مجله مارسین, مجله هنر

نمایشگاه بین المللی صنایع دستی

عرضه کنندگان صنایع دستی ایرانی

نمایشگاه بین المللی صنایع دستی

نمایشگاه صنایع دستی اصفهان باید معرف صنایع دستی ایران، به ویژه معرف توانمندی‌های هنرمندان اصفهان به عنوان دومین شهر جهانی صنایع دستی باشد.
با برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دستی ایرانی باید تلاش شود تا جایگاه اصفهان را در سطح ملی و بین‌المللی ارتقاء بخشیده شود، زیرا همواره نام اصفهان به عنوان سرچشمه هنر همه جا مطرح بوده و این وظیفه ما است تا این نگاه را حتی در سطح بین‌المللی نهادینه سازیم.

دیدگاه مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان در مورد تاریخچه نمایشگاه صنایع دستی اصفهان :

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به جایگاه نمایشگاه‌های صنایع دستی در ارتقاء جایگاه هنرهای سنتی اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه در چهار سال اخیر بیش از سه نمایشگاه در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی در اصفهان برگزار شده است، تلاش داریم تا با ثبت این نمایشگاه‌ها در تقویم نمایشگاه‌های کشور، آن را به صورت دو سالانه برگزار کنیم، به گونه‌ای که نمایشگاه صنایع دستی اصفهان در سال ۹۶ به صورت ملی و در سال ۹۷ به صورت نهادینه شده و بین‌المللی برگزار شود.

نمایشگاه بین المللی صنایع دستی - مارسین

روند برگزاری  اصفهان :

با توجه به اینکه روند برگزاری در خرداد ماه سال 98 تأکید کرد: هم اینک به صورت رسمی ۲۰ هزار هنرمند فعال صنایع دستی در معاونت صنایع دستی دارای پرونده‌اند، لکن پیش‌بینی ما این است که هم اکنون به صورت غیر رسمی بیش از ۴۰ هزار هنرمند صنایع دستی در پهنه استان اصفهان فعال هستند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر آمارها نشان می‌دهد که ۶۵۰ فروشگاه صنایع دستی در اصفهان فعالند که از این تعداد ۴۳ فروشگاه دارای نشان اعتماد فروش صنایع دستی هستند.
با توجه به تلاش های میراث فرهنگی استان اصفهان در راستای افزایش کیفیت صنایع دستی و آموزش رشته‌های مختلف را در این حوزه را افزایش داده اند، به گونه‌ای که هم اکنون ۹۰۰ آموزشگاه در سطح استان مهارت‌های صنایع دستی را به علاقمندان هنرهای سنتی آموزش می‌دهند.
نمایشگاه بین المللی صنایع دستی اصفهان  از 28 لغایت 31 خرداد ماه سال 1398 در محل نمایشگاه های بین المللی پل شهرستان اصفهان میزبان هنرمندان، گردشگران و علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران زمین خواهد بود.شما عزیزان می توانید برای دیدن و خرید صنایع دستی در انواع مختلف به نمایشگاه مراجعه کنید.

 

مارسین-فروشگاه صنایع دستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *