مجله مارسین, مجله هنر

هدیه تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟

هدایای تبلیغاتی راهی برای ایجاد یک رابطه بهتر و صمیمی‌تر بین مشتری یا کارمندان با شماست. هدایای تبلیغاتی یا به صورت سازمانی، اداری و شرکتی برای کارمندان و کارکنان یک مجموعه تهیه میشوند، یا به صورت تبلیغاتی برای مشتریان فعلی و بالقوه. در این مقاله به اهمیت هدیه تبلیغاتی سازمانی و انتخاب بهترین هدیه می‌پردازیم.

هدایای تبلیغاتی سازمانی می‌توانند فیزیکی (مثل لباس، ماگ، ساعت، تابلو یا ظروف تزئینی) یا غیرفیزیکی (مثل کارت هدیه، بلیت کنسرت و نمایش یا کارت تبریک اینترنتی) باشند.

فهرست مطالب

هدایای تبلیغی سازمانی

بسیاری از سازمان‌ها و ادارات در مناسبت‌هایی مثل سال نو، تولد، اعیاد مختلف، کسب دستاوردهای سازمانی، سالگرد تاسیس شرکت و… برای کارمندان خود هدیه تهیه می‌کنند. این هدایا با توجه به ماهیت کاری هر سازمان، بودجه در دسترس، مناسبت و جایگاه هر کارمند تهیه می‌شود.

هدف از تهیه هدایای سازمانی می‌تواند تبلیغات سازمان، افزایش رضایت شغلی کارکنان و… باشد. این هدایا معمولا در تعداد بالا و به صورت عمده تهیه شده و نقش مهمی در فروش، آگاهی‌سازی، جذب رضایت مشتریان قبلی و جلب توجه مشتریان بالقوه دارد.

که در این خصوص به صورت کامل در مجله ی راهنمای خرید هدایای سازمانی و تبلیغاتی صنایع دستی ، توضیح داده شده است و مطالب این مجله می تواند برایتان مفید باشد.

بهترین هدیه تبلیغاتی عید نوروز

همه ادارات و سازمان‌ها برای عید نوروز که مهم‌ترین عید ایران است، از چند ماه قبل آماده می‌شوند و به فکر دادن هدیه های سازمانی و تبلغاتی برای مجموعه ی خود هستند. تهیه هدیه تبلیغاتی و سازمانی عید نوروز از قوانین معمول هدایای مناسبتی پیروی می‌کند. اما بهترین هدیه تبلیغاتی عید نوروز چه چیزی می‌تواند باشد؟

اگر بتوانید از یک تیم تبلیغاتی خلاق استفاده کنید، یک داستان کهن ایرانی را با برند خود پیوند دهید و آن را با یک هدیه سنتی و شیک؛ مثل ظروف میناکاری‌شده همراه کنید، برد با شماست. حتی در سال جدید و سال‌های بعد می‌توانید از این کمپین خود استفاده‌های زیادی ببرید. مثلا می‌توانید از شخصیت‌های داستانی شاهنامه یا کلیله و دمنه به عنوان شخصیت برند خود استفاده کنید.برای خرید محصولات میناکاری می توانید روی لینک کلیک کرده و وارد این صفحه شود.

اگر پک هدیه نوروزی شما با کمی آجیل، شیرینی یا تخم مرغ رنگی همراه باشد که سنت نوروز را یادآوری کند، هدیه شما بهترین هدیه تبلیغاتی عید نوروز خواهد بود.

زمان مناسب ارائه هدیه نیز اهمیت دارد. اگر بعد از عید یا خیلی قبل از نوروز هدیه خود را برای مشتریان بفرستید، تاثیر زیادی نخواهد داشت. بنابراین میتوانید با توصیه های ساده‌ای که در مجله‌ی راهنمایی خرید هدیه‌ی سازمانی برای عید نورورز آمده است، بهترین هدایای سازمانی و تبلغاتی را برای مجموعه‌ی خود تهیه کرده و بر رقبای خود پیشی بگیرید.

چه چیزی یک هدیه تبلیغاتی را در ذهن مخاطب ماندگار میکند؟

انتخاب یک هدیه تبلیغاتی مناسب کار سختی است. کسی که مسئول تهیه هدایای تبلیغاتی است، باید این موارد را در نظر بگیرد:

کارکنان چه انتظاری از هدیه دارند؟
چه هدیه‌ای با بودجه متناسب است؟
چه چیزی مناسب با فرهنگ و موقعیت و هویت سازمان است؟

تمامی سازمان‌ها و کسب و کارها باید موارد بالا را در خرید و تهیه هدیه در نظر بگیرند. چیزی که می‌تواند سازمان شما را در میان دیگر ادارات متمایز کند، خاص بودن هدیه شماست؛ هدیه‌ای که در ذهن مخاطب بماند و ارزشمندی آن مشخص باشد. به طوری که کسانی که هدیه را دریافت می کنند، متوجه‌ی میزان توجه شما باشند.

شاید بتوان گفت صنایع دستی از ارزشمندترین هدایای سازمانی و تبلیغاتی به حساب می آیند که هدیه‌ای درخور برای مدیران و کارمندان است. خرید هدایای سازمانی صنایع دستی خاتم کاری و میناکاری، علاوه بر ماندگار بودن، کاربردی و تزئینی هستند و در رنج مختلف قیمت بر اساس بودجه ی مجموعه ی شما به صورت عمده توسط مجموعه ی مارسین عرضه می‌شوند.

شما می توانید با مشاهده صفحه سفارش هدایای تبلیغاتی صنایع دستی ، کامل ترین مجموعه ی صنایع دستی اصفهان ببنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

چه چیزی باعث تاثیرگذاری بیشتر هدیه شما می‌شود؟

استفاده از نام و نشان برند

حتما می‌دانید که روی هدایای تبلیغاتی نام شرکت و لوگوی آن چاپ یا حک می‌شود. اما آیا لوگو باید روی همه جزئیات هدیه چاپ شود؟ بهتر است در استفاده از لوگو زیاده‌روی نکنیم تا مخاطب از آن خسته نشود، اما نشان سازمان حتما باید روی قسمت‌های اصلی هدیه با توجه به اصول گرافیکی چاپ شود.

داستان

اهمیت استفاده از داستان‌های کوتاه و بلند در برندسازی و تبلیغات مشخص است. اگر تنها تعدادی از محصولات خود یا هدیه‌های تکراری را برای کارمندان یا مشتریان خود بفرستید، احساس خوبی در آن‌ها ایجاد نمی‌کند. بهتر است داستان تولید محصول خود را با مناسبت مورد نظر ترکیب کنید، آن را تزئین کنید و به هدیه‌دهنده محبوب سال تبدیل شوید.

این داستانها هستند که ما را نجات می‌دهند. این داستان و احساسی که آن در افراد ایجاد می‌کند است که در ذهن مخاطب حتی برای سال‌های زیاد می‌ماند.

کارت تبریک ویژه هر فرد

تهیه هدایای متفاوت و مناسب برای هر کارمند یا مشتری به صورت جداگانه کار سخت و هزینه‌بری است، اما تهیه یک کارت تبریک ویژه هر فرد هزینه زیادی نخواهد داشت. استفاده از نام مشتریان در کارت تبریک و اشاره به یک ویژگی مثبت مختص آن فرد باعث می‌شود هدیه شما نه در ذهن، که در قلب مخاطبتان جای بگیرد.

استفاده از خوراکی

برای اینکه در لحظه اول باز شدن هدیه، تاثیر مثبتی به جا بگذارید، می‌توانید از یک کلوچه، شکلات یا یک خوراکی کوچک خوشمزه در هدیه‌تان بهره ببرید. این هدیه نه تنها کمی طنز و صمیمیت به هدیه‌تان اضافه می‌کند، بلکه از لحاظ زیستی و غریزی نیز تاثیر مثبتی روی افراد دارد.

آیتم‌های کاربردی انتخاب کنید

هدف شما از هدیه تبلیغاتی، جذب مشتری و ایجاد آگاهی است؛ پس بهتر است از وسایلی مثل بطری آب، ساعت، خودکار و… استفاده کنید. این وسایل معمولا در طول روز مورد استفاده قرار می‌گیرند و در معرض دید افراد زیادی هستند. این باعث می‌شود تصویر لوگو و نام برند شما در ناخودآگاه مخاطب ذخیره شود و هنگام نیاز و تصمیم‌گیری برای خرید، به سراغ برند شما بیاید.

بسته بندی هدایای سازمانی

بسته بندی یکی از مهم‌ترین ویژگی های یک هدیه ی تاثیرگذار است چون اولین چیزی که مخاطب هنگام دریافت هدایای سازمانی با آن مواجه می شود، بسته بندی هدیه است. اگر هدیه به صورت شیک بسته بندی شده باشد قطعا تاثیر بیشتری در ذهن مخاطب خواهد داشت. البته قبلا در مجلهی بسته بندی صنایع دستی و اهمیت آن، به این موضوع پرداختهایم و ممکن است مطالب این مجله برایتان مفید باشد.

اهمیت هدایای سازمانی

 

چه کارهایی تاثیرگذاری هدیه شما را کم می‌کند؟

حال که نکات تاثیرگذار برای دادن هدایای سازمانی را با هم بررسی کردیم بد نیست بدانید، ممکن است زیاده‌روی یا اشتباه انجام دادن کارهایی که در بالا ذکر شد، از تاثیرگذاری هدیه شما بکاهد. هنگام تهیه هدیه تبلیغاتی به موارد زیر توجه کنید:

استفاده بیش از حد از لوگو

اگر بیش‌تر از حد استاندارد از لوگو یا نام برندتان استفاده کنید، هدیه شما خسته‌کننده خواهد شد و حتی ممکن است اصلا از آن استفاده نشود.
 
 

پا را از استانداردها فراتر بگذارید

تهیه یک باکس هدیه معمولی که همه شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند، شما را معمولی جلوه می‌دهد. بهتر است کمی رنگ و لعاب فرهنگ ملی و سازمانی خود را به پک هدیه‌تان اضافه کنید.
 

بی مناسبت هدیه بدهید

اگر فقط و فقط در مناسبت‌ها و اعیاد خاص هدیه بدهید، پک هدیه‌ی سازمانی شما میان ده‌ها هدیه دیگری که افراد دریافت می‌کنند گم می‌شود و در یادها نخواهد ماند. از طرفی هدیه دادن تنها در اعیاد باعث می‌شود هدیه شما صرفا یک سلب مسئولیت از خود به حساب بیاد. اگر یک یا دوبار در سال بدون مناسبت خاصی به کارکنان یا مشتریان خود هدیه بدهید، آن‌ها را غافلگیر کرده و از این طریق در ذهنشان باقی می‌مانید.
 

هدیه تبلیغاتی اختصاصی

سازمان‌ها ترجیح می‌دهند نام برند و تصویر لوگوی خود را روی هدایای تبلیغاتی خود چاپ کنند تا آگاهی از برند و فروش خود را افزایش دهند. تهیه هدیه‌ای که هویت برند شما را کاملا نمایش دهد، با ارزش‌های سازمانتان هم‌خوان باشد و نام شما را نمایش دهد، مهم‌ترین اصلی است که در تهیه هدیه تبلیغاتی باید رعایت کنید.

برای تهیه هدیه تبلیغاتی اختصاصی برند خودتان می‌توانید از شرکت‌های تبلیغاتی یا تولیدکننده‌های مختلف کمک بگیرید. مارسین یکی از کسب و کارهایی است  که می‌تواند در تهیه هدایای سازمانی با ارزش و مناسب با فرهنگ و هنر ایرانی به شما کمک کند.

چرا به کارکنان هدیه سازمانی بدهیم؟

هدیه دادن به کارکنان نتایج مثبت زیادی دارد. هدیه دادن باعث ایجاد یک رابطه و احساس نزدیکی دوستانه بین سازمان و کارمندان می‌شود. دلایل روانشناسانه زیادی برای هدیه دادن وجود دارد:

انگیزه دادن: هدیه به کارکنان باعث ایجاد انگیزه در آن‌ها برای کار بهتر می‌شود.
بهره‌وری بیشتر: با هدیه دادن و ایجاد انگیزه در کارکنان بهره‌وری آن‌ها بیشتر می‌شود.
ارزش سازی: این کار باعث ایجاد احساس ارزشمندی در کارمندان می‌شود.

هدیه دادن باعث تشویق و ایجاد حس اعتماد و احترام می‌شود. برای سازمان‌ها، ادارات و حتی کسب و کارهای کوچک، ایجاد این حس اعتماد بین کارکنان به اندازه مشتریان مهم است. این کارمندان و مدیران هستند که محصول یا خدمات شما را تولید می‌کنند. اگر کارکنان به سازمان خود وفادار باشند، برای مدیر ارزش قائل باشند و از محل کار خود احترام دریافت کنند، با علاقه بیشتری سر کار حاضر می‌شوند. در نتیجه جو سازمان مثبت خواهد بود و تمرکز و دقت بیشتری برای تولید خرج می‌شود.

کیفیت هدیه سازمانی و اینکه آن هدیه برای هر یک از کارکنان، به طور ویژه، تهیه شده باشد نیز مهم است. هر شخص باید با توجه به سمت شغلی و جایگاهش در شرکت و همینطور علایق و نیازهایش هدیه دریافت کند. برخی افراد ممکن است هدایای نقدی را به هدایای فیزیکی ترجیح دهند. برخی افراد نیز ممکن است هدایای فرهنگی؛ مثل بلیت تئاتر یا اشتراک رایگان باشگاه را به هدیه نقدی ترجیح دهند.

اهمیت بسته بندی هدایای سازمانی

جمع بندی

تهیه هدیه تبلیغاتی برای کارکنان و مشتریان کار معمولی است که همه سازمان‌ها انجام می‌دهند. اگر در عید نوروز یا مناسبت‌های دیگر به فکر هدیه تبلیغاتی نباشید، از دیگران عقب افتاده اید. اگر همانند دیگر سازمان‌ها عمل کنید، هزینه و زمانی که برای تهیه هدیه‌ها می‌گذارید تاثیر زیادی در فروش شما نخواهد داشت. برای اینکه از بودجه و انرژی خود به صورت بهینه استفاده کنید، باید متفاوت از دیگران عمل کرده و هدایای خاصی تهیه کنید.

تهیه هدایای تبلیغاتی نه تنها برای مشتریان، بلکه برای کارمندان سازمان نیز ضروری است. این کارمندان ما هستند که محصول ما را تولید می‌کنند و نماینده برند ما هستند. ارزش دادن و احترام گذاشتن به آن‌ها باید در اولویت شما باشد.

فروشگاه صنایع دستی – مارسین

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *