مجله استایل, مجله مارسین

روش های تشخیص عطر اصل از عطر تقلبی

تشخیص عطر اصل از عطر تقلبی

امروزه به دلیل وارد شدن بسار زیاد انواع عطر های اصل و تقلبی یکی ، از سوالات مهمی که هنگام خرید یک عطر پیش میاید آن است که آیا این عطر اصل است یا خیر؟

هنگام خرید یک عطر گران قیمت ، باید بدانید که در حال انجام یک معامله واقعی هستید . عطرهای تقلبی به راحتی تولید می شوند اما کیفیت یا رایحه مشابهی با عطر اصلی ندارند. درک نکات عطر های تقلبی می تواند به شما در انتخاب آگاهانه کمک کند.

خرید عطر تقلبی نه تنها باعث فریب و ناراحتی شما می شود، بلکه می تواند برای سلامتی شما نیز مضر باشد. اما چگونه بفهمیم عطر اصل است یا تقلبی؟ نگران نباشید، ما در مجموعه مارسین تعدادی از بهترین نکات را گردآوری کرده ایم تا بتوانیم به شما در انتخاب عطرهای معتبر کمک کنیم. از بررسی بارکد عطر و رنگ و بوی آن گرفته تا طراحی جعبه و شیشه .

پرسیدن سولاتی از فروشنده مانند ” این عطر اصل است؟ “ ایده خوبی نمیباشد. چرا که عده ای به راحتی و حتی به دروغ ، با زدن یک لبخند به شما می گویند “بله اصل است”. پس حتما قبل از خرید یک عطر، خود به بررسی آنها بپردازید و پول خود را صرف فروشنده های سودجو و عطر های تقلبی آنها نکنید.

تشخیص عطر اصل از فیک
اصل یا تقلبی ؟

خرید عطر از فروشنده های معتبر

با مراجعه به فروشنده معتبر می توانید از خرید عطرهای تقلبی جلوگیری کنید. فروشگاه ‌های بزرگ همیشه امن‌ترین راه برای خرید عطر هستند، زیرا این امکان برای شما وجود دارد که بطری را در بسته ‌بندی آن از نزدیک بررسی کرده و با فروشندگان صحبت کنید و حتی در صورت تقلبی بودن عطر، آن را پس دهید.

هنگام خرید آنلاین، علاوه بر بررسی معتبر بودن فروشگاه و نماد الکترونیکی آن، میتوانید به بررسی نظرات فروشنده آنلاین و محصول بپردازید و و دیدگاه کاربران متفاوت را مشاهده کنید.

مجموعه مارسین علاوه بر ارائه عطر و ادکلن های کاملا اوریجینال، ضمانت اصالات کالا و بازگشت بی قید و شرط وجه را برای شما عزیزان فراهم میکند.

به قیمت عطر توجه کنید

اگرچه قیمت همیشه نشان‌دهنده کیفیت نیست، اما در کل میتواند نشانه خوبی از اصالت باشد. عطر های اصل و لوکس اکثرا دارای قیمت بالایی هستند. اما از طرفی ممکن است برخی از فروشندگان همان عطر را با تفاوت قیمت بسیار ارزان تر ارائه دهند. در این صورت باید به اوریجینال بودن آن عطر شک کرد.

با این حال ممکن است استثناهایی نیز وجود داشته باشد. مثلا جا به جایی فروشگاه، تغییر شغل و … میتواند دلیلی بر کاهش قیمت محصولات باشد. هم چنین نوع عطر و برند آن kdc میتواند تاثیر مستقیمی بر روی قیمت آن داشته باشد. با بررسی مقاله تفاوت بین عطر، ادکلن ، ادوپرفیوم و ادوتویلت چیست؟  میتوانید اطلاعات بیشتر و دقیق تری درباره انواع عطر ها و طبقه بندی قیمت آنها به دست آورید.

از قبل در مورد عطر تحقیق کنید

وبسایت سازنده عطر مورد نظر خود را را بررسی کنید تا ببینید آیا اطلاعات کافی در مورد بسته بندی، بطری و محل قرار دادن بارکد ارائه کرده اند یا خیر. همچنین میتوانید از فروشگاه ها و مراکز خرید معتبر دیدن کنید تا با شیشه و بسته‌بندی سلفون روی عطرهای اصیل آشنا شوید و ایده خوبی از آنچه که باید انتظار داشته باشید را به دست آورید.

برای مثال برای خرید عطر از برند معتبر لالیک ( Lalique )  میتوانید به وبسایت آنها سر زده و به بررسی عطر اوریجینال مورد نظر خود بپردازید.

بسته بندی عطر را بررسی کنید

اگر می خواهید اصل بودن عطر را بررسی کنید، به بسته بندی آن توجه کنید. این بررسی می تواند به شما کمک کند تا عطر تقلبی را سریع تشخیص دهید. برای بسته بندی یک عطر اصل و کاملا اوریجینال معمولاً سلفون محکم و شفافی دور جعبه بسته بندی می کنند که کاملا بی عیب و نقص است در حالی که عطر های تقلبی سلفون شل و بسته بندی نامناسبی دارند.

جعبه عطر را از نزدیک بررسی کنید

معمولا با بررسی قسمت های مناسب جعبه میتوانید به راحتی اصالت یک عطر را تشخیص دهید. قبل از باز کردن عطر، جعبه را به دقت بررسی کنید تا نشانه هایی از بسته بندی و طراحی غیرحرفه ای وجود نداشته باشد.

در عطرهای تقلبی، شانس زیادی برای شما وجود دارد که اشتباهات املایی، گرامری و یا حتی اطلاعات نا مناسب را تشخیص دهید. این اشتباهات ممکن است در نگاه اول قابل مشاهده نباشند اما با کمی دقت می توانید به راحتی آنها راتشخیص دهید.

بسته بندی واقعی از مقوای با کیفیت بالا ساخته شده است و برای محافظت از بطری در برابر آسیب طراحی شده است. به همین دلیل در داخل جعبه یک ساختار مخصوص تعبیه شده است که شیشه عطر را در جای خود نگه می دارد و یک مقوا در داخل جعبه دارند که در هنگام جابجایی از آسیب رساندن به شیشه عطر جلوگیری میکنند.

شماره سریال و بارکد را بررسی کنید

عطر اصل دارای شماره سریال و بارکد در انتهای جعبه و همچنین روی بطری عطر میباشد در حالی که عطر های تقلبی شماره سریال نخواهد داشت.

بررسی بارکد عطر اصل از مهم ترین کار هایی که پس از خرید یک عطر جدید باید انجام دهید. اغلب با بررسی وبسایت سازنده میتوانید بررسی کنید که آیا اعداد با شماره گذاری تولیدشان مطابقت دارند یا خیر.

توجه داشته باشید شماره سریال باید بر روی جعبه حک و یا با جوهر چاپ شده باشد. چسبانده شدن شماره سریال ممکن است به یک عطر تقلبی اشاره داشته باشد.

شیشه عطر را بررسی کنید

برای جلوگیری از برخی مشکلات قانونی ، تولیدکنندگان تکراری عطر ها، تغییرات جزئی در بسته بندی، طرح یا فونت عطر اضافه می کنند. بنابراین همیشه قبل از خرید در مورد عطرها و ظاهر آنها تحقیق کنید.

عطرهای اصل ظروف شیشه صافی دارند در حالی که بطری های تقلبی اغلب کمی خشن هستند و معمولاً بد ساخته می شوند و حتی گاهی اوقات با پلاستیک ساخته می شوند. همچنین بطری های عطر باکیفیت دارای درپوش های محکمی هستند که با تلاش برای باز و بسته کردن درب بطری متوجه این موضوع خواهید شد.

رنگ عطر را بررسی کنید

رنگ عطر یک شاخص بزرگ است و باید ثابت باشد. اگر از طرفداران سرسخت عطر خاصی هستید، باید رنگ اصلی آن را بشناسید. عطر های تقلبی هر چقدر هم که خوب کپی شده باشند، هرگز نمی توانند دقیقاً نسخه اصلی را تکرار کنند. برندهای معروف از رنگ زیادی در محصولات خود استفاده نمی کنند، به همین دلیل است که رنگ عطر اصیل معمولاً کم رنگ است.

برخی از می گویند که شیشه را تکان دهید تا ببینید آیا عطر اصل است یا خیر. در واقع حباب هایی که هنگام تکان دادن بطری برای عطر اصل  ظاهر می شوند ، باید در یک بازه زمانی تقریباً 10 تا 15 ثانیه ای ناپدید شوند. در حالی که حباب های عطر تقلبی بلافاصله پس از تکان دادن آن ناپدید می شوند.

 

پیچیدگی های عطر واقعی را درک کنید

رایحه عطرهای اصیل بسیار پیچیده هستند. در حالی که بو می تواند معیار دشواری برای اصالت باشد، کسانی که رایحه عطر را می شناسند اغلب می توانند عطر تقلبی را تشخیص دهند. 

لایه های عطر مورد نظر را بشناسید

عطرهای اصیل دارای سه لایه رایحه هستند که به مرور زمان خود را نشان می دهند که از نت های بالایی، میانی و پایه تشکیل شده است. این پیچیدگی تنوع و چند بعدی بودن رایحه را تضمین می‌کند و اجازه می‌دهد رایحه از استفاده اولیه تا جذب کامل پوست تغییر کند. این در حالی است که عطرهای تقلبی تنها دارای یک لایه رایحه یک بعدی هستند.

ترکیبات مصنوعی را از مواد طبیعی تشخیص دهید

عطرهای معتبر برای ایجاد نت های مختلف در عطر تلاش زیادی کرده اند. آنها از ترکیبی از رایحه های مشتق شده از محصولات طبیعی و محصولات مصنوعی استفاده خواهند کرد. عطرهای ارزان معمولاً کاملاً مصنوعی هستند و بنابراین فاقد پیچیدگی عطرهای لایه ای ایجاد شده با مواد طبیعی هستند.

به طول عمر عطر توجه کنید

عطرهای تقلبی در ابتدا بوی مشابهی خواهند داشت، اما معمولاً متوجه خواهید شد که عطرهای معتبر از نظر ماندگاری و اثربخشی بیشتر از عطرهای تقلبی خود دوام می آورند، که باعث می شود در دراز مدت ارزش بیشتری داشته باشند.

بطری های باز شده عطرهای معتبر باید بوی خود را از 6 تا 18 ماه حفظ کنند. عطرهای مرکباتی معمولاً در حدود شش ماه بدتر می شوند، در حالی که رایحه های مبتنی بر گل باید تا 18 ماهگی باقی بمانند. بطری های ارزان قیمت عطر در عرض چند هفته یا چند ماه بوی خود را از دست می دهند. همچنین میتوانید در این مقاله با رایحه های مختلف در انواع عطر و ادکلن بیشتر آشنا شوید.

با نت های عطر مورد نظرخود آشنایی داشته باشید

هنگام تحقیق در مورد عطری که می خواهید بخرید، مهم است که بدانید که باید رایحه ای تک نت داشته باشد یا پیچیده. عطرهای تک نت فقط حاوی نت های بالا هستند، بنابراین نبودن نت میانی و پایه همیشه نشان دهنده تقلبی بودن آن نیست. هنگام بررسی اصالت عطر تک نت، توجه داشته باشید که آیا رایحه بوی عجیبی دارد و آیا رایحه با توضیحات ذکر شده در وبسایت سازنده مطابقت دارد یا خیر.

عطر را آزمایش کنید

فقط زمانی باید عطر را آزمایش کنید که بسته بندی را بررسی کرده و رایحه را از قبل آنالیز کرده باشید. احتیاط کنید زیرا عطرهای تقلبی اغلب می توانند باعث واکنش های آلرژیک روی پوست شما شوند.

هنگامی که تمام جنبه های عطر را به طور کامل بررسی کردید، آن را روی پوست خود بمالید و به بوی آن در طول روز توجه کنید. اگر این عطر پیچیده اصیل است، باید در طول روز متوجه کاهش نت‌های بالایی شوید در حالی که نت‌های میانی و پایه خود را نشان می‌دهند. یک عطر تقلبی اغلب فقط برای چند ساعت بوی بالای خود را حفظ می کند.

سخن آخر

تشخیص عطرهای اصلی و تقلبی روز به روز سخت تر می شود. پیشنهاد میکنیم که قبل از خرید عطر مورد نظر خود، حتما دستورالعمل های این مقاله را دوباره بررسی کنید و به آنها پایبند باشید. امیدواریم اطلاعات کافی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشم تا بتوانید از نبرد بزرگ عطرهای تقلبی جان سالم به در ببرید. راستی عطر مورد علاقه شما چیست؟

مارسین-سازه هایی از جنس هنر و تجربه

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *