مجله مارسین, مجله هنر

روانشناسی رنگ سبز

روانشناسی رنگ سبز

روانشناسی رنگ سبز

رنگ سبز ، یکی از رنگ‌ های اصلی و جزو رنگ های سرد طبقه بندی می شود. سبز پس از رنگ آبی به عنوان دومین رنگ پرطرفدار در جهان شناخته می شود که نشان دهنده ی تجدید حیات و تولد دوباره است. رنگ سبز ترکیبی از دو رنگ آبی و زرد می باشد.

رنگ سبز نماد جاودانگی و رشد و تکامل می باشد. سبز نماد آرامش و وقار می باشد و از این رنگ برای آرامش دادن به مراجعین بیمارستان های استفاده می شود. نگاه کردن به رنگ سبز آرامشی درونی در افراد ایجاد می کند، که پیشنهاد می کنم حتما تجربه اش کنید.

رنگ سبز دارای قدرت بسیاری از نظر روانشناسی می باشد. رنگی است که افراد با اعتماد به نفس بالا و مقدس از آن برای پوشاک استفاده می کنند. افرادی که از رنگ سبز در رنگ آمیزی خانه، محل کار و پوشاک شان استفاده می کنند در انتخاب هایشان دقیق هستند و فرق خیر و شر را به خوبی می دانند.

سبز روانشناسی گیاه

افرادی که به رنگ سبز علاقمند هستند، بسیار عاطفی هستند و بودن قید و شرط خود را وقف دوستان و آشنایان می کنند . این افراد صلح جو هستند و برای برقراری صلح در جهان، حاضرند جان خود را فدا کنند . افرادی که از رنگ سبز استفاده می کنند، یک شنونده، مشاور و کارمند نمونه هستند .

افرادی که به رنگ سبز علاقه دارند، بیشتر در فعالیت های اجتماعی شرکت می کنند و همیشه یک پایه ثابت خیریه ها هستند . افراد علاقمند به رنگ سبز، عاشق طبیعت، خانواده، دوستان و حیوانات هستند و پدر و مادر های موفقی خواهند شد . این افراد بسیار پرخور و شکمو هستند و اغلب دچار اضافه وزن می شوند.

استفاده از رنگ سبز در چیدمان منزل

از اثرات روانی رنگ سبز برای ایجاد فضایی آرام و آرامش‌بخش در خانه خود استفاده کنید. اثرات روانی رنگ سبز شبیه به رنگ آبی است؛ سبز به عنوان آرامش و وضوح دیده می‌شود. سبز برای چشم بسیار آرامش‌بخش است و از طبیعت چیز‌های زیادی به ما می‌دهد. بهترین راه برای استفاده از سبز در طراحی داخلی ترکیب چندین رنگ، یا سبز ترکیبی با رنگ‌های دیگر است.
استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون منزل

استفاده از رنگ سبز در کسب و کار

رنگ سبز برای هر کسب و کاری که با سلامت و درمان مرتبط باشد مفید است. سبز یک رنگ ایده آل برای فروش محصولات طبیعی، ایمن و ارگانیک است. همچنین در توسعه‌ی محصولات سازگار با محیط زیست هم خوب است. رنگ سبز، یک چیز جدید و تازه را پیشنهاد می‌دهد. سبز لیمویی، بیانگر پتانسیل‌هایی است که می‌خواهید پیشنهاد دهید.

سبز بر روی چاکرای قلب موثر است و عملکرد دستگاه عصبی اتونوم را متعادل می‌کند.استفاده از این رنگ در بهبود بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، زخمها، خستگی و سردرد موثر است. سبز، اثر متعادل کننده، آرام بخش، حیات بخش بر روی تب و اعصاب دارد.متابولیسم (سوخت و ساز بدن) را تنظیم می‌کند، وزن را متعادل می‌کند، کبد و طحال را تنظیم می‌کند و بر روی هیپوفیز موثر است.

رنگ سبز در طبیعت

طیف های رنگ سبز

سبز روشن، لجنی، زمردی، یشمی، لیمویی، سبز آبی، سبز تیره، زیتونی و سبز چمنی به عنوان طیف های مختلف رنگ سبز شناخته می شوند.

طیف رنگی رنگ سبز

برای مطالعه روانشناسی رنگ هایی ار جمله زرد ، آبی و قرمز با مارسین همراه باشید .

در پایان

مجموعه مارسین با فعالیت در زمینه انواع مسائل هنری مانند مد و استایل،فروش صنایع دستی سعی دارد با دادن اطلاعات مناسب به مشتریانش انتخاب و تصمیم گیری را برای آنها راحت تر کند.

مارسین-فروشگاه صنایع دستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *