روی قندان، گلدان، ساعت های میناکاری شده و مواردی از این قبیل.علاوه بر محصولات میناکاری شما می توانید برای خرید صنایع دستی خاتم کاری در مدل های و انواع مختلف از سایت مارسین اقدام نمایید.


برای گوش کردن به نسخه صوتی این مطلب از این قسمت استفاده کنید :

مارسین-فروشگاه صنایع دستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *