مجله مارسین

پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان

پر فروش ترین صنایع دستی اصفهان

معرفی 6 تا از بهترین و پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان

اصفهان شهر تاریخ و هنر است.بیشترین صنایع دستی ثبت شده ایران در یونسکو مربوط به شهر اصفهان است.هنوز هم صنایع دستی یکی از بازارهای پر رونق این شهر است.هر ساله هنرمندان بیشماری در نصف جهان پرورش می یابند.خرید صنایع دستی اصفهان یکی از کارهایی که هر مسافری در لیست کاری خود در سفر به این شهر قرار می دهد.شاید از بخواهیم تمامی صنایع دستی اصفهان را نام ببریم تعدادش بسیار زیاد شود اما در این مقاله به 6 تا از پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان خواهیم پرداخت که بیشترین محبوبیت را در بین علاقه مندان دارد.

  • میناکاری
  • خاتم کاری
  • فرش
  • ظروف مسی
  • منبت کاری
  • قلم زنی اصفهان

میناکاری

خرید صنایع دستی میناکاری با تنوع بالایی که دارد می تواند انتخاب بسیار از افراد باشد.محصولات میناکاری هم جنبه تزئینی و دکوری دارند و هم می توانند بسیار کاربردی باشند.با خرید بشقاب میناکاری می توانید ظروف پذیرایی بسیار شکیل داشته باشید که با استفاده درست سالهای سال باقی بماند وتبدیل به میراث خانوادگیتان شود.

بیشتر بخوانید: رازهای نگهداری و مراقبت از ظروف و محصولات میناکاری + نکات کاربردی

به دلیل محبوبیت محصولات میناکاری ،انتخاب خیلی از مدیران برای خرید هدایای سازمانی انواع مختلف این محصولات است در این بین بشقاب و گلدان میناکاری جز پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان هستند.

اگر دوست دارید در مورد میناکاری بیشتر بدانید می توانید مقاله  هنر مینا میناکاری مطالعه کنید.

بشقاب میناکاری کد 76

خاتم کاری

خاتمکاری هنری است که در اصل منتسب به شهر شیراز است اما به خاطر اینکه امروزه در شهر اصفهان از رونق بیشتری برخوردار است، بیشتر افراد خاتم را با نام اصفهان می شناسند.اگر دوست دارید بدانید خاتمکاری چیست و اطلاعات بیشتری در مورد آن بدست اورید می توانید مقاله همه چیز در مورد خاتمکاری را مطالعه نمایید.

خرید صنایع دستی خاتمکاری نیز جز پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان به حساب می اید در این بین خرید ساعت خاتمکاری و جای دستمال کاغذی خاتمکاری از پرفروش ترین های این حوزه به حساب می آید.محصولات خاتم کاری معمولا روی چوی و فلز انجام می شوند.عموما محصولات خاتم روی چوب به علت زیبایی و همچنین قیمت مناسب تر از استقبال بیشتری در بین مردم برخوردار است.اگر به دقت به اطرافتان نگاه کنید می توانید جادستمال کاغذی های خاتمکاری شده و یا ساعت دیواری خاتم کاری و میناکاری را در بسیاری از منازل و یا حتی ادارات مشاهده کنید.

ساعت دیواری خاتم کاری کد 45

فرش و گلیم

دیگر از محبوبیت انواع فرش شاید لازم نباشد خیلی صحبت کرد.فرش و گلیم بدون شک پرفروش ترین و محبوب ترین صنایع دستی ایران است. در این بین فرش اصفهان نیز از صنایع دستی محبوب و پرفروش این شهر است.اگر بخواهیم استان اصفهان را در این ارزیابی در نظر بگیریم با توجه به اینکه شهر کاشان جزئی از استان اصفهان است.دیگری کمتر جایی می تواند در این زمینه با اصفهان به رقابت بپردازد.فرشها دستباف در تنوع و انواع مختلفی تولید می شوند از تابلو فرش گرفته تا فرشهایی که به صورت روزمره می توان از آن استفاده کرد.هر چند گلیم و جاجیم هم در نصف جهان بافته می شود اما مجبوبیت فرش را نداشته و در فهرست پرفروش  ترین صنایع دستی اصفهان قرار نمی گیرد.

اصفهان انواع فرش ایرانی

ظروف مسی

از قدیم الایام استفاده از ظروف مسی در آشپزخانه ها و هنگام آشپزی در بین ایرانیان رواج داشته است. ظروف مسی علاوه بر خواصی که هنگام پخت به غذا منتقل می کنند، برای پخت و پز بسیار مناسب هستند.

بیشتر بخوانید: فواید و مضرات استفاده از ظروف مسی چیست؟

آیا از ظروف مسی برای پخت و پز استفاده کنیم؟

ظروف مسی فقط محدود به انواع قابلمه نیست بلکه انواع لیوان ،قهوه جوش،پیاله های کوچک و بزرگ،سینی و غیره را نیز شامل می شود که این تنوع باعث می شود افراد زیادی برای استفاده روزمره از ظروف مسی استفاده کنند.یکی از پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان بدون شک انواع ظروف مسی است که سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است.استفاده از مس به عنوان صنایع دستی فقط محدود به ظروف نیست.شما در سفر به اصفهان می توانید خیلی از مجسمه ها و دکوری های مسی را مشاهده کنید.شاید یکی از دغدغه های افراد در استفاده از ظروف مسی،نحوه تمیز کردن ان باشد.اما این چندان دغدغه جدی نیست با مطالعه مقاله تمیز کردن ظروف مسی با 5 روش آسان و سریع خیلی راحت درخشش را به ظروف مسی خود برگردانید.

ظروف مسی اصفهان

منبت کاری

کنده کارهای ظریف و هنرمندانه بر روی چوب آثاری را خلق می کند،که خیلی جای تعجب ندارد محصولات منبت کاری جز صنایع دستی محبوب و پر فروش اصفهان قرار بگیرد. منبت کاری هنری دیرینه ای است که سالها دارای طرفداران و علاقه مندان ویژه ی خود بوده است منبت کاری هنری است که با دقت و ظرافت بسیار روی بدنه ی چوب حک می شود.  این هنر از زیر شاخه های صنایع دستی است که برای تزئین موارد مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.برای خواندن ادامه مطلب در مورد منبت می توانید همه چیز در مورد منبت کاری را مطالعه کنید.

محصولات منبت کاری می تواند هر چیزی باشد اما از محبوب ترین های ان انواع تابلو منبت های و مبل های منبت کاری است.البته در اصفهان بیشتر فروش تابلو منبت کاری رونق دارد.مبل های منبت بیشتر به عنوان محصولب شهر ملایر همدان شناخته شده است.

همه چیز درباره منبت کاری

قلم زنی

قلم زنی یا میناب ، تزئین و کندن نقوش بر روی اشیای فلزی به ویژه مس، طلا، نقره و برنج می باشد. یا به عبارت دیگر ایجاد خطوط و نقوش به وسیله قلم با ضربه چکش بر روی اجسام فلزی می باشد . قلم زنی یکی از رشته های هنر های سنتی ایران می باشد. سه سبک اصلی در قلم زنی وجود دارد که شامل سبک های شیراز، تبریز و اصفهان می  باشد.

بیشتر بخوانید : همه چیز در مورد قلم زنی

 خیلی ها قلم زنی را با نام اصفهان می شناند .این صنایع دستی جز آخرین آیتم لیست پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان جایی می گیرد.

همه چیز در مورد قلم زنی

امیدواریم این مقاله توانسته باشد پاسخ سوال پر فروش ترین صنایع دستی اصفهان را به شما داده باشد.اگر فکر می کنید نام یک صنایع دستی در لیست ما خالی است می توانید در کامنت ها آن را با ما در میان بگذارید.

فروشگاه صنایع دستی – مارسین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *