هدیه سازمانی و تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟ راهنمای جامع

هدایای سازمانی و تبلیغاتی راهی برای ایجاد یک رابطه بهتر و صمیمیتر بین مشتری یا کارمندان با شماست. هدایای تبلیغاتی یا به صورت سازمانی، اداری و شرکتی برای کارمندان و کارکنان یک مجموعه تهیه میشوند، یا به صورت تبلیغاتی برای مشتریان فعلی و بالقوه. در این مقاله از مارسین به بررسی هدیه سازمانی و تبلیغاتی چیست و چه اهمیتی دارد؟ میپردازیم.
فهرست مطالب
هدایای سازمانی چیست و چه اهمیتی دارد؟
بسیاری از سازمانها و ادارات در مناسبت هایی مثل سال نو، تولد، اعیاد مختلف، کسب دستاورد های سازمانی، سالگرد تاسیس شرکت و … برای کارمندان خود هدیه تهیه میکنند. این هدایای سازمانی با توجه به ماهیت کاری هر سازمان، بودجه در دسترس، مناسبت و جایگاه هر کارمند تهیه میشود. هدف از تهیه هدایای سازمانی میتواند تبلیغات سازمان، افزایش رضایت شغلی کارکنان و … باشد. این هدایا معمولا در تعداد بالا و به صورت عمده تهیه شده و نقش مهمی در فروش، آگاهیسازی، جذب رضایت مشتریان قبلی و جلب توجه مشتریان بالقوه دارد.
هدایای تبلیغاتی سازمانی میتوانند فیزیکی (مثل لباس، ماگ، ساعت، تابلو یا ظروف تزئینی) یا غیرفیزیکی (مثل کارت هدیه، بلیت کنسرت و نمایش یا کارت تبریک اینترنتی) باشند. که در این خصوص به صورت کامل در مجله راهنمای خرید هدایای سازمانی و تبلیغاتی صنایع دستی ، توضیح داده شده است و مطالب این مجله می تواند برایتان مفید باشد.
شکلات خوری مس و پرداز کد 121
تابلو میناکاری سه تیکه کد 266
جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله مربوط به راهنمای خرید هدایای سازمانی صنایع دستی را در مجموعه مارسین مطالعه کرده و جهت مشاهده محصولات بیشتر از صفحه خرید هدایای سازمانی و مناسبتی دیدن فرمایید.
مناسب هدایای سازمانی و تبلیغاتی
گلدان مس و خاتم 16 سانتی کد 278
تابلو نگارگری مه و ماهی اثر استاد اسماعیل زاده کد 16125
رومیزی ترمه مربع طرح سپهر کد 337
تابلو بشقاب میناکاری کد 263
مناسب هدایای سازمانی و تبلیغاتی
سفره قلمکار مربع طرح بته جقه کد 302
- 50x50 سانتی متر
- 80x80 سانتی متر
- 100x100 سانتی متر
- 120x120 سانتی متر
- 150x150 سانتی متر
- 2x140 سانتی متر
- بته جقه ریز
- بته جقه درشت
گلدان میناکاری 25 سانتی کد 23
چرا به کارکنان هدیه سازمانی بدهیم؟
هدیه دادن به کارکنان نتایج مثبت زیادی دارد. هدیه دادن باعث ایجاد یک رابطه و احساس نزدیکی دوستانه بین سازمان و کارمندان میشود. دلایل روانشناسانه زیادی برای هدیه دادن وجود دارد:
هدیه دادن باعث تشویق و ایجاد حس اعتماد و احترام میشود. برای سازمانها، ادارات و حتی کسب و کارهای کوچک، ایجاد این حس اعتماد بین کارکنان به اندازه مشتریان مهم است. این کارمندان و مدیران هستند که محصول یا خدمات شما را تولید میکنند. اگر کارکنان به سازمان خود وفادار باشند، برای مدیر ارزش قائل باشند و از محل کار خود احترام دریافت کنند، با علاقه بیشتری سر کار حاضر میشوند. در نتیجه جو سازمان مثبت خواهد بود و تمرکز و دقت بیشتری برای تولید خرج میشود.
کیفیت هدیه سازمانی و اینکه آن هدیه برای هر یک از کارکنان، به طور ویژه، تهیه شده باشد نیز مهم است. هر شخص باید با توجه به سمت شغلی و جایگاهش در شرکت و همینطور علایق و نیازهایش هدیه دریافت کند. برخی افراد ممکن است هدایای نقدی را به هدایای فیزیکی ترجیح دهند. برخی افراد نیز ممکن است هدایای فرهنگی؛ مثل بلیت تئاتر یا اشتراک رایگان باشگاه را به هدیه نقدی ترجیح دهند.
چه چیزی یک هدیه تبلیغاتی را در ذهن مخاطب ماندگار میکند؟
انتخاب یک هدیه تبلیغاتی مناسب کار سختی است. کسی که مسئول تهیه هدایای تبلیغاتی است، باید این موارد را در نظر بگیرد:
تمامی سازمانها و کسب و کارها باید موارد بالا را در خرید و تهیه هدیه در نظر بگیرند. چیزی که میتواند سازمان شما را در میان دیگر ادارات متمایز کند، خاص بودن هدیه شماست؛ هدیهای که در ذهن مخاطب بماند و ارزشمندی آن مشخص باشد. به طوری که کسانی که هدیه را دریافت می کنند، متوجهی میزان توجه شما باشند.
شاید بتوان گفت صنایع دستی از ارزشمندترین هدایای سازمانی و تبلیغاتی به حساب می آیند که هدیهای درخور برای مدیران و کارمندان است. خرید هدایای سازمانی صنایع دستی خاتم کاری و میناکاری، علاوه بر ماندگار بودن، کاربردی و تزئینی هستند و در رنج مختلف قیمت بر اساس بودجه ی مجموعه ی شما به صورت عمده توسط مجموعه ی مارسین عرضه میشوند. شما می توانید با مشاهده صفحه سفارش هدایای تبلیغاتی صنایع دستی، کامل ترین مجموعه ی صنایع دستی اصفهان ببنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.
چه چیزی باعث تاثیرگذاری بیشتر هدیه سازمانی میشود؟
1- استفاده از نام و نشان برند در هدیه سازمانی
حتما میدانید که روی هدایای تبلیغاتی نام شرکت و لوگوی آن چاپ یا حک میشود. اما آیا لوگو باید روی همه جزئیات هدیه چاپ شود؟ بهتر است در استفاده از لوگو زیادهروی نکنیم تا مخاطب از آن خسته نشود، اما نشان سازمان حتما باید روی قسمتهای اصلی هدیه با توجه به اصول گرافیکی چاپ شود.
2- داستان های پشت هدیه سازمانی
اهمیت استفاده از داستانهای کوتاه و بلند در برندسازی و تبلیغات مشخص است. اگر تنها تعدادی از محصولات خود یا هدیههای تکراری را برای کارمندان یا مشتریان خود بفرستید، احساس خوبی در آنها ایجاد نمیکند. بهتر است داستان تولید محصول خود را با مناسبت مورد نظر ترکیب کنید، آن را تزئین کنید و به هدیهدهنده محبوب سال تبدیل شوید.
این داستانها هستند که ما را نجات میدهند. این داستان و احساسی که آن در افراد ایجاد میکند است که در ذهن مخاطب حتی برای سالهای زیاد میماند.
3- کارت تبریک ویژه هر فرد برای هدیه سازمانی
تهیه هدایای متفاوت و مناسب برای هر کارمند یا مشتری به صورت جداگانه کار سخت و هزینهبری است، اما تهیه یک کارت تبریک ویژه هر فرد هزینه زیادی نخواهد داشت. استفاده از نام مشتریان در کارت تبریک و اشاره به یک ویژگی مثبت مختص آن فرد باعث میشود هدیه شما نه در ذهن، که در قلب مخاطبتان جای بگیرد.
4- استفاده از خوراکی برای هدایای تبلیغاتی
برای اینکه در لحظه اول باز شدن هدیه، تاثیر مثبتی به جا بگذارید، میتوانید از یک کلوچه، شکلات یا یک خوراکی کوچک خوشمزه در هدیهتان بهره ببرید. این هدیه نه تنها کمی طنز و صمیمیت به هدیهتان اضافه میکند، بلکه از لحاظ زیستی و غریزی نیز تاثیر مثبتی روی افراد دارد.
5- آیتم های کاربردی برای هدایای سازمانی انتخاب کنید
هدف شما از هدیه تبلیغاتی، جذب مشتری و ایجاد آگاهی است؛ پس بهتر است از وسایلی مثل بطری آب، ساعت، خودکار و… استفاده کنید. این وسایل معمولا در طول روز مورد استفاده قرار میگیرند و در معرض دید افراد زیادی هستند. این باعث میشود تصویر لوگو و نام برند شما در ناخودآگاه مخاطب ذخیره شود و هنگام نیاز و تصمیمگیری برای خرید، به سراغ برند شما بیاید.
6- بسته بندی مناسب هدایای سازمانی
بسته بندی یکی از مهمترین ویژگی های یک هدیه ی تاثیرگذار است چون اولین چیزی که مخاطب هنگام دریافت هدایای سازمانی با آن مواجه می شود، بسته بندی هدیه است. اگر هدیه به صورت شیک بسته بندی شده باشد قطعا تاثیر بیشتری در ذهن مخاطب خواهد داشت. البته قبلا در مجلهی بسته بندی صنایع دستی و اهمیت آن، به این موضوع پرداختهایم و ممکن است مطالب این مجله برایتان مفید باشد.
چه کارهایی تاثیرگذاری هدیه شما را کم میکند؟
حال که نکات تاثیرگذار برای دادن هدایای سازمانی را با هم بررسی کردیم بد نیست بدانید، ممکن است زیادهروی یا اشتباه انجام دادن کارهایی که در بالا ذکر شد، از تاثیرگذاری هدیه شما بکاهد. هنگام تهیه هدیه تبلیغاتی به موارد زیر توجه کنید:
1- استفاده بیش از حد از لوگو در هدیه سازمانی
2- تهیه هدایای سازمانی بی ارزش
3- محدود کردن هدایای سازمانی
خرید هدیه سازمانی ویژه با حکاکی لوگو
سازمانها ترجیح میدهند نام برند و تصویر لوگوی خود را روی هدایای تبلیغاتی خود چاپ کنند تا آگاهی از برند و فروش خود را افزایش دهند. تهیه هدیهای که هویت برند شما را کاملا نمایش دهد، با ارزشهای سازمانتان همخوان باشد و نام شما را نمایش دهد، مهمترین اصلی است که در تهیه هدیه تبلیغاتی باید رعایت کنید.
برای تهیه هدیه تبلیغاتی اختصاصی برند خودتان میتوانید از شرکتهای تبلیغاتی یا تولیدکنندههای مختلف کمک بگیرید. مجموعه مارسین یکی از کسب و کارهایی است که میتواند در تهیه هدایای سازمانی با ارزش و مناسب با فرهنگ و هنر ایرانی به شما کمک کند.
جمع بندی
تهیه هدیه تبلیغاتی برای کارکنان و مشتریان کار معمولی است که همه سازمانها انجام میدهند. اگر در عید نوروز یا مناسبتهای دیگر به فکر هدیه تبلیغاتی نباشید، از دیگران عقب افتاده اید. اگر همانند دیگر سازمانها عمل کنید، هزینه و زمانی که برای تهیه هدیهها میگذارید تاثیر زیادی در فروش شما نخواهد داشت. برای اینکه از بودجه و انرژی خود به صورت بهینه استفاده کنید، باید متفاوت از دیگران عمل کرده و هدایای خاصی تهیه کنید.
تهیه هدایای تبلیغاتی نه تنها برای مشتریان، بلکه برای کارمندان سازمان نیز ضروری است. این کارمندان ما هستند که محصول ما را تولید میکنند و نماینده برند ما هستند. ارزش دادن و احترام گذاشتن به آنها باید در اولویت شما باشد.
فروشگاه صنایع دستی – مارسین

دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی همراه با ایده های دکوراسیون
دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی، یک سبک زندگی است که ریشه در تاریخ و فرهنگ غنی ایران دارد. این سبک

مقایسه انواع صنایع دستی مسی | از میناکاری تا فیروزهکوبی
مسگری هنری است که ریشه در اعماق تاریخ دارد و با دستان هنرمندانی ماهر، فلز سرخ رنگ مس را به

آشنایی با هنر جواهردوزی روی لباس | آموزش، تکنیک، نکات و راهنمای خرید
جواهردوزی روی لباس، هنری است که با تلفیق درخشش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی با ظرافت پارچه، لباس