مجله استایل, مجله مارسین

طرز شستن لباس های سفید و مراقبت از آن ها

طرز شستن لباس های سفید

چند قانون ساده وجود دارد که باید رعایت کنید تا لباس سفید، روشن و تمیز به نظر برسد  و اگر کمی کدر، خاکستری یا زرد شدند، می‌توانید روشنایی لباس‌های سفید قابل شستشو را با چند تکنیک ساده بازیابی کنید.

هر چند وقت یکبار لباس سفید را تمیز کنیم

از آنجایی که لباس های سفید مستعد تغییر رنگ هستند ، باید بعد از هر بار استفاده شسته شوند و باید از رنگ های تیره تر در ماشین لباسشویی جدا شوند. سفید کننده می تواند مفید باشد، اما تنها راه حل برای تمیز کردن لباس های سفید نیست و تکنیک های دیگری برای این کار وجود دارد.

لباس های سفید را جدا کنید

اولین قدم برای تمیز نگه داشتن لباس های سفید این است که لباس های کثیف را با دقت مرتب و دسته بندی کنید. چرا که شستن همزمان لباس های رنگ روشن با لباس های های رنگ تیره میتواند باعث کدر شدن پارچه سفید شده و از طرفی پارچه تیره را دچار رنگ پریدگی کند.

از پرکردن بیش از حد ماشین لباسشویی خودداری کنید

پر کردن ماشین لباسشویی نمیتواند نتیجه خوبی برای تمیزشدن لباس های شما به همراه داشته باشد زیرا هنگامی که بیش از حد پر شود، فضای کافی بین اقلام وجود ندارد تا کثیفی را از بین ببرد و کثیفی را دوباره روی پارچه ها رسوب می دهد و آنها را کدر می کند.

شوینده مناسب را انتخاب کنید

یک شوینده مناسب برای لباس های سفید انتخاب کنید که حاوی روشن کننده های نوری باشد. این شوینده ها با فریب دادن چشم کار می کنند تا نور آبی را به نمایش بگذارند و نور زردی را که می بینید به حداقل برسانند و پارچه ها را سفیدتر نشان می دهد.

اما این به آن معنا نیست که مواد شوینده بیشتر به معنای نتایج بهتر است. مواد شوینده اضافی می تواند در الیاف پارچه باقی بماند و کثیفی را جذب کند.

درمان سریع لکه ها

دستورالعمل های رفع لکه را برای انواع مختلف پارچه و لکه دنبال کنید. سفید کننده ها می تواند برای این کار مناسب باشن ، اما در صورت استفاده بیش از حد ممکن است به پارچه آسیب برساند. سفید کننده های مبتنی بر اکسیژن  معمولاً ایمن تر هستند و می توانند روی همه پارچه های قابل شستشو به جز پشم و ابریشم استفاده شوند.

همچنین میتوانید مقاله مربوط به تکنیک های پاک کردن لکه عطر و ادکلن از روی لباس را در مارسین مطالعه کنید .

شستشو با گرم ترین آب ممکن

از آب داغ یا گرم ترین آب ممکن برای پارچه  استفاده کنید تا به از بین بردن چربی های بدن و کثیفی که می تواند لباس را کدر کند، کمک کند. حالت شستشوی ماشین لباسشویی خود را نیز بسته به شدت لکه یا تغییر رنگ، روی حالت عادی یا سنگین تنظیم کنید.

با سرکه بشویید

یک فنجان سرکه سفید مقطر را به چرخه آبکشی اضافه کنید تا مطمئن شوید که تمام مواد شوینده از پارچه ها پاک شده است.

لباس را چک کنید

قبل از اینکه لباس ها را در خشک کن قرار دهید، یکی یکی بررسی کنید. اگر لکه باقی مانده بود ، دوباره آنها را بشویید. هرگز لباسی را که هنوز لکه دارد روی حرارت زیاد خشک نکنید زیرا ممکن است دائمی شود.

استفاده از خشک کن با درجه کم

خشک کردن لباس ها و پارچه های سفید در بیرون می تواند تفاوت زیادی در روشنایی آنها ایجاد کند. اشعه ماوراء بنفش خورشید به شادابی و سفید شدن کمک می کند. اگر خشک کردن در بیرون امکان پذیر نیست ، لباس ها را با یک خشک کن با درجه حرارت کمتر خشک کنید.

 لباس ها را در حالی که کمی مرطوب هستند از خشک کن خارج کنید و آنها را جایی پهن کنید تا کمی خشک شوند اما مراقب باشید بیش از حد خشک نشوند، زیرا گرمای بیش از حد می تواند باعث ایجاد لکه و خاک باقی مانده شود.

اتو کردن لباس سفید

تنظیمات اتو توصیه شده برای لباس خود را بررسی کنید و از گرمای خیلی زیاد خودداری کنید. اتوی که خیلی داغ است می تواند لباس شما را بسوزاند و آثاری از خود به جای بگذارد که پاک کردن آنها بسیار سخت و یا حتی غیر ممکن است. اتو را روی دمای کمتری تنظیم کنید و در صورت نیاز از بخار یا آب برای رفع چین و چروک استفاده کنید.

نگهداری لباس سفید

لباس‌هایی که تازه شسته شده‌اند کمتر تغییر رنگ می‌دهند، بنابراین قبل کنار گذاشتن لباس‌های سفید آنها را بشویید و کاملاً خشک کنید . نگهداری لباس های سفید در وان یا کیسه های پلاستیکی اجازه جریان هوا را نمی دهد و ممکن است به زرد شدن و تغییر رنگ کمک کند. از کیسه های لباس نخی برای محافظت از لباس های سفید خارج از فصل در برابر گرد و غبار و کثیفی استفاده کنید.

درمان زردی روی لباس سفید

برای از بین بردن زردی از روی لباس ، محلولی از سفید کننده و آب سرد را به اندازه ای مخلوط کنید که لباس های شما را کاملاً بپوشاند. می توانید این کار را در یک یک وان یا لگن پلاستیکی بزرگ انجام دهید.

بگذارید تا لباس ها حداقل چهار ساعت یا یک شب خیس بخورند. سپس محلول را تخلیه کنید و سپس آنها را بشویید و در صورت لزوم تکرار کنید.

نکاتی برای شستن لباس های سفید

ماشین لباسشویی خود را حداقل هر سه ماه یکبار کاملاً تمیز کنید تا مطمئن شوید که رنگ لباس های سفید و روشن شما را تغییر نمی دهند. با افزودن یک فنجان جوش شیرین به مواد شوینده، عملکرد لباسشویی خود را افزایش دهید.

از سفید کننده به درستی استفاده کنید. افزودن سفید کننده همزمان با مواد شوینده اثر آن را خنثی می کند.

همچنین میتوانید مقاله مربوط به طرز شستن لباس های تیره برای کاهش رنگ پریدگی را نیز در مارسین مطالعه کنید.

مجموعه مارسین با فعالیت در زمینه انواع مسائل هنری مانند مد و استایل، فروش صنایع دستی سعی دارد با دادن اطلاعات مناسب به مشتریانش انتخاب و تصمیم گیری را برای آنها راحت تر کند.

مارسین-فروشگاه آنلاین صنایع دستی

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *