مجله استایل, مجله مارسین

گران ترین جواهرات جهان که تا به حال ساخته شده است

گران ترین جواهرات جهان که تا به حال ساخته شده است

گران قیمت ترین جواهراتی که شما  تا به حال دیده اید کدام است؟

سنگهای قیمتی  خاصی وجود دارند که به علت زیبایی مسحورکننده  و کمیاب بودن آنها با مبالغ فوق العاده ای به فروش رسیده اند. این جواهرات با وجود اندازه کوچک و وزن کمی که دارند، از ارزشمندترین اشیاء روی کره زمین به حساب می آیند. به دست آوردن قطعات کمیاب بسیار دشوار است و در واقع ارزش برخی از سنگ ها عملاً غیرقابل اندازه گیری است.

درطول تاریخ افراد مختلف جذب زیبایی و درخشندگی انواع زیورآلات شده و از آنها استفاده میکردند. خاندان سلطنتی و افراد ثروتمند همواره به علت طبقه مالی بالایی که داشتند از کمیاب ترین و گران قیمت ترین جواهرات برای زیبایی و شکوه خود استفاده میکردند.

در این مقاله قصد داریم به برخی از گرانترین جواهرات جهان که تا به حال ساخته شده اند بپردازیم پس با مارسین همراه باشد.

15- گردنبند الماس بریولت – 11 میلیون دلار

در ماه مه 2013، در هنگ کنگ، کریستیز (یک بنگاه تجارت آثار هنری) بزرگترین الماس بریولت را به حراج گذاشت. برجسته ترین گردنبند آویز با الماس عظیم 75.36 قیراطی است که این قطعه شامل الماس صورتی مایل به بنفش برش مارکیزی نیز میاشد که در بالای بریولت نصب شده است.

 این دو الماس با یک گردنبند الماس بریولت که روی آن طلای سفید نصب شده است به هم متصل شده اند. این گردنبند الماس بریولت منحصر به فرد در نهایت بیش از 11 میلیون دلار فروخته شد.

گردنبند المای بریوت - از گرانترین جواهرات دنیا

14- تاج زمرد شاهزاده کاترینا و الماس تیارا – 12.3 میلیون دلار

این تاج بی نظیر زمرد و الماس در حدود سال 1900 برای شاهزاده کاتارینا هنکل فون دونرزمارک سفارش داده شد. این قطعه که شامل 11 قطعه نادر زمرد کلمبیایی با وزن بیش از 500 قیراط است تنها در حضور اعضای خانواده سلطنتی پوشیده شده است.

در ماه مه 2011 توسط ساتبیز ( از بزرگترین خانه های حراجی‌ آثار هنری )  در ژنو به حراج گذاشته شد و بیش از 2 میلیون دلار بیشتر از پیش بینی قبلی فروخته شد.

مطلب پیشنهادی: تشخیص طلای اصل از بدل با 13 روش💍چگونه بفهمیم طلا تقلبی نیست؟

تاج زمرد شاهزاده کاترینا و الماس تیارا- از گرانترین جواهرات دنیا

13-حلقه الماس آبی بولگاری – 15.7 میلیون دلار

حلقه الماس آبی بولگاری یکی دیگر از جواهرات چشم نواز بود که در حراج چند سال پیش رکوردها را شکست. این حلقه در دهه 1970 ایجاد شد و در ابتدا هدیه ای از یک کلکسیونر ثروتمند به همسرش پس از تولد اولین پسر آنها بود.این حلقه متشکل از الماس مثلثی بی رنگ 9.87 قیراط و الماس آبی مثلثی 10.95 قیراطی است.

حلقه الماس آبی بولگاری از گرانترین جواهرات دنیا

12- قلب اقیانوس – 17 میلیون دلار

گردنبند قلب اقیانوس که یک نمونه عالی از زندگی تقلیدی از هنر است ، در ابتدا جواهری تخیلی بود که توسط شخصیت کیت وینسلت در فیلم تایتانیک استفاده شد.

این فیلم موفقیت بزرگی داشت، بنابراین شرکتی که اساساً یک فیلم سینمایی بود، جواهرساز ساکن لندن Asprey & Garrard ، مامور شد تا با همان طرح، گردنبندی واقعی بسازد که یک مجموعه پلاتینی، 171 قیراط (34.2 گرم) یاقوت کبود سیلان به شکل قلب بود که با 103 الماس احاطه شده بود و به قیمت 17 میلیون دلار به خریدار ناشناس فروخته شد.

قلب اقیانوس از گرانترین جواهرات دنیا

11-الماس صورتی – 17.77 میلیون دلار

اواخر سال گذشته، در هنگ کنگ، ساتیبز این الماس صورتی خیره کننده 8.41 قیراطی فانتزی بنفش-صورتی را به قیمت 17.77 میلیون دلار فروخت. این گوهر از یک الماس بزرگ 18 عیار و حلقه پلاتین تشکیل شده و بر روی آن الماس هایی با برش دایره ای نصب شده است.

الماس نوع IIa (که از نظر شیمیایی خالص ترین سنگهای قیمتی این طبیعت است) علاوه بر رنگ ظاهری زیبا، دارای ویژگی های بسیار کمیابی است، مانند اندازه، رنگ زیبا و اشباع رنگ غنی.

الماس صورتی از گرانترین جواهرات دنیا

10- الماس پرفکت پینک – 23.2 میلیون دلار

الماس صورتی به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده است، زیرا بسیاری از این سنگ های قیمتی در چند سال گذشته به مبلغ هشت رقم فروخته شده اند. پرفکت پینک (Perfect Pink ) در نوامبر 2010 بیش از 23 میلیون دلار فروخته شد.

به گفته کریستیز، الماس 14.23 قیراط بسیار نادر است ، زیرا در 250 سال سابقه تنها 20 سنگ صورتی از این قبیل را با 10 قیراط فروخته است.

الماس پرفکت پینک از گرانترین جواهرات دنیا

9- وینستون بلو – 23.8 میلیون دلار

وینستون بلو یک حلقه فوق العاده ارزشمند است که دارای بزرگترین الماس آبی بی عیب و نقص در جهان است  که در مه 2014 توسط کریستیز به حراج گذاشته شد.

قطعه فوق العاده زیبا 13.22 قیراطی توسط هری وینستون خریداری شد و به افتخار بنیانگذار افسانه ای این شرکت توسط مدیرعامل آن ، نایلا هایک ، نامگذاری شد. قیمت این معامله 23.8 دلار سنگین بود که بسیار فراتر از انتظارات بود.

وینستون بلو از گرانترین جواهرات دنیا

8- الماس ویتلزباخ-گراف – 24.3 میلیون دلار

الماس آبی ویتلزباخ یکی از معتبرترین سنگ های قیمتی در جهان است. با سابقه ای که به قرن هفدهم برمی گردد، بخشی از جواهرات تاج باواریایی بود که قبل از دهه ها در طول قرن بیستم ناپدید شد. سرانجام دوباره ظاهر شد و در حراجی توسط لورنس گراف به قیمت بیش از 24 میلیون دلار خریداری شد.

جواهرساز افسانه ای سپس اقدام به بازتولید سنگ کرد و آن را از 35.52 قیراط به کمی بیش از 31 قیراط کاهش داد و در نتیجه وضوح، درخشندگی و درجه آن را بهبود بخشید. این حرکت بسیار بحث برانگیز است و با نقاشی روی شاهکاری از رامبراند یا داوینچی مقایسه می شود تا زیباتر شود.

الماس ویتلزباخ-گراف از گرانترین جواهرات دنیا

7- گردنبند هاتن-امدیوانی جیدایت اثر کارتیه – 27 میلیون دلار

گردنبند هاتن امدیوانی از مجموعه کارتیه یک قطعه باشکوه است که ارزش خیره کننده آن 27.44 میلیون دلار است. این قطعه شامل 27 مهره  بزرگ با رنگ پر زرق و برق میباشد که  قطر آنها از 15.4 میلی متر تا 19.2 میلی متر است  و زمانی متعلق به باربارا هاتون ، دختر معروف سرمایه دار خرده فروشی فرانک وولورث بود.

این گردنبند زیبا که توسط کارتیه با قلاب یاقوتی و الماس زیبا نصب شده بود، هدیه ای برای اولین ازدواج او، در سال 1933، به شاهزاده الکسیس مدیوانی بود.

گردنبند هاتن از گرانترین جواهرات دنیا

6- نارنجی – 36 میلیون دلار

هنگامی که در نوامبر 2013 توسط کریستیز در ژنو به حراج گذاشته شد، این سنگ باورنکردنی ، که به آن نارنجی می گویند، بزرگترین الماس پرتقال شیک و فانتزی بود که به این روش فروخته شد.

 به طور شگفت انگیزی، این یک رکورد شکنی نیز داشت که به 35.5 میلیون دلار رسید و ارزش تخمینی 21 میلیون دلار آن را از آب بیرون کشید.

این گوهر چشم نواز تقریباً 2.4 میلیون دلار برای هر قیراط، رکورد قیمت جهانی برای هر قیراط را برای هر الماس رنگی که در حراج فروخته شد ، تعیین کرد.

الماس نارنجی از گرانترین جواهرات دنیا

5- الماس گراف صورتی برش زمرد – 46  میلیون دلار

این سنگ برش زمرد 24.78 قیراطی که توسط موسسه گوهرشناسی آمریکا به عنوان صورتی فانتزی درجه بندی شده است، توسط شخص دیگری به نام لورنس گراف در حراج خریداری شده است، کسی که آن را “شگفت انگیزترین الماسی که در حرفه ام دیده ام” توصیف کرده است.

چیزی که این الماس را بسیار شگفت انگیز می کند ترکیب رنگ و خلوص با ظرافت برش زمرد است که معمولاً مخصوص الماس سفید است. ویژگی های کمیابی که جذابیت سنگ را بسیار بالا برد.

مقاله پیشنهادی:  نگهداری و مراقبت از طلا و جواهرات

الماس گراف صورتی برش زمرد از گرانترین جواهرات دنیا

4- گردنبند لینکامپربل – 55 میلیون دلار

گردنبند الماس غیرقابل مقایسه لینکامپربل توسط شرکت جواهرات مشهور بین المللی موواد رونمایی شد و هنوز افتخار ارزشمندترین قطعه در نوع خود را در جهان دارد.

این گوهر شگفت انگیز سه دهه پیش توسط دختری جوان در کنگو به طور تصادفی در توده ای از کیمبرلیت (محصول جانبی استخراج الماس) کشف شد. قطعه مرکزی آن بزرگترین الماس بی عیب و نقص داخلی جهان است با 407.48 قیراط عظیم است که شامل حدود 102 سنگ کوچکتر نیز میباشد.

گردنبند لینکامپربل از گرانترین جواهرات دنیا

3- ستاره صورتی – 72 میلیون دلار

به ندرت یک سنگ جواهر با کیفیت و ارزش برای خرید در دسترس است، بنابراین هنگامی که ساتیبز  این الماس چشمگیر 59.60 قیراطی به نام ستاره صورتی را در اواخر سال 2013 به حراج گذاشت ، می دانید که خریداران با جیب های بسیار عمیق برای خرید آن صف می کشند.

در حقیقت ، علاقه برای الماس بسیار زیاد بود ، پیشنهاد نهایی برای فروش بسیار بیشتر از 61 میلیون دلار تخمین زده شده بود و در واقع به بیش از 83 میلیون دلار رسید.

متأسفانه ، خریدار نتوانست هزینه رکوردشکنی را به موقع ارائه دهد ، بنابراین ساتبیز این سنگ را حفظ کرده و آن را 72 میلیون دلار ارزش گذاری کرده است.

مطلب پیشنهادی: سنگ های قیمتی و انواع آنها💎+ عکس، نام و مشخصات 

ستاره صورتی از گرانترین جواهرات دنیا

2- سنجاق طاووس – گراف – 100 میلیون دلار

در دنیای الماس، هیچکس بزرگتر از گراف وجود ندارد . بنابراین شرکت لندنی برای برجسته کردن جایگاه خود این سنجاق گران قیمت  طاووس را ایجاد کرده است که ارزش آن بیشتر از یک هواپیمای شخصی است!

این قطعه دارای بیش از 1000 سنگ جواهر (به طور دقیق 1305)، با وزن 120.81 قیراط می باشد که الماس آبی عمیق در قلب خود به تنهایی مقیاس ها را به بیش از 20 قیراط می رساند.

2-Graff-Peacock-Brooch

1- الماس امید – غیرقابل ارزیابی

الماس امید یکی از بدنام ترین جواهرات تاریخ است، نه تنها به خاطر زیبایی فوق العاده اش ، بلکه به خاطر نفرین شده بودن نیز افسانه ای است.

در طول قرن ها، آن در اختیار امثال لویی چهاردهم و هری وینستون بود. الماس افسون کننده آبی با 45.52 قیراط صدها میلیون ارزش داشته است و نادر بودن ، مشخصات بسیار بالا و ارزش فرهنگی بی شمار ارزش آن را در نهایت غیرقابل ارزیابی می کند.

الماس امید از گرانترین جواهرات دنیا

 

در پایان

مجموعه مارسین با فعالیت در زمینه انواع مسائل هنری مانند مد و استایل،فروش صنایع دستی سعی دارد با دادن اطلاعات مناسب به مشتریانش انتخاب و تصمیم گیری را برای آنها راحت تر کند.

مارسین-فروشگاه صنایع دستی

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *