مجله استایل, مجله مارسین

طرز شستن لباس های تیره برای کاهش رنگ پریدگی

شستن لباس های تیره مانند مشکی-min

همه ما از مزایای لباس های مشکی یا تیره می دانیم. رنگ های تیره مانند مشکی ما را لاغرتر نشان می دهند و شیک هستند. اما لباس‌های تیره که کم‌رنگ شده‌اند بسیار غم‌انگیز هستند. با مارسین همراه باشید تا با این هفت نکته آسان، ‌ یاد بگیرید که چگونه لباس‌های تیره را بشویید تا رنگ خود را طولانی‌تر نگه دارند و ماندگاری بیشتری داشته باشند.

آیا واقعاً نیاز به شستشو دارد؟

هر بار که لباس هایتان را در ماشین لباسشویی می اندازید یا آنها را بدون توجه به رنگ آن خشک می کنید، مقداری آسیب به الیاف پارچه وارد می شود. مهم نیست که شما با چه دقتی لباس ها را شسته و یا خشک میکنید، در هر صورت اندکی ساییدگی رخ می دهد.

این ساییدگی بر رنگ و یکپارچگی پارچه تأثیر می گذارد. بنابراین، قبل از اینکه لباس را بشویید ، ابتدا از خود بپرسید که آیا این لباس واقعاً نیاز به شستن دارد یا خیر؟ شاید آنها بتوانند به کمد یا کشو برگردانده شده و دوباره پوشیده شوند.

نگاهی به دستورالعمل ها در مورد هر چند وقت یکبار تمیز کردن لباس های مردانه و زنانه بیندازید. می‌توانید از رنگ لباس‌های تیره‌تان محافظت کنید، به‌علاوه با شستن لباس‌های کمتر، در زمان و هزینه‌تان صرفه‌جویی کنید.

یاد بگیرید چگونه لباس ها را مرتب کنید

اولین نکته در هنگام دسته بندی لباس ها این است که مشخص شود لباس باید  شسته شود یا خشک شو . اگر نمی دانید چه کاری باید انجام دهید، برچسب مراقبت از لباس را بخوانید. بعد از اینکه فقط لباس های خشک شویی را مرتب کردید، لباس های قابل شستشو را مرتب کنید. هرگز لباس های رنگ روشن را با وسایل تیره نشویید تا از انتقال رنگ جلوگیری شود.

 همچنین مهم است که از ترکیب پارچه های تیره با لباس های پرزدار خودداری کنید. پرزهای این پارچه‌ها اغلب به اقلام تیره می‌چسبند و باعث می‌شوند که آنها پرزدار و رنگ پریده به نظر برسند.

از دمای مناسب آب استفاده کنید

هنگام شستن لباس های تیره همیشه از خنک ترین دمای آب ممکن استفاده کنید. آب گرم همیشه رنگ ها را محو می کند و در مقایسه با آب سرد، باعث از بین رفتن بیشتر رنگ می شود.

مطمئن شوید که ماشین لباسشویی شما همیشه برای استفاده از چرخه شستشو با آب سرد تنظیم شده است. چون هرگز نیازی به استفاده از آب گرم برای شستن لباس نیست.

شوینده مناسب برای رنگ های تیره را انتخاب کنید

اگر شوینده‌ای که برای رنگ‌های تیره فرموله شده است نداری ، برای تمیز کردن لباس‌هایتان از حداقل مواد شوینده معمولی خود استفاده کنید. یک تا دو قاشق چایخوری تمام چیزی است که برای یکبار با اندازه معمولی نیاز دارید. 

مقادیر بیش از حد مواد شوینده می تواند باعث از بین رفتن رنگ شود و اثراتی در پارچه ها باقی بگذارد که آنها را کدر نشان دهد. استفاده از مواد شوینده مایع به جای پودر شوینده از چسبیدن ذرات حل نشده به لباس های تیره جلوگیری می کند .

اگر از دستگاه پخش خودکار مواد شوینده ماشین لباسشویی استفاده نمی کنید، ابتدا مواد شوینده را به ماشین لباسشویی اضافه کنید. افزودن مواد شوینده پس از قرار گرفتن لباس در دستگاه ممکن است باعث ایجاد مشکل در لکه بینی یا باقیمانده آن شود.

اگر باید لکه‌ای را از قبل پاک کنید، ابتدا محلول پاک‌کننده را در یک نقطه نامشخص مانند درز داخلی تست کنید تا مطمئن شوید که باعث رنگ پریدگی لباستان نمی‌شود.

همچنین میتوانید مقاله مربوط به تکنیک های پاک کردن لکه عطر و ادکلن از روی لباس را در اینجا مطالعه کنید .

از بهترین چرخه شستشو استفاده کنید

اگر لباس تیره شما به شدت با خاک آغشته نشده اند، یک چرخه فشار ملایم برای رنگ های تیره انتخاب کنید. چرخه‌ها با فشار کمتر، شستشوی کوتاه‌تری دارند و کمتر به الیاف لباس آسیب رسانده و باعث شکستگی و کدر شدن کمتر میشوند. همچنین، برای جلوگیری از شکستن الیاف، چرخش نهایی کندتر را انتخاب کنید.

چرخه ملایم تر به معنای شکستن الیاف کمتر است که باعث جلوگیری از کهنه شدن لباس ها میشود. شستن با دست همیشه گزینه خوبی برای لبای های  تیره ظریف است.

ماشین لباسشویی را به درستی بارگیری کنید

همیشه قبل از شستن لباس های تیره رنگ، آنها را از داخل برگردانید و پشت و رو کنید. این کار از آسیب دیدن الیاف و جذب پرز جلوگیری می کند. مطمئن شوید که ماشین لباسشویی را به درستی بارگیری کنید و هرگز ظرفیت ماشین خود را اضافه نکنید.

از آفتاب دوری کنید

خشک کردن لباس‌های تیره در زیر نور مستقیم خورشید می‌تواند رنگ آنها را پرانده و محو کند. شما میتوانید به سادگی از یک بند رخت که دور از نور مستقیم خورشید قرار گرفته استفاده کنید. 

همچنین میتوانید مقاله مربوط به طرز شستن لباس های سفید و مراقبت از آن ها را نیز در مارسین مطالعه کنید.

مجموعه مارسین با فعالیت در زمینه انواع مسائل هنری مانند مد و استایل،فروش صنایع دستی سعی دارد با دادن اطلاعات مناسب به مشتریانش انتخاب و تصمیم گیری را برای آنها راحت تر کند.

مارسین-سازه هایی از جنس هنر و تجربه

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *