مجله استایل, مجله مارسین

مدل کت و سارافون مجلسی لباسی برای همه مهمانی ها

مدل کت و سارافون مجلسی لباسی برای همه مهمانی ها

تاریخچۀ سارافون، از قرن‌ها پیش تا حالا!

سارافون، از آن دسته از پیراهن‌های زنانه است که در میان بخش زیادی از بانوان محبوبیت دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب این‌جاست که این نوع  لباس سنتی زنان روس  و در قرن ۹ میلادی مورد توجه عموم قرار گرفته است. این یعنی از ۱۲ قرن پیش تا به حال! محبوبیت سارافون در روسیه چنان بود که تا قرن ۱۸ میلادی، این نوع خاص از لباس به عنوان لباس سنتی مردم روسیه مورد استفاده قرار می‌گرفت! با آغاز قرن هجدهم، پتر کبیر با ایده‌هایی که در بازدید از غرب به دست آورده بود (در جست و جوی تغییر و مدرنیته) پوشیدن سارافون را نیز ممنوع کرد.

با این وجود، پیراهن‌های بدون آستین زنان روس راهشان را از دل تاریخ باز کردند و تا به امروز در کشورهای مختلف گسترش یافته‌اند. از آنجا هم که این نوع لباس، بسیار زیبا و پوشیده است، در ایران توسط خانم‌های خوش‌ سلیقه‌ای که دوست دارند به جز مانتو نوع دیگری از لباس را در مجالس، میهمانی‌ها یا خیابان و محل کار به تن کنند، مورد توجه واقع شده است. در حقیقت، این نوع از لباس‌ها چنان انواع و اقسام گوناگونی پیدا کرده‌اند که جدیدترین مدل کت و سارافون مجلسی را این روز‌ها‌ می‌توان به صورت حضوری در مغازه‌ها یا به طور اینترنتی، به راحتی تهیه کرد.

مدل کت و سارافون مجلسی کار شده

مدل کت و سارافون مجلسی لباسی برای همه مهمانی ها

یکی از تصورات اشتباه دیگر درمورد سارافون‌ها این است که افراد اغلب تصور می‌کنند که تنها می‌توان این نوع از لباس زنانه را در فصل تابستان به تن کرد. زمانی که هوا گرم است و سارافون‌های بدون آستین با جنس سبک و راحتشان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای فرار از گرمای همیشگی تابستان به شمار می‌روند؛ اما این تنها کاربرد این نوع لباس نیست. بلکه می‌توان سارافون‌ها را در مهمانی ها و مجالسی که در فصل‌های سرد سال برگزار می شوند نیز پوشید.

سارافون‌های پاییزه معمولا جنس ضخیم‌تری دارند که کمک می‌کند تا در فصول سرد سال نیز گرم بمانید و همچنان بتوانید از این نوع لباس محبوب زنانه استفاده کنید. پس به معنای واقعی کلمه، سارافون‌ لباسی برای تمام فصول است!

از سوی دیگر، نه تنها برای تمام فصل‌ها، که برای تمام سنین هم می‌توان این نوع لباس زیبا را تهیه کرد. یعنی، دختربچه‌ها نیز در کنار خانم‌ها می‌توانند این نوع زیبا و فوق‌العاده از لباس زنانه را به تن کنند. بنابراین، اگر به آشنایی با سارافون‌های‌ بچگانه علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا به مقاله انواع مدل سارافون بچگانه مراجعه کنید.

مدل کت و سارافون گیپور مجلسی

مدل کت و سارافون گیپور مجلسی

شاید فکر کنید که استفاده از گیپور در لباس‌ دیگر قدیمی شده است اما یکی از جذابیت‌های صنعت مد این است که با به کار گرفتن المان‌های ثابت در سال‌ها و دهه‌های مختلف، طرح‌ها و ایده‌های تازه را به بازار معرفی می‌کند. به عبارت دیگر، همانطور که همه‌چیز مدرن می‌شود، برای صنعت پوشاک هم چنین اتفاق جالبی رخ داده است.  در این روزها مدل کت و سارافون گیپور مجلسی مورد توجه بسیاری از خانم‌ها قرار می‌گیرد. در نتیجه، انواع گیپورها که امروزه از نظر بسیاری افراد یک المان قدیمی به حساب می‌آید، به یکی از عناصر اصلی لباس های مجلسی جدید تبدیل شده‌اند.

به طور کلی، استفاده از گیپور در طراحی لباس‌های زنانه (اگر به درستی و با ظرافت اتفاق بیوفتد) باعث جذابیت بیشتر طراحی و شکل لباس می‌شود. شاید به همین دلیل باشد که استفادۀ دوباره از گیپورها در طراحی و دوخت لباس‌ مهمانی به ویژه سارافون، می‌تواند جلوه و زیبایی کت و سارافون مجلسی شما را چندین برابر کند.

مدل کت و سارافون بلند مجلسی زنانه

اگر احساس می‌کنید که مدل کت و سارافون مجلسی گیپوردار شما را راضی نمی‌کند، امتحان کردن مدل کت و سارافون بلند مجلسی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این نوع از لباس‌های زنانه در حقیقت از جدیدترین مدل کت و سارافون مجلسی به حساب می‎‌آیند که زیبایی دو چندانی دارند و به دلیل بلند بودن کت، حسی زنانه و لطیف را به دیگران القا می‌نمایند.

مدل کت و سارافون بلند مجلسی، بیشتر برای آن دسته از خانم‌ها مناسب است که قد بلندی دارند؛ با این حال، خانم‌هایی با قد متوسط نیز اگر سارافون‌ مناسب را انتخاب کرده باشند، می‌توانند از این نوع پیراهن‌های زنانه استفاده کنند.

مدل کت سارافون سنتی

یکی از نکات جالب درمورد لباس‌های سارافون، این است که آن‌ها با لباس‎های سنتی ایرانی هم تلفیق شده‌اند تا ترکیبی زیبا و بی‌نظیر را از دو سنت مختلف بر تن زنان ایرانی خلق کنند.

ترکیب این دو سنت دیرین و فوق‌العاده، در نهایت منجر شده تا یک اثر هنری زیبا و بی‌نظیر خلق شود. فرم جالب سارافون که از گذشته‌های دور مورد توجه خانم‌ها بود، در کنار بته جقه‌های ایرانی، فرمی زیبا و جذاب را به عنوان پوشش خلق کرد که تا امروز هم خانم‌ها را ترغیب می‌کند تا دست کم یک دست از آن را به عنوان مدل کت سارافون سنتی داشته باشند. از سوی دیگر، انواع مختلف مدل کت سارافون گلدار هم در این نوع لباس‌های زنانه به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد که با طرح‌های ریز و گلدار خود قلب هر بیننده‌ای را تسخیر می‌کند.

در این مطلب به تشریح انواع مختلف مدل کت و سارافون گیپور مجلسی پرداختیم و از تاریخچه سارافون گفتیم. این پوشاک زیبا و پرطرفدار، برای دختربچه‌ها، نوجوانان و خانم‌ها در هر مراسم و میهمانی قابل استفاده هستند و به شاید به همین دلیل است که تا این حد توجه آن‌ها را جلب می‌کنند. سارافون‌ها همچنین به عنوان کادو هم یک گزینۀ مناسب هستند. شما درمورد این نوع از پوشاک زنانه چه فکر می‌کنید؟ مانتوها را ترجیح می‌دهید یا سارافون‎‌‌ها را؟

در پایان

مجموعه مارسین با فعالیت در حوزه مد و استایل،زمینه های مختلف هنری و همچنین خرید صنایع دستی سعی دارد با دان اطلاهات مفید به مخاطبان خود انتخاب را برای انان راحت تر کند.


مارسین-سازه هایی از جنس هنر و تجربه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *