مجله استایل, مجله مارسین

چگونه لکه های قهوه را از روی لباس پاک کنیم؟

پاک کردن لکه قهوه از روی لباس

اگر شما هم قبلا با لکه قهوه برخورد کرده باشید، می دانید که پاک کردن آن رنگ قهوه ای از روی لباس چقدر می تواند دشوار باشد. برای از بین بردن لکه های قدیمی قهوه (و همچنین بسیاری از لکه های غذا)، باید لباس مورد نظر را خیس کنید.

 با این حال اگر لکه تازه است، یک جریان آب سرد ممکن است فوراً آن را از بین ببرد. همچنین می‌توانید از چیز هایی که معمولا در اکثر خانه ها یافت میشوند مانند جوش شیرین ، نمک ، صابون و حتی پودر بچه یا خمیر دندان برای رفع یا مدیریت مشکل استفاده کنید تا زمانی که شرایط برای شما م فراهم شود تا بتوانید آن را بشویید .

لکه قهوه روی لباس

از بین بردن لکه قهوه یک فرآیند آزمون و خطا است. با ساده ترین راه حل (شستشو با آب سرد) شروع کنید و اگر جواب نداد، به روش بعدی بروید. عمل سریع می تواند تفاوت بزرگی در نحوه پاک شدن لکه ایجاد کند.

قهوه مرطوب خیلی راحت تر از لکه های قهوه خشک شده از بین میرود. اما اگر در جایی مثل محل کار یا رستوران هستید و نمی توانید پیراهن خود را در بیاورید و بلافاصله زیر شیر آب بشویید ، می توانید با استفاده از نمک برای خیس کردن قهوه یا پاک کردن لکه با دستمال، مقداری از آسیب را کنترل کنید.

با مارسین همراه باشید تا در ادامه به بررسی راهکار هایی برای از بین بردن لکه قهوه از روی لباس بپردازیم.

شستشو با آب سرد

اگر لکه مورد مورد نظر شما تازه است،  شیر آب سرد را باز کنید و  از پشت پارچه آب بریزید تا قهوه به داخل پارچه نفوذ نکند.

این کار را به مدت 10 تا 15 دقیقه یا تا زمانی که آبی که در حال خارج شدن است کاملاً شفاف شود، ادامه دهید.  اگر لکه به طور کامل پاک نشده است یا لکه شما قدیمی است، به مرحله بعدی بروید و از آن روش استفاده کنید.

شستشوی لباس با آب سرد برای از بین بردن لکه قهوه

مواد شوینده مایع را اعمال کنید

مایع لباسشویی یا صابون و کمی آب سرد را روی لکه قهوه بمالید. بگذارید لکه های تازه به مدت 3 تا 5 دقیقه باقی بمانند. البته میتوانید مدت بیشتری صبر کنید اما اجازه ندهید کامل خشک شود.

برای لکه های قهوه قدیمی، باید لباس را بعد از مالش در مایع شوینده در آب خیس کنید. هر پنج دقیقه، پارچه لکه‌دار را به آرامی با انگشت شست خود بمالید تا لکه از بین برود.

پس از 30 دقیقه خیساندن در آب سرد، ناحیه لکه دار را بررسی کنید. اگر لکه باقی ماند، سعی کنید قبل از شستشوی کامل، آن را پنج تا 15 دقیقه در آب گرم خیس کنید.

مواد شوینده مایع برای از بین بردن لکه عطر از روی لباس

پودر شوینده را امتحان کنید

اگر هنوز لکه وجود دارد، مقداری پودر لباسشویی را با مقدار مساوی سرکه سفید و آب مخلوط کرده و به صورت خمیر درآورید.

آن را روی لباس تست کنید تا مطمئن شوید که پارچه تغییر رنگ نمی دهد . از یک مسواک قدیمی برای پاک کردن لکه استفاده کنید و سپس پارچه را کامل بشویید.

سورفکتانت های پودری ممکن است در برخی موارد بهتر از مواد شوینده مایع بتوانند لکه های قهوه را پاک کنند.

استفاده از پودر شوینده برای از بین بردن لکه عطر

پیش درمان و شستشو

اسپری یا ژل پاک کننده لکه را روی لکه قهوه بمالید. شما همچنین می توانید از یک ماده شوینده سفید کننده به عنوان پاک کننده لکه خود استفاده کنید که در این مرحله ممکن است بهترین باشد. بگذارید پنج دقیقه بماند و سپس لباس را همانطور که می خواهید بشویید.

از فواید استفاده از ژل میتوان به این نکته اشاره کرد که ژل، هر دو طرف لکه را می پوشاند و به الیاف لباس نفوذ می کند.

اسپری یا ژل پاک کننده لکه قهوه از روی لباس

برای لباس سفید خالص

برای لباس های سفید خالص، ممکن است زمان آن رسیده باشد که ¼ فنجان سفید کننده کلر و یک گالن آب را مخلوط کنید، پنج دقیقه خیس کنید،  بشویید و سپس بشویید.

پاک کردن لکه قهوه از روی لباس سفید

بررسی و خشک کنید

بررسی کنید که لکه قهوه کاملا پاک شده باشد. اگر لکه ای باقی ماند، مراحل درمان را قبل از خشک کردن تکرار کنید. لباس را با هوا خشک کنید. (اقلام را با ماشین خشک نکنید، زیرا گرما باعث ایجاد لکه می شود.)

با نگه داشتن لباس خشک شده روی یک چراغ، آن را دوباره برای هر اثری از لکه بررسی کنید تا مطمئن شوید که هرگونه تغییر رنگ کاملاً از بین رفته است. اگر همچنان تغییر رنگ وجود داشت ، مرحله پودر شوینده را تکرار کنید ، بشویید و دوباره در هوا خشک کنید.

امیدواریم از این مقاله هم نهایت استفاده را ببرید. همچنین میتوانید مقاله مربوط به نحوه پاک کردن لکه عطر از روی لباس را در مارسین مطالعه کنید.

در مارسین علاوه بر خرید صنایع دستی اصفهان می توانید انواع مسایل هنر اعم از مد و  استایل و مسایل مربوط به آن را دنبال کنید.

مارسین-فروشگاه صنایع دستی

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *