مجله مارسین

تزیین خانه با صنایع دستی

تزیین خانه با صنایع دستی

چرا در چیدمان منزل از صنایع دستی استفاده کنیم؟

مدرنیته با تمام چشم نوازی هایی که دارد قطعا یک چیز را به طور آشکار برایمان کم کرد و آن هم آرامشمان بود.خانه های امروزی با چیدمان مدرن چشم گیر است، اما روح در آن کمرنگ است.با اضافه کردن آثار هنری مانند صنایع دستی،علاوه بر پیوند با گذشته و فرهنگمان،گویی روح را به چیدمان منزل اضافه کرده ایم.

خانه جایی برای آرامش و در کنار هم بودن است.جایی که قرار است نقطه امن زندگیمان باشد.پس به این دلیل و صدها دلیل دیگر دکوراسیون و نوع چیدمان منزل بسیار مهم است.اینکه از چه وسایلی و در کجا از آنها استفاده می کنیم، تاثیر مستقیمی بر حال و هوایمان خواهد داشت.در این مقاله قصد نداریم به صورت تخصصی به تاثیر دکوراسیون خانه بر زندگیمان بپردازیم و فقط به همین مقدمه بسنده می کنیم.

صنایع دستی ، هنری است که مستقیم با روح و تاریخچه یک سرزمین در ارتباط است و از دل یک تاریخ و سرگذشت طولانی بیرون آمده است.استفاده درست از این دست سازه های هنرمندانه در چیدمان منزل علاوه بر زیبایی، نشان از اصالت و هنردوستی دارد.

با خرید صنایع دستی اصفهان از مارسین با تنوع بالا در محصولات می توانید قسمت ها زیادی از منزلتان را چیدمان کنید. در ادامه به بررسی چند محصول از نصف جهان برای تزیین خانه های مدرن و ترکیب آن با صنایع دستی سنتی خواهیم پرداخت.

از چه صنایع دستی و در کجای خانه استفاده کنیم؟

جواب این سوال تا حدود بسیار زیادی به سلیقه و نوع چیدمان شما بستگی دارد.بعضی افراد دوست دارند تمام چیدمان خانه یشان در حالت کلی ترکیبی از سنت و مدرنیته باشد.یعنی در حین اینکه خانه دکوراسیونی مدرن دارد در کنار آن از صنایع دستی سنتی و سایر المان های دکوراسیون سنتی استفاده می کنند.اما در مقابل آن، عده ای به تفکیک سبک ها علاقه ی بیشتری دارند. بدین صورت که در تمام خانه از سبک مدرن در دکوراسیون استفاده می کنند و فقط یکی از بخش های خانه مانند یک خواب را به صورت تمام سنتی چیدمان می کنند.

مقایسه دکوراسیون سنتی و مدرن

 

6 ایده ساده برای چیدمان خانه با صنایع دستی مختلف

صنایع دستی را می توان در جاهای مختلف و به روش های متفاوتی در خانه استفاده کرد.برخی از آنها صرفا جنبه تزئینی و دکوری دارند اما برخی از صنایع دستی علاوه بر زیبایی جز وسائل کاربردی هم هستند.

در ادامه با معرفی چند وسیله پر کاربرد در چیدمان اکثر خانه ها ایده های ساده و کاربردی را بیان خواهیم کرد.با مارسین همراه باشید:

1- ساعت خاتم کاری

ساعت های دیواری بخش جدایی ناپذیری در هر خانه است.شما می توانید با خرید ساعت دیواری خاتم کاری،خیلی ساده یک صنایع دستی زیبا را به دکوراسیون خانه یتان اضافه کنید.خرید محصولات خاتم کاری فقط به ساعت دیواری محدود نمی شود.اما شاید بتوان ساعت های دیواری را یکی از محبوب ترین صنایع دستی خاتم کاری بشمار آورد.البته این ساعت ها معمولا تلفیقی از هنر خاتم کاری با میناکاری هستند.

اینکه ساعت دیواری در کجای خانه نصب شود و از چه طرح و نقشی برای آن استفاده کنیم مهم است.ساعت های دیواری باید در جایی نصب شوند که از همه زوایای خانه به راحتی دیده شود.همچنین با المان های اطرافش همخوانی داشته باشد. خوشبختانه تنوع زیادی در طرح و نقشهای ساعت های خاتم کاری وجود دارد.

اگر قصد خرید ساعت دیواری خاتم کاری از مارسین را دارید می توانید روی لینک کلیک کنید و یا از مدلهای زیر یکی را انتخاب کنید.

2- تابلو میناکاری

برای اینکه یک دکوراسیون داخلی زیبا داشته باشید تنها نمی توانید به استفاده از رنگ و کفپوش ها بسنده کنید. وسایل تزئینی تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی دارند و میتوان با هزینه کم جلوه بسیار زیبایی را برای دکوراسیون منزل و یا محل کار خود ایجاد کرد.استفاده مناسب از تابلوها در این راستا بسیار مهم است و جلوه زیادی به دیوارها و خانه می دهد.

معمولا تابلوها به گونه انتخاب می شوند که هم نشان دهنده اعتقاد و نوع تفکر شخص است و هم جنبه زیبایی داشته باشد.

تابلوهای میناکاری در بین صنایع  دستی اصفهان از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است و خیلی از افراد از این دست سازه های هنرمندانه به عنوان بخشی از دکور و تزئین خانه هایشان استفاده می کنند.تابلوهای مینا کاری معمولا از یک و یا چند بشقاب میناکاری تشکیل شده اند. شما می توانید از بشقاب های میناکاری به تنهایی به عنوان دیوار کوب استفاده کنید و طرح های خلاقانه ای به وجود بیاورید.خرید بشقاب میناکاری از مارسین با وجود تنوع بالا می تواند سلیقه های زیادی را در بر بگیرد.

استفاده از بشقاب میناکاری در دکوراسیون

3- ظروف پذیرایی دکوری مس و خاتم

سرو میوه و شیرینی در ظروف با اصالت و ارزشمندی مانند یک کشکول مس و خاتم می تواند خاطره آن مهمانی را برای همیشه در ذهن ما نگه دارد.ظروف مس و خاتم معمولا از جمله صنایع دستی پر متقاضی در بازار است.این ظروف کاربرد های مختلفی دارند.هم می توان از انها به عنوان ظروف پذیرایی استفاده کرد و هم جز وسائل تزئینی و دکوری بوفه باشند.

ظروف مس در حالت های مختلفی تزیین می شوند مثل ظروف مس و خاتم،مس فیروزه کوبی شده و یا مینا کاری بر روی ظروف مسی.دراصفهان برای میناکاری بیشتر از ظروف مسی استفاده می کنند،اما در همدان میناکاری بر روی سفال رونق بیشتری دارد.از این ظروف می توانید به عنوان دکوری در بوفه نیز استفاده کنید.

ظروف مس و خاتم و مس و فیروزه

4-     گلدان میناکاری

خرید محصولات میناکاری در انواع مختلف بسیار لذت بخش خواهد بود.داشتن یک اثر هنری مانند گلدان میناکاری روی میز می تواند خانه را چندین برابر زیبا کند.گلدانهای میناکاری از جمله دکوری های هستند که مورد پسند خیلی از افراد قرار می گیرد. شاید به همین خاطر باشد که از این گلدان ها به عنوان خرید هدایای سازمانی زیاد استفاده می شود.در مورد گل هایی که در این گلدان ها می گذاریم باید به این نکته توجه کنیم که رنگ گل با آبی گلدان باد درست انتخاب شود تا جذابیتش را چند برابر کند. رنگ های قرمز و زرد می تواند انتخاب های خوبی باشند.حتی می توان از ترکیب این گلها نیز به خوبی استفاده کرد.یک گل صورتی زیبا نیز با آبی لاجوردی گلدان ترکیب عالی خواهد شد.اینکه گلدان را در کجای منزل استفاده می کنید در درجه اول به سلیقه شما در گام بعدی به هماهنگی عناصر اطرافش بستگی دارد.

استفاده از صنایع دستی گلدان میناکاری در دکوراسیون

 

5- شمعدان میناکاری

شمعدان ها در خانه علاوه بر روشنایی،بیشتر به عنوان یک وسیله دکوری و تزئینی مورد استفاده قرار می گیرد که معمولا قیمت مناسبی نیز دارند.کعک.لا از شکعدان ها روی کنسول و یا طاقچه های سنتی استفاده می کنند. یا می توان کنار آینه شمعدان عروسی مادر بزرگ آن ها را دید.

شمع ها یا قدرت ماورایی که  دارند می توانند به هر فضای سرد و بی روحی جان ببخشند.

برای استفاده از شمعدان میناکاری مانند هر عنصر دیگری در دکوراسیون داخلی، قواعدی وجود دارد.با رعایت این قانون ها می توان یک چیدمان عالی داشت.یکی از مهمترین قوانین چیدمان،هماهنگی با عناصر همجوار است.یعنی از شمعدان های میناکاری در جایی استفاده شود که با محیط اطرافش هماهنگی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: استفاده از میناکاری در چیدمان منزل

 

شمعدان میناکاری کد 12

 

6-     فرش یا گلیم

استفاده از یک فرش و یا گلیم با طرح سنتی می تواند گرما و صمیمیت را به آن بخش از خانه منتقل کند.در سبک زندگی ما ایرانی ها با وجود تمام مدرنیته هایی که صورت گرفته،فرش نقشی اساسی دارد.فرش ها هنوز هم محوریت اساسی در چیدمان منزل ایرانیان را دارند. به صورتی که باقی وسایل با توجه به فرش چیده می شوند.اگر به دکوراسیون گرم و صمیمی علاقه دارید استفاده از یک فرش و یا گلیم سنتی می تواند در این زمینه کمک زیادی به شما کند.خوشبختانه در این زمینه تنوع بسیار بالایی وجود دارد و دست شما برای انتخاب باز خواهد بود.

استفاده از فرش یا گلیم سنتی در دکوراسیون خانه

در پایان

استفاده از صنایع دستی مختلف در چیدمان منزل و دیدن هر روزه آنها می تواند حس و روح تازه ای به خانه هایمان ببخشد.اینکه شما از چه محصولی و در کجا از آن استفاده می کنید کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.ما سعی کردیم در این مقاله 6 ایده و محصول صنایع دستی برای دکوراسیون خانه های مدرن نام ببریم تا بتوانید هر چه بهتر از آنها استفاده کنید.

مجموعه مارسین با فعالیت در حوزه های مختلف هنری و و  همچنین صنایع دستی سعی دارد با دادن اطلاعات مفید به مخاطبان خود انتخاب را برای آنان ساده تر نماید.

مارسین – فروشگاه صنایع دستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *