مجله استایل, مجله مارسین

لری کینگ پسر خوش‌پوش تلویزیون

لری کینگ پسر خوش‌پوش تلویزیون

یادی از لری کینگ چهره افسانه‌ای تلویزیونی که براثر کرونا درگذشت لری کینگ مجری مشهور آمریکایی که همواره به دلیل داشتن استایل منحصربه‌فرد خود موردتوجه بوده است که در ۲۳ ژانویهٔ ۲۰۲۱  درگذشت. در این مقاله به بررسی استایل و البته دلیل شهرتش می‌پردازیم. لری کینگ در سال ۱۹۳۳ در نیویورک به دنیا آمد. او در اوایل دهه ۵۰ میلادی خبرنگار محلی بود و به‌مرور توانست جای خود را در رادیو باز کند تا جایی که در دهه ۶۰ میلادی به‌عنوان یک مصاحبه‌کننده مشهور و افسانه‌ای خود را به اثبات برساند.

نام اصلی او لارنس هاروی زیگر بود که در دنیای رسانه، رفته‌رفته به نام لری کینگ شناخته شد. فن مصاحبه کردن یکی از سخت‌ترین شاخه‌های روزنامه‌نگاری است. اینکه یک مصاحبه‌کننده بتواند سؤالات و مراحل نشست خود را به سمت درست پیش ببرد بخشی از هنر او است که لری کینگ در این حوزه مهارت خارق‌العاده‌ای داشت.

‎لری کینگ یا لارنس هاروی زیگر

نیویورک تایمز روزنامه پرآوازه و معتبر آمریکایی که یکی از مراجع اصلی اخبار و آمارها در دنیای رسانه است، در آماری اعلام کرد که طبق تخمین این روزنامه، لری بیش از ۵۰۰۰۰ مصاحبه انجام داده است. این آمار خارق‌العاده نشان‌دهنده آن است که لری کینگ در کار خود یک استاد به‌تمام‌معنا است. لری کینگ با شخصیت‌های مشهوری در آمریکا و جهان مصاحبه کرده است. مصاحبه‌شونده‌های او طیف‌های متنوعی را در برمی‌گیرند؛ از ورزشکاران تا سیاستمداران و سلبریتی‌ها، مردم عادی و صاحبان کسب‌وکار، در این لیست جای می‌گیرند.

مجری معروف آمریکایی لری کینگ

 

از افراد مشهوری که او با آن‌ها مصاحبه کرده است، می‌توان به افراد زیر اشاره کرد:

باراک اوباما، ولادیمیر پوتین، هوگو چاوز، جورج بوش، جورج بوش پدر، بیل کلینتون، هیلاری کلینتون، مونیکا لوینسکی، احمدی‌نژاد، کالین پاول، الگور، دونالد ترامپ، مارلون براندو، الیزابت تیلور، سلین دیون، آنجلینا جولی، جیم کری و تام کروز و بسیاری دیگر…

‎سبک کاری لری کینگ

لری کینگ از سال ۱۹۷۸ یک تاک شوی رادیویی به نام لری کینگ شو را آغاز کرد و از سال ۱۹۸۵ نیز برنامه‌ای به نام Larry King Live را بنانهاد که تا سال ۲۰۱۰ نیز به‌صورت مداوم در شبکهCNN  پخش زنده داشت. برنامه لری از این حیث نیز یکی از رکوردداران به‌حساب می‌آید.

لری کینگ الگوی بسیاری در ساخت برنامه‌های گفتگو محور یا همان تاک‌شو است. در توضیح دقیق‌تر برنامه‌های تاک‌شو می‌توان به نسخه‌های وطنی آن که البته چندان هم سطح کیفی بالایی ندارند، اشاره کرد. برنامه‌هایی مثل دورهمی یا همرفیق ازجمله این برنامه‌ها هستند که به سبک تاک‌شوهای آمریکایی تهیه می‌شوند که سرآمد آن‌ها برنامه‌های لری کینگ است.

‎بررسی مصاحبه های لری کینگ

نکته‌ای جالب در مورد مصاحبه‌های لری کینگ وجود دارد که باعث می‌شود او بیش‌ازپیش مطرح و خاص شود، این است که او از ریچارد نیکسون تا دونالد ترامپ با همه رئیس‌جمهورهای آمریکا مصاحبه کرده است که این خود نشان‌دهنده جایگاه او در عرصه رسانه است. زمانی که یک برنامه‌ی رسانه‌ای سال‌ها با موفقیت به کار خود ادامه می‌دهد و دوام هم دارد، عوامل زیادی در این موفقیت مطرح هستند. حقیقت امر آن است که در دنیای رسانه کوچک‌ترین اجزا و جزئی‌ترین عوامل هم در فضای رسانه‌ای بسیار تأثیرگذارند.

‎ویژگی های منحصر به فرد لری کینگ

لری کینگ از این مسئله به‌خوبی مطلع بود و در برنامه‌های خود تلاش کرد به جزئیات توجه کند. جزئیاتی که او را به برندی تبدیل ‌کرد که برای همیشه در تاریخ رسانه جاودان است.
یکی از نکاتی که در تبدیل‌شدن لری کینگ به یک برند در دنیای رسانه کمک شایانی کرد پوشش او بود. در اکثر تصاویر و فیلم‌ها که از او منتشرشده است، او با شلوار پارچه‌ای، پیراهن و کراوات دیده می‌شود اما چه چیزی باعث شده تا استایل شخصی خود را داشته باشد؟

لری کینگ و ساسپندرز

لری کینگ و ساسپندرز

استایل لری کینگ استایلی معمولی است تا جایی که یک نگه‌دارنده شلوار یا ساسپندرز به آن اضافه می‌شود. آنجا است که استایل او خاص می‌شود. ساسپندرز، استایل لری کینگ را بسیار خاص کرد تا جایی که او کمتر بدون ساسپندرز درجایی دیده می‌شد.
زمانی که ساسپندرز به برند او مبدل  شد او به سراغ امتحان طرح‌ها، نقش‌ها و ایده‌های جدید رفت و عملاً به یک مدل درزمینهٔ ساسپندرز تبدیل شد. لری کینگ درباره شیوه‌ انتخاب ساسپندرز در استایلش چنین می‌گوید:
یک شب با همسرم سر میز شام، در حال خوردن غذا بودیم که به‌یک‌باره او ایده استفاده از ساسپندرز را داد و گفت باید این‌یکی را امتحان کنی!
زمانی که لری برای اولین بار با این استایل جلوی دوربین ظاهر شد، به‌سرعت موردتوجه قرارگرفت و به او لقب «پسر خوشتیپ»(Boy that looks good) را دادند و او وقتی مطمئن شد که این استایل، استایل مناسبی است، به سراغ خلاقیت‌های بیشتر در این زمینه رفت.

یکی از خاطرات جالب لری کینگ در مورد ساسپندرز، به شرح زیر است:
زمانی او به یک همایش ۱۰ هزارنفری می‌رود و با صحنه جالب روبرو می‌شود؛ در این همایش تمام مردان آن همایش از ساسپندرز استفاده کرده بودند و از این نظر باهم هماهنگی داشتند که لری کینگ آن صحنه را حیرت‌انگیز دانست.

خاطرات لری کینگ

لری کینگ در مصاحبه‌ای مدعی شده بود که هواداران او بسیاری از ساسپندرزهایش را برای او ارسال می‌کنند و او ساسپندرزهای ارسالی و ساسپندرزهایی که عوامل برنامه‌ها تهیه می‌کنند را بسته به مناسبتی که در آن به سر می‌برند، استفاده می‌کند و انتخاب تم، رنگ‌ها و طرح‌های ساسپندرز نیز کار یک تیم طراحی است. همچنین از ویژگی‌های استایل لری کینگ می‌توان به هماهنگی و قرابت طرح‌ها و رنگ‌های کراوات با ساسپندرز او اشاره کرد.

دست‌بند، ساعت و عینک بزرگ

یکی دیگر از ویژگی‌های استایل لری کینگ  دست‌بند، ساعت و عینک بزرگ بود که این استایل را روزهای پایانی عمر خود حفظ کرد. لری کینگ در استفاده از دست بند و ساعت وسواس بسیاری به خرج می‌داد. این وسواس برای یک پیرمرد گاهی یک حرکت جسورانه به حساب می‌آمد و گاه نیز یادی بود از ایام جوانی که شور بسیار داشت. لری کینگ زندگی پرحاشیه‌ای داشت. او ۸ بار ازدواج کرد و ۵ فرزند داشت و سرانجام در ۲۳ ژانویه ۲۰۲۱ پس از ابتلا به ویروس کرونا از دنیا رفت اما یاد و استایل او برای همیشه در اذهان باقی خواهد ماند.

‎لری کینگ با دست‌بند، ساعت و عینک بزرگ

در این مقاله تلاش شد روند مبدل شدن یک نگه‌دارنده شلوار به مشخصه اصلی استایل یکی از مشهورترین مجریان تاریخ را بررسی کنیم.

 

در پایان

مجموعه مارسین با فعالیت در زمینه مد و استایل و همچنین خرید و فروش صنایع دستی در انواع مختلف با بررسی چهره های شاخص و مشهور سعی دارد بتواند اطلاعات مفیدی را به خوانندگان و مشتریانش ارائه دهد.

مارسین-فروشگاه صنایع دستی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *