مجله سبک زندگی, مجله مارسین

معنی و مفهوم life style یا سبک زندگی

life style یا سبک زندگی

لایف استایل یا سبک زندگی به رفتار ها و عملکرد های شما در موارد مختلف زندگی روزانه اشاره دارد. مثل نظرات، رفتار ها و در کل شیوه خاص زندگی شما یا راه های مختلفی که یک فرد یا یک گروه برای زندگی روزمره می روند.

سبک زندگی روزمره یا لایف استایل از دو کلمه تشکیل شده که در آن معنی و مفهوم کلمه life یا زندگی مشخص است اما برای تعریف کلمه style یا سبک می توانیم معانی مختلفی در نظر بگیریم:

1- اشاره به جنبه های زیبایی شناختی، یعنی سبک زندگی روزانه شما کیفیت ظاهری بالایی دارد مثلا طراحی و چیدمان زیبای منزل.

2- اشاره به جنبه هایی که شما را از دیگران متمایز می کن، یعنی در سبک زندگی روزانه خود کار ها و اموری را انجام دهید که باعث تفاوت سبک زندگی شما با دیگران باشد؛ در این تعریف تفاوت باعث برتری لایف استایل فرد است.

3- اشاره به جنبه های امروزی و تجملی، یعنی سبک زندگی شما با مد های امروزی که معمولا زودگذر هستند سنجیده می شود،در این تعریف توجه زیادی به تجملات و مدهای زودگذر می شود.

سبک های زندگی در حقیقت مجموعه ای از رفتار ها، علایق و ارزش ها را در بر می گیرد.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد میکنیم مقالات مربوط به سبک زندگی بهتر و سالم تر با مارسین و نیز مقاله چطور استایل شخصی مخصوص به خود را داشته باشیم را در مارسین مطالعه کنید

لایف استایل یا سبک زندگی چیست؟

 

حال سوالی که پیش می آید این است که چه سبک زندگی را انتخاب کنیم؟

سبک زندگی و رفتار های روزانه شما تاثیر بسیاری در سلامتی،موقعیت اجتماعی و فردی شما دارد که در کوتاه مدت متوجه این تاثیر نمی شوید. در انتخاب سبک زندگی خود باید عواقب مختلفی که یک شیوه زندگی می تواند برای شما داشته باشد را در نظر بگیرید، مثلا اگر سبک زندگی خود را بسنجیم و بعضی بخش های آن را تغییر دهیم می تواند باعث پیشگیری از بیماری های فیزیکی و روانی شود.

رفتار روزانه شما با خودتان اهمیت بالایی دارد، اگر به کیفیت سبک زندگی خود اهمیت بدهید، مثلا غذا های سالم مصرف کنید و ورزش را در سبک زندگی خود قرار دهید می توانید از بسیاری از بیماری های جسمی پیشگیری کنید. از طرف دیگر اگر روزانه کتاب بخوانید، به خودتان اهمیت دهید، فضای منزلتان را با آیتم های مختلف مثلا دکوراسیون رنگ روشن شاد نگه دارید از بسیاری بیماری های روحی پیشگیری کرده اید.

یکی از نکات مهم در انتخاب سبک زندگی این است که آینده خود را تصور کنید! در آینده چه کاری می خواهید انجام دهید؟ کجا باشید؟ در چه موقعیت مالی و اجتماعی؟ اگر آینده مد نظر خود را به طور کامل و دقیق تصور کنید می توانید رفتار های روزانه خود را برای رسیدن به آن ها تنظیم کنید که تاثیر شگفت انگیز آن را در بلند مدت خواهید دید.

نکته پایانی این که یک عملکرد مشخص در سبک زندگی که برای همه افراد مناسب باشد، وجود ندارد و شیوه زندگی هر شخص مختص خود اوست.

در پایان

مجموعه مارسین عمده فعالیتش در زمینه صنایع دستی و حوزه هنر است. بی شک اسفاده از صنایع دستی در دکوراسیون و نوع دکوراسیون منزل در لایف استایل و سبک زندگی افراد بسیار موثر است.شما عزیزان می توانید خرید صنایع دستی اصفهان را در مارسین به صورت آنلاین و حضوری تجربه کنید.


برای گوش کردن به فایل صوتی این مطلب از این قسمت استفاده کنید:


مارسین-فروشگاه صنایع دستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *