مجله مارسین, مجله هنر

جملات زیبا درباره هنرمند بودن

فرآیند عمومی نقاشی با آبرنگ-min

شاید دیگران ندانند اما زندگی هم مانند هزاران کار دیگر یک هنر به حساب می آید. اینکه بدانی چطوری زندگی کنی و سبک زندگیت را بسازی خود هنریست که هر کسی آن را ندارد و هر کسی نمی تواند با آن از خود اثری خوب خلق کند. برای اینکه در زندگی ات هنرمندی ماهر شوی، باید یاد بگیری همانی باشی که میخواهی آن وقت اثر هنریت کم کم به زیباترین شکل تکمیل خواهد شد.

***************************

زندگی را مانند یک تابلوی نقاشی بدان و خودت را مانند هنرمند و نقاشی ماهر که این تابلو را در دست دارد و قرار است اثری متفاوت از خود خلق کند. یادت باشد قوانین نقاشی این است که یک بار بیشتر فرصت نداری و اگر تابلو خراب شود دیگر نمی توانی تابلوی دیگری بخواهی، اگر اشتباهی کردی ممکن است این اشتباه روی اثر کلی ات تاثیر بگذارد، تصویری که دیگران در ذهن دارند را نقاشی نکن همانی را نقاشی کن که خودت میخواهی چون تمام جزئیات آن را در سر داری و اینطور اثری که خلق میکنی زیباتر خواهد شد. با این قوانین میتوانی هنرمندی ات در زندگی را به رخ همگان بکشی.

***************************

هنرمند زندگی ات باش. هر روز را به شیوه ای خاص زندگی کن. از خود هنر نشان بده و ببین که امروز و یا فردا را باید چطور باشی. هر روز فرصتی از سوی خدا به توست پس سعی کن نه تکراری باشد و نه خسته کننده. این به هنرت بستگی دارد که چقدر می توانی زندگی را زندگی کنی.

***************************

هر روزی که خدا به ما می دهد به مانند یک تابلوی سفید نقاشی است. ما هر روز روی این تابلوها نقاشی های خود را میکشیم. برخی به مانند هنرمندان ماهر و برخی هم به مانند کودکان نقاشی می کشند. روزی می رسد که تمام این تابلوها کنار هم قرار می گیرند و یک تابلوی کلی از زندگی ما را نشان می دهند. هر روزت را طوری نقاشی کن که وقتی قرار شد تابلوی کلی را ببینی به خودت افتخار کنی.

***************************

راز هنر زندگی فکر نکردن به چیزهاییست که ارزش فکر کردن ندارند. این را بارها با خودت تکرار کن تا بتوانی در زندگی ات یک هنرمند بی بدیل شوی. ما آدمها عادت کرده ایم تصویر زیبای زندگی مان را با فکر کردن به چیزهایی که هیچ ارزشی ندارند زشت و سیاه کنیم. این سیاهی ارزش اثری که خلق می کنیم را پایین می آورد. پس سعی کن همواره با فکر کردن به چیزهای زیبا ارزش زندگی ات را هم بالا ببری.

***************************

زندگی را مانند اثر هنرمندی بدان که سال ها برای آن زحمت کشیده و حاضر نیست که آن را ارزان بفروشد. برای زندگی ات ارزش قائل شو و آن را ارزان نفروش. زندگی تو در نوع خود خاص است و خدا به مانند آن هیچ زندگی دیگری نیافریده. زندگی تو در قدم اول هنر خداوند و در قدم دوم بعد از سالها هنر خودت را نشان می دهد پس از کنارش به سادگی نگذر و برای تک تک ثانیه هایی که در آن نفس میکشی ارزش قائل باش.

***************************

هنرمند بودن فقط به خلق چیزهای خاص در زمینه ای خاص نیست، همین که بتوانی زندگی آرامش بخشی داشته باشی، همینکه بتوانی بخندی، همینکه بتوانی لبخند بزنی یعنی تو در نوع خود یک هنرمندی. در دنیایی که همه از استرس و نگرانی پیر و فرتوت شده اند، در دنیایی که کسی جز غم چیزی ندارد، در دنیایی که همه با هم با ناراحتی حرف میزنند هنرمند واقعی کسی است که ساده ترین کارها یعنی فکر کردن به چیزهای سالم و لبخند زدن را انجام دهد.

***************************

آیا میدانستی زیباترین اثر هنری جهان بخشی از صورت توست؟ خداوند زیباترین منحنی جهان را به شکل ماهرانه و هنرمندانه ای روی صورتت نهادینه کرد. این منحنی لبخند توست. چرا آن را به رخ دیگران نمیکشی؟ چرا نمی گویی که خدا چنین نعمتی به من داده پس باید از آن نهایت استفاده را ببرم؟ خداوند نهایت هنرش را در لبخندهای تو خلاصه کرد و اگر تو به سادگی از کنارش بگذری یعنی اثر هنرمندانه خدا را نادیده گرفته ای.

***************************

بارها با خودت در زندگی تکرار کن: خداوند هنرمندی خاص است و به واسطه هنرش مرا آفرید. من نتیجه هنر خاص خداوند، به شکلی که بعد از هر بار خلق آثارش به خود آفرین نمیگفت اما با خلق من خود را تمجید کرد، این یعنی ارزش من بالاست، این یعنی من عیاری بالا دارم، این یعنی من فوق العاده خاص و منحصر به فردم تا حدی که خداوند از دیگر آثاری که خلق کرده بود خواست تا جلوی من زانو بزنند. وقتی اینگونه به ماجرا نگاه میکنی، میبینی تو از همان ابتدای خلقتت هم خاص بوده ای و با بزرگ شدن و قرار گرفتن در بین آدم هایی که دیگر هیچ چیز برایشان زیبا نیست، این خاص بودن را فراموش کرده ای.

***************************

زندگی مانند هنریست که هر کسی آن را فرا نگرفته. کاش در روزهای مدرسه، در کنار کلاس های هنر نقاشی و …، کلاسی برای هنر زندگی می گذاشتند تا بچه ها از همان ابتدا نحوه صحیح زندگی کردن را بیاموزند.

***************************

بعضی ها فکر میکنند در زندگی با بدی کردن و توهین کردن به دیگران از خود هنر نشان داده اند اما این هنر نیست، همه می توانند کج خلق باشند، همه می توانند نفرت انگیز باشند، همه می توانند عصبانی و تندخو باشند، اما در این میان کسی هنرمند واقعیست که با وجود عصبانیت و با وجود ناراحتی باز هم لبخند میزند و اینگونه روی مشکلات و کسانی که میخواهند او را به زمین بزنند کم می کند.

***************************

در مورد هنر میوه آرایی چیزی شنیده ای؟ آیا دیده ای که چطور میوه ها را به صورت زیبا کنار هم قرار می دهند و اشکال فوق العاده ای را به وجود می آورند؟ زندگی همانند همین هنر میوه آرایی و هر اتفاق زندگی ما مانند یک میوه است. اگر بتوانی این اتفاقات را به شکلی زیبا کنار هم قرار دهی، در چینش آن ها خلاقیت داشته باشی و زندگیت را از سر باز نکنی، می توانی اثری متفاوت از خود خلق کنی.

 

متن زیبا در مورد هنر و خلاقیت

هنر و خلاقیت مانند دو خواهر/برادرند که هر یک بدون آن یکی هیچ است. اگر هنر را آموخته باشی امام خلاقیتی نداشته باشی نمی توانی به خوبی از آن استفاده کنی و اگر خلاقیت داشته باشی اما به دنبال هنری نروی نمی توانی از آن استفاده نمایی. یادت باشد از هر دوی این ها همزمان استفاده کن تا از تو در نوع خودت منحصر به فردترین و خاص ترین انسان روی زمین را بیافریند.

***************************

در کارهایی که انجام می دهی از خود خلاقیت به خرج بده. خیلی ها فکر میکنند فقط کارهای گرافیکی، نقاشی کردن یا امثال اینها هنر نامیده می شود اما حقیقت آن است که در این دنیا هر حرفه ای به نام هنر شناخته می شود و اگر بتوانی در آن حرفه به صورت حرفه ای کار کنی و سپس در آن از خود خلاقیت به خرج دهی تو تبدیل به یکی از بهترین ها در آن حرفه خواهی شد.

***************************

این خلاقیت است که به هنر تو معنا میبخشد. هزاران نفر به مانند تو هستند که هنری مشابه را دارند اما هیچ کدام از آنها نمی توانند جای تو باشند اگر بتوانی درست و به موقع از خلاقیت خویش استفاده کنی و در هنرت اثری متفاوت خلق کنی.

***************************

هر کاری که انجام میدهی به عنوان یک هنر شناخته می شود. به عنوان مثال حتی همینکه یک تصمیم ساده برای زندگی ات میگیری یعنی هنر تصمیم گیری ات را به کار گرفته ای. چقدر در هنرهایی که به خرج می دهی خلاقیت داری؟ تو باید خلاقیتت را در هنرهایت بسنجی. سعی کن در تمامی هنرهایی که به خرج می دهی، خلاقانه رفتار کنی.

***************************

هر هنری که در پیش گرفته ای، نیازمند داشتن دانشی خاص است. اگر بتوانی این دانش را به دست بیاوری، خلاقیت در این زمینه را هم به دست خواهی آورد. دقت کن که منظور دانش معمولی نیست، دانشی خاص است که کمتر کسی از آن استفاده میکند. اگر بتوانی روش های خاص و منحصر به فرد را یاد بگیری، کم کم تبدیل به هنرمندی خلاق در زمینه ای که در پیش گرفته ای خواهی شد.

***************************

در زمینه کاری تو هزاران هنرمند دیگر مشغول به کارند، چیزی که تو را از آنها متمایز می کنند خلاقیتی است که از خود به خرج می دهی. در زمینه کاری ات خلاقانه رفتار کن تا از دیگر همکارانت متمایز شوی. خلاقیت وجه تمایز تو با تمام افرادی است که با آنها همکاری.

***************************

حتی خلاقیت هم یک هنر است و باید آن را یاد بگیری. آدمها از همان بچگی خلاق به دنیا نمی آیند بلکه کم کم بزرگ می شوند و با این بزرگ شدن مهارت خلاقیت را هم کسب میکنند. فراموش نکن که خلاقیت ذاتی نیست بلکه اکتسابی است و مانند هر هنر دیگری قابل آموزش می باشد.

***************************

هنرمند بودن به کیفیت زندگی می افزاید. اینکه بتوانی زندگی ات را طوری هنرمندانه خلق کنی که در نهایت به اثری که از خود خلق کرده ای آفرین بگویی، یعنی از زندگی نهایت استفاده را برده ای. سعی کن در هنری که از خود به خرج می دهی خلاقیت هم داشته بشی تا این خلاقیت از تو خاص ترین و منحصر به فردترین در نوع خودت را بسازد.

در ادامه متن هایی در رابطه با هنرمند بودن در زندگی و داشتن خلاقیت و هنر متن هایی آورده ایم. شما را دعوت به خواندن این متن ها می کنیم. همراه ما باشید.

 

جملات زیبا درباره هنرمند بودن در زندگی

زندگی یک اثر از توست پس سعی کن به هنرمندانه ترین شکل ممکن آن را طراحی کن. خوب در نقشت فرو برو و به عنوان یک طراح و هنرمند ماهر زندگیت را طوری بساز که وقتی دیگران به اثرت می نگرند به تو غبطه خورند و از تو به عنوان الگوی خود در هنر زندگی یاد نمایند.

اگر هر روز یک کار خاص انجام می دهی و نام آن را هنر و نام خود را هنرمند گذاشته ای، این را بدان که شاید در ظاهر اینگونه باشد اما حقیقت ماجرا این است که تو عادت کرده ای هر روز کاری تکراری را انجام دهی و هیچ خلاقیتی نداری. خلاقیت است که به کارت معنا میبخشد. تا وقتی نتوانی خلاقیت به خرج دهی، هنرمندی واقعی نخواهی شد. اگر هر روز کاری تکراری را انجام می دهی، از امروز با خود تصمیم بگیر که در همان کار اندکی خلاقیت به خرج دهی. آن موقع است که نام هنرمند واقعی را خواهی گرفت.

***************************

حتی همان کسی هم که اثری تقلبی از خود خلق میکند و نام خلاقیت بر کار خود می گذارد هم خلاق است. او آنقدر خلاقیت داشته تا بتواند اثری تقلبی را به عنوان اثری اصل و دارای شناسنامه جا بزند. مسئله این است که در هر کاری حتی در کارهای زشت و ناپسند هم می توان خلاق بود، مهم اینجاست که ما چه زمینه ای را برای به کار گرفتن آن انتخاب می کنیم. پس اگر کسی را اینگونه دیدی، این را بدان که او هم هنرمند و هم خلاق است چون از روشی متفاوت برای خلق هنر خود استفاده میکند! هر چند این روش اشتباه باشد.

***************************

هنر خلاق بودن یعنی به هر چیزی از ناحیه و منظری بنگری که دیگران به آن توجهی نمی کنند. همچنین خلاق بودن یعنی به دور از دسترس ترین چیزی فکر کنی که دیگران به آن فکر نمیکنند. حتی گاهی خلاقیت معنای عکس میگیرد و معنای آن به استفاده از همان چیزهای پیش پا افتاده مرتبط می شود. مهم این است که تو موقعیت ها را شناسایی کنی و بسته به هر موقعیت از دور از دسترس ترین پاسخ تا پیش پا افتاده ترین ها استفاده کنی تا در نهایت به جواب درست و خلاقانه برسی.

***************************

برای اینکه هنرمندی خلاق باشی اول از همه باید این مسئله را باور کنی. شاید آثار تو این را نشان ندهد، شاید مردم تو را خلاق ندانند، شاید زندگی گذشته ات خلاقه تصورت را نشان دهد اما این را بدان که برای تبدیل شدن به هنرمندی خلاق اول باید خود را باور کنی که بله من یک هنرمند خلاقم و خلاقیتم را در آثارم نشان می دهم. این اولین قدم برای هنرمند شدن است.

***************************

یادت باشد هر کسی به نوع خود هنرمندی خلاق است فقط بعضی ها طبق تعریف مردم از خلاقیت استفاده و آثارشان را خلق میکنند. مشکل بسیاری از هنرمندانی که خلاق نامیده نمی شوند این است که اثر آنها در بین مردمی که زندگی می کنند اثری بدیهیست اما اگر همین اثر را در قشر و جامعه ای دیگر عرضه کند، بسیار مورد پسند واقع خواهد شد. پس در برخی مواقع طبق تعریف مردم به پیش نرو و اگر به تو گفتند خلاق یا هر چیزی مشابه این نیستی، یادت باشد که آنها طبق فرهنگ جامعه ای که در در آن زندگی می کنند با تو حرف زده اند.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *