مجله استایل, مجله مارسین

نحوه اتو کردن لباس در خانه

نحوه صحیح اتو کردن لباس ها

همه ما لباس هایی داریم که نیاز به اتو کردن دارند و برای ما مهم است که از آنها به بهترین شکل ممکن نگهداری کنیم. هنگام اتوکشی ممکن است چندین مورد اشتباه رخ دهد.

از دمای نامناسب اتو گرفته تا تکنیک های ضعیف و اشتباه و گاهی ممکن است که ندانید چگونه و به چه شکل به لباس های خود آسیب می زنید. خوشبختانه ما نکات تخصصی را برای آموزش صحیح اتو کردن لباس ها در اختیار شما قرار داده ایم، با مارسین همراه باشید.

اتو کردن در خانه یا در خشکشویی؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که اتو کردن را باید حتما به اتوشویی ها یا خشکشویی ها بسپارند در صورتی که در خیلی از موارد ممکن است نیازی به این کار نباشد .

کافیست میز اتو را آماده کنید و به این ترتیب، فضای زیادی برای مرتب کردن لباس‌های از قبل اتو شده و قرار دادن لباس‌های تازه خواهید داشت.

میز اتو خود را صاف کنید

قبل از شروع اتو کردن، باید مطمئن شوید که میز شما صاف و یکدست است. باید پوششی تمیز و کاملا صاف داشته باشد زیرا حتی یک ضربه کوچک در تخته شما می تواند باعث ایجاد چین و چروک شود.

میز اتو و نحوه اتو کردن لباس

صفحه پایه اتو را بررسی کنید

قبل از استفاده از اتو، حتما پایه آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ لکه ای بر اون آن وجود نداشته باشد. توصیه می شود  برای بررسی و آزمایش این کار از یک پارچه استفاده کنید. اگر صفحه اتو کثیف باشد، اثر آن به سرعت نمایان می شوند .

می توانید صفحه پایه را با استفاده از موادی که معمولا در همه خانه ها یافت می شوند، تمیز کنید. با مخلوط کردن جوش شیرین و آب یک خمیر درست کنید و با استفاده از یک پارچه تمیز و مرطوب آن را بر روی صفحه بکشید.

صفحه پایه اتو تمیز باشد اتو کردن لباس

از دمای مناسب برای هر لباس استفاده کنید

شما نمی توانید از یک تنظیم دما برای همه انواع پارچه استفاده کنید. شاید برخی لباس های ابریشمی را دیده باشید که توسط اتوهای بسیار داغ سوخته اند. برای جلوگیری از این امر، باید به یاد داشته باشید که لباس های خود را بر اساس دمای مورد نیاز تنظیم کنید.

پارچه‌های ظریف و مصنوعی که شامل توری، ابریشم، نایلون و پلی‌استر می‌شود، باید در دمای بسیار پایین تنظیم و اتو شوند اما مثلا از طرف دیگر، پنبه می تواند دمای بالا را تحمل کند و میتوان برای این نوع لباس ها از تنظمیم دمای خودکار استفاده کرد .

نحوه اتو کردن لباس و تنظیم دما

از فویل برای سرعت بخشیدن به فرآیند استفاده کنید

اگر می خواهید زمان اتو کردن خود را کاهش دهید و کارایی بیشتری داشته باشید، می توانید فویل آلومینیومی را زیر روکش میز اتو قرار دهید.

 این کار حرارتی را که روی سطح قرار می گیرد منعکس می کند و همچنین هر دو طرف لباستان را به طور همزمان اتو میشود!

با چین های سرسخت مقابله کنید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که لباسی را اتو کرده اید و متوجه شده اید که با برگرداندن لباس همچنان چروک می شود! اما  نگران نباشید ؛ راه حل های آسانی برای این مشکل وجود دارد.

یک حوله تمیز بگیرید و آن را داخل پیراهن خود فشار دهید. این به عنوان یک قالب عمل می کند و شکل پیراهن را حفظ می کند تا بتوانید آن را بدون چروک شدن اتو کنید.

همچنین می توانید از اسپری ضد چروک برای لباس استفاده کنید. یک نشاسته ساده مخلوط با آب می تواند به رفع چین و چروک های عمیق کمک کند.

جیب های لباس را بیرون بیاورید

این یک ترفند بسیار ساده است اما اغلب فراموش می شود. برای جلوگیری از ایجاد طرح کلی جیب ، قبل از اتو کردن جیب ها را به سمت بیرون بیاورید .

سرآستین ، یقه و سجاف

برای آن که  یقه ، سرآستین و سجاف لباستان ظاهر خود را حفظ کند،  این نواحی را از داخل اتو کنید.

همچنین برای حفظ و ایستایی یقه، کمی نشاسته بمالید و با یک پارچه روی آن را فشار دهید. حرارت و فشار متوسط ​​را اعمال کنید و قبل از آویزان کردن، با بستن دکمه بالای پیراهن، شکل آن را حفظ کنید.

نحوه اتو کردن یقه لباس
نحوه اتو کردن سر آستین لباس

درز میانی

راز به دست آوردن خط تا پایین شلوار، فشار دادن آن به پهلو است. ساق شلوار را صاف بر روی میز اتو قرار دهید و با فشار کم روی درزها را اتو کنید.

لباس ها را خشک کنید

آویزان کردن لباس‌های خیس برای خشک کردن، به نیروی جاذبه این امکان را می‌دهد تا این چین‌ها را به سمت پایین بکشد. اگر از خشک کن استفاده می کنید، تنظیماتی را به کار بگیرید که لباس ها کمی مرطوب شود و بلافاصله قبل از اینکه کاملا خشک شون ، آنها اتو کنید.

این کار به صرفه جویی در هزینه و زمان شما با استفاده از اسپری ضد چروک برای لباس و اتو کمک می کند.

مجموعه مارسین با فعالیت در زمینه انواع مسائل هنری مانند مد و استایل، فروش صنایع دستی سعی دارد با دادن اطلاعات مناسب به مشتریانش انتخاب و تصمیم گیری را برای آنها راحت تر کند.

مارسین

با مارسین و  مد و لباس همراه باشید و از محصولات ما نیز دیدن فرمایید.

مارسین-سازه هایی از جنس هنر و تجربه

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *