مجله استایل, مجله مارسین

پارچه های مناسب فصل تابستان

پارچه مناسب هر فصل

پارچه های مناسب هر فصل

فصل‌های زمستان و تابستان که می‌آید اولین چیزی که به ذهن می رسد واقعا این است که چه جنس لباسی برای پوشیدن در این فصول مناسب است و در واقع بدن با آن‌ها احساس راحتی بیشتری دارد؟ بسیاری از افراد در تابستان و زمستان با استفاده از جنس‌های متفاوت از لباس سعی دارند تا در این فصول بسته به آب و هوای پیش رو جوی راحت برای بدن خود ایجاد کنند، اما بسیاری از پارچه‌ هایی که ما برای لباس انتخاب می‌کنیم شاید در نگاه اول مناسب برای ما باشند اما هر یک دارای معایبی هستند که همواره در فصول مختلف با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم.

مثلا پارچه‌هایی از جنس ویسکوز بسیار نرم و لطیف و نازک هستند، و اکثر افراد تصور می‌کنند این پارچه‌ها بسیار مناسب برای تابستان هستند، در صورتی که پارچه‌های ویسکوز به دلیل آنکه عرق را درخود نگه می‌دارند اصلا مناسب برای تابستان نخواهند بود.

پارچه های متناسب با فصل تابستان

برای خرید پارچه های تابستانی سعی کنید از رنگ‌های روشن و شاد انتخاب کنید. رنگ‌های روشن در فصول گرم سال به دلیل جذب نکردن گرما گزینه های مناسب‌تری هستند.درمورد جنس پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید هم باید یادآور شویم که پارچه‌های نخی که درصد پلی استر کمتری دارند و یا پلی‌استر ندارند گزینه‌ی بسیار مناسبی هستند.

لینن

پارچه لینن از الیاف درخت کتان تولید می شود و برای مانتو، شومیز و شلوار تابستانی و خنک بسیار مناسب است. به علت سبک و راحت بودن این جنس از پارچه، استفاده از آن در سال های اخیر ترند شده است.پارچه های لنین و نخی بیشتر برای شومیز های اسپرت استفاده می شود. در خرید اینترنتی شومیز زنانه مجلسی به جنس پارچه آن دقت کنید.جنس پارچه در شیک بودن شومیز بسیار مهم است.

پارچه نخی

استفاده از پارچه های نخی برای فصل تابستان اولین گزینه انتخابی مادر و مادر بزرگ های ماست. البته در سال های اخیر هم پارچه های نخی گلدار و طرح های شلوغ برای شومیز و مانتو مورد استقبال قرار گرفته است.

لباس‌های نخی را کجا بپوشیم؟

می‌توان گفت پارچه‌های نخی برای هر آب‌وهوایی مناسب هستند. آن‌ها را هم در هوای گرم و خشک و هم در هوای مرطوب می‌توان پوشید. اما لباس‌های نخی قطعا بهترین انتخاب برای ورزش کردن نیستند چون رطوبت را در خود نگه می‌دارند و باعث سرماخوردگی می‌شوند.

علاوه بر این، لباس‌های نخی اگرچه بهترین انتخاب تابستانی به شمار می‌روند اما برای استایل مجلسی شاید خیلی کارایی نداشته باشند، چون هم زود چروک می‌شوند و هم فرم روزمره‌تری دارند. مگر اینکه الیاف نخی در لباس مورد نظر شما با برخی از انواع الیاف مصنوعی ترکیب شده باشد.

شانتون

 پارچه شانتون به دلیل دارا بودن تار و پود درشت، منافذ زیادی دارد که باعث خنکی شما می شود. این پارچه برای دوخت مانتو بسیار مناسب است، دیر چروک می شود و به خوبی اتو می شود.

پارچه پنبه‌ای

 پارچه پنبه ای از الیاف گیاه پنبه به دست می آید و به علت طبیعی بودن اصلا باعث عرق کردن نمی شود. امروزه توجه ویژه ای به پارچه های پنبه ای به خصوص برای لباس کودکان می شود.

لی کاغذی

اگر عاشق لباس های جین هستید این پارچه مخصوص شماست. لی کاغذی با ظاهری شبیه جین اما خنک و راحت سال هاست که از مد نرفته و احتمالا هرگز هم فراموش نمی شود. پارچه لی کاغذی برای استایل اسپرت بسیار مناسب است.

پارچه کتان

 پارچه کتان یکی از بهترین انتخاب ها برای فصل تابستان است که علاوه بر قیمت ارزان آن، سبک و نرم است و به بدن اجازه تنفس می دهد. تنها ایرادی که این پارچه دارد از آنجایی که عرق بدن را جذب می کند، در صورت تعریق زیاد، لکه هایی بر روی پارچه ایجاد می شود. از این پارچه می توانید در استایل نیمه رسمی و کژوال استفاده کنید.

مزایای لباس‌های کتان

به دلیل تراکم بالای پارچه‌ی کتان، این پارچه معمولا دوام بالاتری دارد. پارچه‌ی کتان بسیار کاربردی است و در هر موقعیتی یک انتخاب خوب برای لباس تابستانی به شمار می‌رود.  علاوه بر این، پارچه‌های کتان بسیار سبک هستند.مزیت دیگر کتان نسبت به نخ این است که کمتر چروک و آسان‌تر صاف می‌شود! پس اگر از اتو کشیدن متنفرید، کتان انتخاب اول است.

 

در پایان

مجموعه مارسین با فعالیت در زمینه انواع مسائل هنری مانند مد و استایل،فروش صنایع دستی سعی دارد با دادن اطلاعات مناسب به مشتریانش انتخاب و تصمیم گیری را برای آنها راحت تر کند.

مارسین – فروشگاه صنایع دستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *